Problem za problemem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
kilka problemów które nie dają mi spać
diagnoza mile widziana

1. Nie gaśnie - po przejaźdźce krókiej czy długiej jest problem , nie chce gasnąć - przekręcam kluczyk w celu wyłączenia i nic , potrafi nawet 10, 15 sekund silnik pracować

2. Silnik nie równo pracuje na postoju - wygląda jakby pulsował
Podczas jazdy spokojnie przyśpieszam i zaczyna szarpać tak delikatnie ale wyczuwalnie, i potrafi pojawić się czarna chmurka przy tej okazji,
A jak zdejme nogę z gazu to też wyczuwalnie szarpie

3. Swiatła pulsują - te na zewnątrz i oświetlenie wewnątrz

4. Obrotomierz skacze (a obroty nie) tzn góra dól o 1000 obrotów a silnik aż tak nie równo to nie pracuje

5. Na zimnym silniku nie kopci, a jak się nagrzeje to czarna chmurka pozostaje , mimo że nie cisnę go mocno
olej silnikowy w normie

troche się rozpisałem
pozdrawaim
qbeckus

  
 
pkt 1 ten zdarzylo mi sie tak ze dwa razy i obstawiam tutaj raczej stacyjke chyba jest juz na wykonczeniu
co do pkt3,4 to sprawdz stan akumlatora i ladowanie moga konczyc sie szczotki w alternatorze
  
 
Pulsowanie świateł to raczej sprawa elektryki jak napisał mój przedmówca ale na silnik diesla niema raczej wpływu ,na początek
sprawdz filtr paliwa i zaworek gaszenia na pompie ,a może nie świadomie zatankowałes jakiegoś syfu.
  
 
3. Regulator napięcia - uszkodzony (wymienić) lub ma słaby kontakt z masą (wyczyścić), Być może to jest też przyczyną niedomagania z punktu 4.

Ale niech jeszcze potwierdzi moją diagnozę.
  
 
punkty 2 i 5 - Może to być sonda lambda,silnik nierówno pracuje kopci na ciepło i więcej pali benzynki. Zajedz na diagnostykę komputera i wtedy bedziemy wiecej wiedziec.
  
 
Cytat:
2005-10-20 19:49:38, Arolahti pisze:
punkty 2 i 5 - Może to być sonda lambda,silnik nierówno pracuje kopci na ciepło i więcej pali benzynki. Zajedz na diagnostykę komputera i wtedy bedziemy wiecej wiedziec.


Toć to TD i on benzynki nie pali... i skąd by się brały kłęby czarnego dymu za benzyniakiem
  
 
Cytat:
2005-10-20 19:57:48, Kielek pisze:
Toć to TD i on benzynki nie pali... i skąd by się brały kłęby czarnego dymu za benzyniakiem


Rzeczywiście nie popatrzyłem co to za silniczek sorki. A co do kopcenia za benzyniakiem to musisz troche doczytac Kiełek bo tak sie tez dzieje jak sonda jest padnieta.
  
 
Cytat:
2005-10-19 08:21:58, QBECKUS pisze:
kilka problemów które nie dają mi spać diagnoza mile widziana 1. Nie gaśnie - po przejaźdźce krókiej czy długiej jest problem , nie chce gasnąć - przekręcam kluczyk w celu wyłączenia i nic , potrafi nawet 10, 15 sekund silnik pracować 2. Silnik nie równo pracuje na postoju - wygląda jakby pulsował Podczas jazdy spokojnie przyśpieszam i zaczyna szarpać tak delikatnie ale wyczuwalnie, i potrafi pojawić się czarna chmurka przy tej okazji, A jak zdejme nogę z gazu to też wyczuwalnie szarpie 3. Swiatła pulsują - te na zewnątrz i oświetlenie wewnątrz 4. Obrotomierz skacze (a obroty nie) tzn góra dól o 1000 obrotów a silnik aż tak nie równo to nie pracuje 5. Na zimnym silniku nie kopci, a jak się nagrzeje to czarna chmurka pozostaje , mimo że nie cisnę go mocno olej silnikowy w normie troche się rozpisałem pozdrawaim qbeckus



Witam! Ad.1-Najprawdopodobniej elektrozawór przy pompie(raczej wymiana).Ad2-możliwe,że wtryski leją(złe ustawienia).Ad.3-stawiałbym na regulator napięcia(miałem tak w Ładziance).Ad.4- Ad.5-może mieć związek z pkt.2.Na mój rozum tyle.Jeśli chcesz adres dobrego warsztatu w B-stoku-pisz na priv,to dam namiary(właścicielem jest kuzyn).


[ wiadomość edytowana przez: Irekcity dnia 2005-12-11 08:27:46 ]
  
 
2. Miałem takie pulsowanie po wymianie silnika (1,8D).
Objawy u mnie:
- po rozruchu miał 1100 rpm, skakał do 1500
- przy zwalnianiu i redukcji też były skoki od 1000 do 1500 rpm
- chmurki nie pamiętam...

Wystarczyło wyregulować niskie obroty. Pomogło i jest cały czas OK. Aczkolwiek złe ustawienie wtrysków wchodzi w grę...