[125p] skrzynia biegow - nagle zostala mi tylko 3 i 4 :(

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!

Potrzebuje pomocy
Mianowicie wyjezdzajac spod roboty cofnolem sobie na wstecznym pozniej 1,2,3 dojechalem doswiatel a ze moglem juz jechac to chcialem zredukowac na 2 niestety wlaczyla sie 4 i teraz w miejscu 1,3,5(skad 5??? w skrzyni 4) jest bieg 3 a zamiast 2,4,R jest bieg 4. Jakos udalo mi sie dojechac do domciu ale teraz mam pytanie co to moglo byc? Przy awarii nie bylo zadnych odglosow itp. Teraz lewarek chodzi bardzo luzno we wszystkie strony nawet jak 3 lub 4 jest wlaczony
Dodam ze skrzynia jest 4 biegowa z pionowym lewarkiem a fiacik 125p jest z silnikiem fiacika - sprzeglo hydrauliczne.

Pozdrawiam
Karol

[ wiadomość edytowana przez: karol_k dnia 2005-10-18 21:10:46 ]
  
 
jesli masz skrzynie z pioniowym drakiem to wypadl Ci jeden z dwoch wodzikow laczacych skrznie z drazkiem zmiany biegow. . Trzeba wlezc pod auto i wlozyc to na swoje miejsce
  
 
albo pod guma przy lewarku rozkrecila sie sruba łaczaca.
  
 
jezeli masz tylko 3 i 4 to mozliwe ze rozkreciło ci sie pod tą guma ochoronna od lewarka skrzyni biegow Ale ja bardziej obstawiam na awarje wodzika Z Tym pod gumką to jakies 10 minut roboty z wodzikiem to juz wiekszy problem bo trzeba wlesc pod samochod i strasznie ciasno tam jest....


[ wiadomość edytowana przez: Vyzn-R dnia 2005-10-18 22:24:15 ]
  
 
Cytat:
2005-10-18 21:16:55, kosa131 pisze:
jesli masz skrzynie z pioniowym drakiem to wypadl Ci jeden z dwoch wodzikow laczacych skrznie z drazkiem zmiany biegow. . Trzeba wlezc pod auto i wlozyc to na swoje miejsce



Tak to mozliwe ))) ale tak bez szelestnie sie by wypiol? no nic jutro przejade nim na kanal i to zrobie albo przynajmniej zobacze Lewarek mam oczywiscie pionowy przy ukosnym to by trzeba bylo skrzynie pewnie wydlubac bo tam lewarek wchodzi bezposrednio do skrzyni

Pytanie dodatkowe od czego mozna wszczepic skrzynie pieciobiegowa ale zeby lewarek zostal tam gdzie jest? )) Poprostu autko chce zeby bylo bardziej ekonomiczne (gaz drozeje )
  
 
Cytat:
2005-10-18 22:14:04, nikusss pisze:
albo pod guma przy lewarku rozkrecila sie sruba łaczaca.



pod guma sprawdzalem wszystko jest ok znaczy sie na wodzik ze tak powiem dzwignia przekazuje rozkazy problem musi byc w polaczeniu wodzika ze skrzynia... ale czemu akurat 3 i 4? dlatego ze akurat bylo to wlaczone a padl wodzik od przestawiania miedzy 1,2 i 3,4?
  
 
bo polozenie dzwigni na boki jest przkazywane na wodzik w osi poziomej znajdujacy sie z prawej strony skrzyni, z tylu
z tego co pamietam jest zabezpieczony zawleczka...
pewnie wyskoczyl - wodzik u gory bez ruszania bocznego zmienia z 3 na 4 i spowrotem tak jakbys nie mial ruchu dzwignia na boki
  
 
Cytat:
Pytanie dodatkowe od czego mozna wszczepic skrzynie pieciobiegowa ale zeby lewarek zostal tam gdzie jest? )) Poprostu autko chce zeby bylo bardziej ekonomiczne (gaz drozeje )


Ja mam pionowa V-tke z fiata 131
  
 
Cytat:
2005-10-18 23:43:01, nikusss pisze:
bo polozenie dzwigni na boki jest przkazywane na wodzik w osi poziomej znajdujacy sie z prawej strony skrzyni, z tylu z tego co pamietam jest zabezpieczony zawleczka... pewnie wyskoczyl - wodzik u gory bez ruszania bocznego zmienia z 3 na 4 i spowrotem tak jakbys nie mial ruchu dzwignia na boki


to bedzie trzeba zdejmowac skrzynia albo chodziaz ja odkrecic i opuscic leciutko... bo tam do gory to za cholere nie da sie wsadzic łapki... z drugiej strony mi jak pekło mocowanie tego gornego wodzika z łacznikiem to w ogole biegow nie miałem... został mi tylko ten ktory był wrzucony akurat