Zawór recyrkulacji spalin (EGR) - check engine

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!

Jestem nowy w klubie więc na poczatek witam wszystkich serdecznie!

Mam problem z autem, miałem planowaną głowicę, po złożeniu silnika świeci sie "check engine". Po odczytaniu kodu błyskowego wyszło 1405 czyli uszkodzony zawór EGR. Rozebrałem go, wymyłem benzyną (nie był wcale zabrudzony ale tak profilaktycznie), złozyłem i nadal świeci ta zakichana kontrolka :/ Silnik to X14XE a zawór jest sterowany podcisnieniem, gdy patrzyłem od spodu to widać było że tłoczek w środku rusza się po dostarczeniu mu podciśnienia czyli zawór wygląda na sprawny (zatarty nie jest).

W jaki sposób komputer potrafi stwierdzić czy zawór jest sprawny lub niesprawny gdy nie dochodzą do niego bezpośrednio żadne przewody co świadczy o tym ze nie ma w nim zadnego czujnika...
  
 
moze jednak gzieś ciągnie Ci lewe powietrze - posprawdzaj wężyki podciśnieniowe
  
 
Sprawdziłem, wszystko jest szczelne, nie ciągnie nigdzie powietrza bokiem.

Co do komputera, w momencie jak zgłosi jakąś usterkę to czy po jej usunięciu check nie powinien świecić czy zgaśnie dopiero po usunięciu błędu z komputera??
  
 
moja rada dla ciebie ostro w pizde bokiem z buta i sie nie przejmuj a jak cie denerwuje zolta kontrolka wyjmi sobie zarowke guzik nie usterka
  
 
Cytat:
moja rada dla ciebie ostro w pizde bokiem z buta i sie nie przejmuj




moim zdaniem Orzel ma racje a reszta blefuje jezyk polski piekna mowa
  
 
Pousunięciu awarii lampka powinna zgasnąć a błąd chyba kasuje się sam po 10 uruchomieniach silnika bez błędu. Poszukaj w wyszukiwarce gdzieś to już było.
Pozdrawiam.