MotoNews.pl
  

Zawiesza się obrotomierz na desce

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!!!
Jak w temacie. Czasami przy odpaleniu zimnego silnika nie smiga obrotomierz(wskazówka leży w pozycji 0).Gdzie szukać przyczyny . Czy ktoś pomoże?A może wiecie skąd podawany jest sygnał?
  
 
Ja też tak czasem mam, ale po ok. 30 sekundach od odpalenia wskazówka ożywa

-----------------
Na stanie Nissan X-Trail 1.6 DIG-T 163 KM 18.09.2017.
Był:
Złomek MKVII 1.6 90 KM HB 5D 10.06.1999,
Asterix H 1.6 116 KM HB 5D 19.12.2011.
  
 
Cytat:
2005-10-18 20:58:43, Arolahti pisze:
Witam!!! Jak w temacie. Czasami przy odpaleniu zimnego silnika nie smiga obrotomierz(wskazówka leży w pozycji 0).Gdzie szukać przyczyny . Czy ktoś pomoże?A może wiecie skąd podawany jest sygnał?


i co niky nie wie? Co z wami
  
 
Odświeżę temat.

Też mi się tak kilka razy stało i chciałbym wiedzieć dzie szukać przyczyny.
  
 
mi jak ostatnio nie dzialal obrotomierz, to sie okazalo, ze zasniedzial bezpiecznik od ABSu:]
  
 
Ale mój działa, tylko czasami posnosi się długo po tym jak silnik chodzi.
  
 
up
  
 
ja mialem tak samo! czasem musialem dac gazu zeby "ożył'' tak było po zabawie z zegarami i białymi tarczami! więc żadna nowość!
  
 
hehe
tez tak mialem po tym jak pomalowalem wskazowki na czarno, zakladajac je niby byly juz suche...
problem sie rozwiazal gdy wydrapalem farbe w miejscach w ktorych wskazowka styka sie z tym bolcem na ktorym lezy.
  
 
Ale ja nie mam ani białyc tarcz ani malowanych wskazówek
  
 
Cytat:
2005-10-18 20:58:43, Arolahti pisze:
Witam!!! Jak w temacie. Czasami przy odpaleniu zimnego silnika nie smiga obrotomierz(wskazówka leży w pozycji 0).Gdzie szukać przyczyny . Czy ktoś pomoże?A może wiecie skąd podawany jest sygnał?

sygnał jest podawany z 4 pinu ECU. Cos gdzieś nie łączy albo jakis zimny lut w samym obrotku.
  
 
Raczej to drugie, bo wtyczki po drodze przeważnie pewne.
  
 
Dzięki za wskazanie przyczyny, ale prosze jeszcze wytłumaczyć (TOTALNEMU LAIKOWI) czym sie objawia ten zimnu lut i jak go ocieplić?
  
 
musisz wziasc suszarke do wlosow i podgrzac zegary ...tak 30-40min powinno wystarczyc... wystarczy raz ten lut rozgrzac i potem bedzie juz OK


[ wiadomość edytowana przez: BUGZ dnia 2006-03-08 21:15:25 ]
  
 
Zimny lut dość łatwo odróżnić - nie błyszczy się, ale jest zmatowiały. Do wykrywania zimnych lutów stosuje się spraye zmrażające. Powodują one spękanie struktury takiego lutu i łatwiejszą diagnozę. A profilaktycznie można lutownicą 15-25W poprawić wszystkie lutowania na płytce obrotka.
  
 
Dzieki za wskazówki.
  
 
czesc u mnie tak bylo ze w momencie spadla wskazowka i nic. przyczyna spalony bezpiecznik od abs. zalozylem nowy chwile pojezdzil znowu spalilo teraz mam wlozony 30A i dzila caly czas,aha jak nie dzialal obrotomierz lampki kontrolne po lewej stronie nie swiecily. pozdrawiam
  
 
Zarówna moja skromna osoba, jak i Sławko (tak domniemam) swoje wywody opieramy przyjmując, że bezpieczniki są ok. Bo chyba naturalnym jest ich uprzednie sprawdzenie
  
 
Cytat:
2006-03-08 21:45:50, WilK pisze:
Zarówna moja skromna osoba, jak i Sławko (tak domniemam) swoje wywody opieramy przyjmując, że bezpieczniki są ok. Bo chyba naturalnym jest ich uprzednie sprawdzenie

no, o bezpiecznikach nawet nie wspominam

Przepraszam za małe OT i mała zgyźliwość ale:
nie swieci mi lampka nocna. W czym moze byc problem? sprawdziłem zarówke, jest dobra ( a jak sie sprawdza zarówke?)
teraz nastepuje 50 odpowiedzi (przez kolejne3-4 dni )róznego rodzaju włacznie z tym aby zadzwonic do elektrowni czy przypadkiem nie wyłaczyli pradu.
teraz następuje podsumowanie: sprawa rozwiazana, syn wyciagnał wtyczke z gniazdka.
EOT

Cytat:
CINOS pisze
czesc u mnie tak bylo ze w momencie spadla wskazowka i nic. przyczyna spalony bezpiecznik od abs. zalozylem nowy chwile pojezdzil znowu spalilo teraz mam wlozony 30A i dzila caly czas,aha jak nie dzialal obrotomierz lampki kontrolne po lewej stronie nie swiecily. pozdrawiam

a kolega to czytał i zrozumiał pierwszy i nawet drugi post w tym temacie? Czy kolega wie, że ten bezpiecznik nie był od ABS'u? A czy kolega wie, ze nie wolno tak robic? Później można byc zdziwionym, ze autko spłoneło.


Dla pozostałych: sygnał od obrotomierza przechodzi przez skrzynke bezpiecznikową


[ wiadomość edytowana przez: Slawko dnia 2006-03-08 23:04:10 ]
  
 
Cytat:
2006-03-08 23:02:30, Slawko pisze:
Dla pozostałych: sygnał od obrotomierza przechodzi przez skrzynke bezpiecznikową [ wiadomość edytowana przez: Slawko dnia 2006-03-08 23:04:10 ]



A jego kolorek to biało-czarny. Od obrotka wchodzi do skrzynki poprzez gniazdo nad bezpiecznikami, wychodzi przednim gniazdem od spodu. I idzie do PCM zwanego ECU.