Złe wieści, czyli

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Niestety nie mam zbyt dobrych wieści. Przeczytajcie sobie:motoforum - produkcja Astry w Togliatti?. Szkoda, że wszystko zmierza w tym kierunku. Tylko z drugiej strony czemu by mieli tam robić ople? Jak jest np. gm-daewoo, to przecież istnieją modele pod marką Daewoo i są sprzedawane na świecie. Dlaczego więc nie miałoby być modeli pod nazwą łada (mimo wykupienia jej przez gm)? No i dlaczego za ileś tam lat mają robić tylko ople w Togliatti? Bo tak Wy mówiliście.
A poza tym ta cała sytuacja spowoduje tylko, że gm będzie ingerował w produkcję nowych modeli, wszystko będzie po myśli amerykanów (już to jest z 2123) no i będzie to stratą dla sowieckiej motoryzacji, a z Togliatti nie będą zjeżdżały już typowo ruskie samochody - bo większość to projekt i części gm
  
 
Myślę, że to może wyglądać podobnie jak montaż Astry na Żeraniu, więc na razie chyba bez obaw
Pozdr
Bartek
 
 
Astra na Żeraniu? To chyba jakaś pomyłka, Astra to przecież w Gliwicach, a na Żeraniu to do niedawna Poldki, a obecnie Matiz i Lanos. Nie wiem, a może coś źle zrozumiałem z Twojej wypowiedzi?
  
 
Przez krotki czas (przed Gliwicami) na Zeraniu montowana byla Astra a takze niewielkie ilosci Vectry.
  
 
no tak Mily, ale zanim postawili fabryczke w Gliwicach, to montowali toto na Zeraniu - chyba jeszcze przed Daewoo.
w Polsce montowano tez
dawno temu: fiata mirafiori czy 132, zastawe
lata 90-te - peugeoty 405 , vw (chyba do tej pory transportery), felicie....mase fiatow i roznych ciezarowek, tavrie i yugo (chyba tylko uzdatnianie), escorty i chyba cos tam jeszcze...
tylko czemu nie montowano LAD?!
w sumie firma DAMIS moglaby...skoro sprowadzali wynalazki typu oltcit czy yugo....co jezdzilo niedlugo
 
 
o Astrach na Żeraniu - no ja jakoś nie kojarzę... W każdym razie Escorty to faktycznie - w Płońsku (skąd jest Hennos). Masa fiatów - oczywiście się zgadzam, np. obecnie w Tychach przygotowywany jest New Small. A co do Peugeota 405 - nie kojarzę, vw Transporter - też nie kojarzę. W jakich miastach je robiono?
A poza tym co się dzieje tera z tą montownią w Płońsku, po tym jak Escort został zastąpiony Focusem? Hennos na pewno by wiedział
  
 
Po zalamaniu rynku Ford zwinal interes. Montownia VW jest pod Poznaniem i chyba jeszcze sklada Transportery i Skody, Peugeot i Ople skladane byly w Polsce w polowie 90 lat (nawet byla specjalna wersja na Polske 405 z silnikiem 1.4). GM mial montownie na Zeraniu od poczatku lat 90, az do uruchomienia Gliwic. Jakbys chcial dokladne daty to moge ci sie postarac.
  
 
Dokladne daty - to już nie trzeba, takimi drobiazgami nie będę przecież zawracał głowy.
A silnik 1,4 do 405 - to słabo jak na średnią (D) klasę samochodów.
  
 
405 był montowany w Lublinie, na początku to właśnie Francuzi mieli kupić FSC, jednak nic z tego nie wyszło. FSO chciał swego czasu kupić FIAT, na początku lat 90-tych miała ruszyć tam produkcja Tipo - też nie wypaliło!
Krajnik
  
 
A - no i Uno również miało być robione w FSO. Czytałem kiedyś w "Motorze". No i to też nie wypaliło, bo to wszystko działo się jeszcze w czasach PRL. Wszystko było już ustalone z Włochami, to nagle niespodziewanie komuchy się rozmyślili. Po obaleniu komunizmu chciano nakłonić z powrotem fiata, by sprzedał prawa do "Uniaka", ale wtedy było już za późno - wtedy już inny producent miał zaklepane kupno praw do Uniaka.
No a potem weszło Punto będące następcą Una. A "Uniaka" w Polsce zaczeli robić gdy fiat wykupił FSM-a i zainwestował w fabrykę w Tychach.
W czerwcu ubiegłego roku nastąpiło całkowite zakończenie produkcji Una. No i dobrze bo ile można, przez osiemnaście lat go robili (w prawdzie z modyfikacjami w trakcie), no a z upływem czasu był mocno przestarzały.
  
 
to jak juz przy ciekawostkach jestesmy...na zeraniu mieli tez robic daihatsu charade (jakos tak 1985 rok byl)..
a w plonsku ponoc montowane sa tez passaty i polo, ale tego pewien nie jestem...

a w Kazachstanie czy Tatarstanie (tez nie pamietam) do tej pory robia trabanty w wersji cfajtakt. po prostu odkupoli z enerdowka linie rpodukcyjna. Podobono montuja je tez w Egipcie, ale tam chba 1,1.

Mily, nie slyszales przypadkiem o montowni LAD na Kubie? cos mi sie kiedys o uszy obilo....ale moglem cos pokrecic.

srednio zorientowany adasco
 
 
A ja tam sie zaczynam martwić że GM dąży do całkowitego "unicestwienia" marki Łada - bardziej opłaca im się produkować samochody pod dobrze kojarzoną marką opel czy chevrolet co zaowocuje większą sprzedażą... oni niestety żadnych sentymentów nie mają
  
 
Bo moim zdaniem to 2123 jest taka droga właśnie przez to, że gm się wpieprzył do jej produkcji. I tylko dlatego, że gm się ceni, to od razu 2123 jest taka droga. Bo ruski potrafią obiektywnie swoje produkty ocenić. I poza tym nie wiem też jakim prawem 2123 to jest chevrolet Niva a nie lada Niva. No i swoją drogą faktycznie gm otworzy tam swoje samochody, a lada upadnie i nie będzie już samochodów tej marki. Niestety Ruski z ważnych stanowisk są tak samo durne jak ich polskie odpowiedniki (u nich łada; u nas FSM, FSO). W ogóle nie wiem, kto tego gm-a tam wpuszczał do Rusków. A przecież lada zaprojektowała tyle pięknych modeli, które niestety nie wejdą nigdy do seryjki z powodu braku pieniędzy, a tera jeszcze gm to wszystko chce zabrać. Myślę, że zamiast inwestycji zagranicznych lepiej by było zjednoczyć ruskich producentów, np. vaz, gaz, uaz itd. Bo oni też potrafią robić fajne fury, więc może to by było dobre posunięcie?
  
 
Cytat:
Mily, nie slyszales przypadkiem o montowni LAD na Kubie? cos mi sie kiedys o uszy obilo....ale moglem cos pokrecic.


Ja w każdym bądź razie nie słyszałem o czymś takim.
Aha i sorki, że dopiero tera odpowiadam na to, bo po prostu zapomniałem o tym pytaniu w Twoim poście.
  
 
Co do montowni Astry na żeraniu, to było wręcz państwo w państwie.
Nie można było nawet przejechać przez teren tej montowni .


 
 
To byłem ja Admirał