WSKAŹNIK PALIWA ESCORT 1,3l 93r 5d - BZDURNE WSKAZANIA

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czytałem sporo ale nie udało mi sie znaleźć kontretnej odpowiedzi dotyczącej problemu błęnego wskazania wskaźnika paliwa.


Z pompy (z nad baku) leci 1 przewód brązowo-czarny i on dochodzi do wkaźnika poziomu paliwa. Przewód ten (jak udało mi się zdiagnozować) przesyła napięcie zależne od ilości paliwa w baku.
Stwierdziłem to porzez zmierzenie napięcia między tą śrubką na zakretce pompy paliwa (pod tylna kanapą) a masą. I przy pomiarze bujałem autem tak żeby rozbujać pływak w baku i żeby stawierdzić zmiane napięcia. Stwierdziłem tam napięcie 7,18V (gdy nie bujałem) i 6,8V...7,3V (gdy bujałem).

Ale do sedna.... w tablicy wkaźnik paliwa ma 3 złącza
1=> + zasilania z akumulatora
2=> masa
3=> + z tego przewodu z baku któy zapewne połączony jest przez potencjometr w pływaku

I teraz mam pytanie- jak sie u Was zachowuje wskaźnik? Czy po wyłaczeniu auta strzałka opada czy zostaje.

U mnie jest wskazanie albo max albo minimalne bez względu na ilośc paliwa w baku, i szukam porady jak to naprawić.

Wymontowałem nawet same wskażniki i zobaczyłem jak sie zachcowują przy wychyleniu strałki palcem. Ten od temp opada sam a rośnie po podaniu napięcia (testowąłem bateryjką 9V), a ten od paliwa nie zmienia swojego położenia po podaniu napiecią, i po wychyleniu strząłki palcem nie wraca na 0 a pozostaje tam gdzie go przesunełem...

Prosze o konkrety bo widze że ten temat był wałkowany ale nie ma jakby 100% diagnozy a sa jedynie domniemania.

Ja obstawiałbym mechniczne uszkodzenie wskaźnika poziomu paliwa ale chciałbym sie dowiedziec jak w innych Escortach z 93r jest. Auto jest bez obrotomierza, 5 drzwiowe 1,3l

Czy po tym napięciu z pływaka można określic ile jest paliwa w baku? Czy np 0V oznacza brak paliwa a 12V (pełne napięcie akumulatora) oznacza pełny bak?? Czy ktoś może zmierzyć jakie ma tam napięcie i przy jakim wskazaniu baku??

[ wiadomość edytowana przez: marc07 dnia 2005-10-21 09:05:35 ]
  
 
No u mnie jest podobnie. Escort 1.4 92'.
Strzalka, po wylaczeniu zasilania nieznacznie opada o 1/6 - 1/8 wskaznika. Dziwne ze nie do konca
Ale juz sie przyzwyczailem do tego.
  
 
Wskaźiki w fordach nie mają sprężynki powrotnej. Położenie wskazówki ustalane jest jako wypadkowa dwóch prostopadłych pól (dwie prostopadłe cewki, jedna na 12V z akku a druga na napięcie z czujnika). Łożyska zawieszenia wskazówki są ciasno spasowane i wskazówka pozostaje po wyłączeniu napięcia w ostatnio ustalonym połozeniu. Najczęściej uszkadza się połączenie cewki z kołeczkiem w samym wskaźniku (spr. omomierzem). Do naprawy trzeba wziąć lupę bo pęknięcie przewodu bywa niewidoczne i podlutować przewód do kołka ciut głębiej.