MotoNews.pl
9 Wymiana osłon przegubów zewnętrznych/wewnętrznych - opis (119349/267)
  

Wymiana osłon przegubów zewnętrznych/wewnętrznych - opis

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam, tak po krótce opiszę proces wymiany osłon przegubów (czy zewn. czy wewn. to obojętne bo przebiega prawie identycznie). Ja postępuję wg. tego przepisu, nie mówię, że jest jakiś wzorowy, ale działa. do rzeczy

co należy przygotować:
1x nóż
2x klucz 13 (może być grzechotka)
1x klucz 19 (płaski lub oczkowy)
1x śrubokręt płaski
1x szczypce segera (niekoniecznie)
1x młotek
1x przecinak spełniający rolę klina
dodatkowy lewarek, którym będziemy sobie pomagać podnosić kolumnę
dobrze jest mieć kanał

więc zaczynamy:

oczywiście zdejmujemy koło, pakujemy się do kanału i widzimy dziurawą/popękną bądź jeszcze inaczej uszkodząną osłonę na przegubie. Żeby się do niej dostać należy:

1. odkręcić nakrętkę (3) ze śruby (2) (może to też być szpilka z dwoma nakrętkami) mocującej stabilizator do wahacza (później łatwiej będzie nam opuścić wahacz), potrzebujemy do tego 2x klucz 13



2. zdjąć zawleczkę ze śruby (1) mocującej sworzeń wahacza do zwrotnicy i odręcić tą śrubę - klucz 19. Nie będzie to łatwe, polecam psiuknąć WD40 lub czymś podobnym, można sobie pomóc palnikiem (tylko uważać trzeba aby nie spalić gum w okolicy)



3. nakrętkę (1) wykręcić do momentu, kiedy jej górna część pokryje się z końcem śruby, używając przecinaka i dużego młotka wybić sworzeń wahacza ze zwrotnicy (przecinak wsunąć nad nakrętkę i oprzeć o przegub - nie jest to bezpieczne ale póki co mi się udawało)



4. rozpiąć opaski zaciskowe na starych osłonach (np podważyć śrubokrętem końcówkę i wbijać młotkiem śrubokręt pod tę końcówkę do momentu aż opaska puści), osłony rozciąć nożem i zdjąć z przegubu i półosi. wyczyścić stary smar (na ile to możliwe) z przegubu. zobaczymy wtedy pierścien segera trzymający półoś w przegubie. jego ramiona należy rozchylić (śrubokręt lub szczypce segera) na zewnątrz i wyjąć półoś z przegubu.



5. Nasunąć na półoś nową osłonę (nie zapomnieć o opaskach, łatwiej je później zapiąć jeśli ich się nie rozegnie przy zakładaniu). Ustawić półoś w stosunku do przegubu tak aby wielokliny na nich się zgrywały, energicznym pchnięciem (bądź stukając młotkiem) zwrotnicy "nabić" ją na półoś do momentu aż zapnie nam się pierścień segara w rowku poprzecznym na półosi (nie przesadzać ze stukaniem młotkiem gdyż z drugiej strony półoś wchodzi w skrzynię biegów, której przecież nie chcemy zniszczyc). nasmarować przegub nowym smarem (powinien być w zestawie z osłoną i opaskami). pokręcić trochę "kołem" aby smar się rozprowadził, dołożyć jeszcze smaru jeśli jest taka potrzeba. Przysunąć osłonę do przegubu, nałożyć w nią smaru i nałożyć na przegub. zacisnąć opaski na przegubie i półosi.


6. Zamocować sworzeń wahacza do zwrotnicy (dobrze przykręcić i założyć zawleczkę), połączyć stabilizator z wahaczem.

Po postawieniu samochodu na koła poprawić mocowanie stabilizatora do wahacza.


nie pisałem, gdzie i kiedy używać lewarka, gdyż nie jest to regułą

pozdrawiam

EDIT: zapomniałem dodać, że opis dotyczy auta opel ascona, ale przypuszczam, że będzie pasował do wielu innych o podobnej budowie.

koszt takiej wymiany to 20pln/osłona (czyt. osłona, opaski, smar) + około 1.5h na jedną osłonę.


[ wiadomość edytowana przez: scoodie dnia 2005-10-18 10:56:11 ]
  
 
scodie a ile kosztowały te gumy bo u mnie też już umierają , a szkoda przegubów
  
 
20pln za komplet na jeden przegub. w sklad kompletu wchodzi guma, smar i 2 opaski zaciskowe

pzdr
  
 
Scodie:
Dobra robota-więcej takich.
Teraz zrób coś żeby to nie poszło na marne - masz S-kę więc działaj.
Wzory masz u braci większych w oplu za scianą - np.
  
 
Cytat:
2005-10-19 10:22:17, Solltys pisze:
Scodie: Dobra robota-więcej takich. Teraz zrób coś żeby to nie poszło na marne - masz S-kę więc działaj. Wzory masz u braci większych w oplu za scianą - np.


popieram! bo póki co żadnej polskiej stronki o asc C nie ma...
  
 
Cytat:
2005-10-19 13:04:29, Jaroslav pisze:
popieram! bo póki co żadnej polskiej stronki o asc C nie ma...



Jest stronka, tylko niestety adres poszedł wraz ze starym dyskiem.
Stronke stworzył nasz klubowy kolega i coraz więcej na niej było.
  
 
Miejsce na stronkę znajdzie się ( za darmo ).
Potrzeba tylko chęci i osoby, która będzie to robic.
Jesli nie będzie wam to przeszkadzać...( wasza decyzja) nazwa strony może być np:

http://www.ascona-c.opelklub.pl ( to mogę tez załatwić za free)

Jestem pod DUZYm wrażeniem opisu i zdjęć Scodiego.

Pozdrawiam


  
 
Stronke stworzyl kolega Gepsi (aaa.ascona-c.prv.pl) ale obecnie stronka nie chodzi. Oferuje swoja pomoc jesli chodzi o strone techniczna , nielimitowana przestrzen na serwerze, posiadam tez domene www.ascona.prv.pl. Jednym slowem jesli ktos dostarczylby czesc merytoryczna to jestem chetny do wspolpracy.