MotoNews.pl
  

Szarpie zimny silnik 1.6 16v na benzynie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam, zimny silnik, wolne obroty równe, szarpie gaśnie, jak sie rozgrzeje wszystko ok.

Sprawdziłem opornośc na czujniku przepustnicy i mam ok 800ohm
a z tego co wiem powinno byc od 2 do 5ohm,

Sprawdziłem jeszcze wtryskiwacze i okazało sie ze na 1 i 2 nie pokazuje nic. a powinno byc ok18ohm, oprócz tego sprawdziłem zasilanie wtrysków i jest na wszystkich ok.

Wyczisciłem przepływomierz i lambde. dalej to samo

moze ktoś to juz przerabiał?
  
 
sprawdzałem tez diodą kody błedów wyszło mi ze czujnik przepustnicy za niskie napiecie co wy na to??

znajomemu w renault19 tez tak szarpało wymienił filtr paliwo i wszystko wróciło do normy?

wtryski sprawdzone wszystkie ok

[ wiadomość edytowana przez: kiepas96 dnia 2005-10-17 17:19:52 ]

[ wiadomość edytowana przez: kiepas96 dnia 2005-10-17 22:35:10 ]
  
 
skoro piszesz że dwa wtryskiwacze nic nie pokazują to skup się na nich , zmierz na nich rezystancję jak silnik będzie ciepły, może jakiś zimny lut powstał
  
 
wtryskiwacze pomierzyłem, wymieniłime kable i jest ok ale dalej szarpie

czy moze to byc wina tego czujnika połozenia przepustnicy??

[ wiadomość edytowana przez: kiepas96 dnia 2005-10-20 09:34:50 ]
  
 
może to być czujnik położenia przepustnicy ale trochę wątpię, ja bym skierował swoją uwagę na sonde - ponieważ masz typowy objaw jak nierówna praca na zimnym silniku!!!A jak sie zagrzeje to wszystko ok?A czy spalanie benzynki nie wzrosło?
  
 
czujnik mam napewno padniety ale czy to jego wina to nie wiem.
Mozliwe ze to lambda a co do spalania to wiesz mam gaz i rzadko jezdze na benzynie ale mi sie wydaje ze wzrosło. Ostatnio na siedmiu litrach zrobilem ok 65km a ztego co pamietam to palił mi około 8-9 litrów w miescie. no i jak sie zagrzeje jest ok

[ wiadomość edytowana przez: kiepas96 dnia 2005-10-20 22:56:48 ]
  
 
sonda, czujnik przepustnicy lub przeplywomierz........... odlaczaj po kolei i bedzesz widzial po odlaczeniu czego nie ma zadnych zmian w pracy silnika -wtedy wiesz z czym masz klopot
  
 
Cytat:
2005-10-20 23:06:25, borys pisze:
sonda, czujnik przepustnicy lub przeplywomierz........... odlaczaj po kolei i bedzesz widzial po odlaczeniu czego nie ma zadnych zmian w pracy silnika -wtedy wiesz z czym masz klopot


sposób dobry o ile komp nie przełączył się w stan awaryjny (trzy czujniki nie dają sygnału), albo nie czyta danych z zapisanych poprzednio.
Dla mnie jest to objaw walniętego jednego z czujników temp. Dlaczego -> jak jakiś czujnik jest padniety, to komp nie otrzymując od niego sygnału bierze wartości do złożenia składu mieszanki z danych historycznych. A że dane te nie obejmowały tego czujnika, to podawana jest standardowa mapa - zapewne do ciepłego silnika. I na podstawie tej standardowej mapy ustalany jest skład mieszanki, który jest OK, ale dla ciepłego silnika.
Moja rada - sprawdzić czujniki czy mają odpowiedni opór i sprawdzić, czy mają połączenie z kompem (przetarty, urwany kabel). Jeżeli wszystko OK, przeczyścić złączki
Jak to nic nie da, to trza szukać dalej...