Silnik 1.8 z instalacja gazowa

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,zamierzam kupic ESCORTA z takim wlasnie silnikiem,slyszalem od kilku osob,ze nie sa to udane silniki w ESCORTAC,czy to prawda?czy sa bardziej awaryjne?na co zwracac uwage przy kupnie?ile splaja takie silniki(zamierzam kupic kombi)na gazie,ile na benzynie?za wszelkie odpowiedzi z gory dziekuje
  
 
Witam
Mam akurat takowego tylko że trzydrzwiową wersję, silnik zetec. przebieg 150tyś km w tym 5 tyś na gazie, bo montowałem sam. Faktycznie jak na tą pojemność to mógłby być troszkę mocnieszy 105 KM to odrobinę za mało . Spalanie na benzynie w cyklu miejskim ok 8l a gaz ok10. W trasie spalanie gazu spadło do 8litrów ale to była autostrada i to za granicą! Podstawa to uszczelka pokrywy zawów bo może puszczać olej i sporym przebiegu warto wymienić świece i przewody wys napięcia bo przerywa a na gazie może strzelać. Szerokiej drogi
  
 
I bardzo dobrze ze jest 105 KM z 1,8 . Silnik nie jest przeciązony i to słychać ze ładnie gada. W poprzednim aucie miałem 90KM z 1,5 i to była granica do przyjęcia . Silnik jak wiertarka kręcił. Tutaj tego nie ma - po prostu motor dobrze sie czuje. Jak na tak lekką konstrukcje jak Escort to silnik jest akuratni i nie ma co świrować.
Smiesza mnie posty w stylu " chce 300 KM, 400 Nm, spalanie pinizej 5, najlepiej gaz i ma być cichy a to wszystko z pojemności 1,4 - co mam zmienić"
Nie komentuje dalej bo szkoda słów

1,8 gaz toleruje bardzo ładnie i nie ma co sie oszukiwac - na dzień dobry kable i świece do zmiany. I na peno 1,8 wytrzyma dłuzej niż 1,6
  
 
Wlasnie co do mocy,to jak to jest,bo sie doczytalem ze jest 105KM i 116KM,mnie nie zalezy by mial jak najwieksza moc,wazne to to by spokojnie na gazie sobie radzil,dzieki za odpowiedzi,jesli ktoas cos ma do dodania,to z checia wyslucham,bo fordow wczesniej nie mialem
  
 
jesli chodzi o moce 1.8 to sa 3 105KM 115 i 130 ostatnia to xr3i 115 podobno w kombi tylko a z reguly wystepuja 105km wersje troche zakrecilem chyba
  
 
Cytat:
2005-10-22 09:57:27, Pawol pisze:
I bardzo dobrze ze jest 105 KM z 1,8 . Silnik nie jest przeciązony i to słychać ze ładnie gada. W poprzednim aucie miałem 90KM z 1,5 i to była granica do przyjęcia . Silnik jak wiertarka kręcił. Tutaj tego nie ma - po prostu motor dobrze sie czuje. Jak na tak lekką konstrukcje jak Escort to silnik jest akuratni i nie ma co świrować. Smiesza mnie posty w stylu " chce 300 KM, 400 Nm, spalanie pinizej 5, najlepiej gaz i ma być cichy a to wszystko z pojemności 1,4 - co mam zmienić" Nie komentuje dalej bo szkoda słów


Ale nic konkretnego nie dopisałeś co by dotyczyło tematu. A co do mocy to VW wstawiał silniki o tej pojemności i z większą mocą już w latach 80-tych, a technika poszła do przodu i standady też są wyższe. Ale co się będę rozpisywał
  
 
Ja posiadam escorta 1.8 ze 115 koniami, ale jeszcze bez gazu i tez sie podepne pod tego posta.
Moze ktos z was zakladal do takowego gazw okolicach grudziadza, moze kujawsko- pomorskie i moze cos poradzic. Interesuje mnie II generacja.
Podzielcie sie swoimi opiniami na temat tego silnika z gazem.
Pozdrawiam!
  
 
ja mam 1.8 105 KM i zalozylem w maju gaz i jak dotej pory dobrze chodzi (oprocz tego ze kilka dni temu mialem mala awarie i wylecialy mi rurki powietrza ale to nic strasznego ) wiec sadze ze ten silnik dobrze znosi gaz. moje spalanie to 10.5 l gazu w miescie ostatnio ok 10.3 na shellu i ok 8.5 na trasie wiec nie jest zle
  
 
witam nie bede otwierał nowego tematy chodzi i jaka instalacja była by najlepsza własnie do takiego silnika 1.8 16V 105km i czy teraz opłaca sie zakładac gaz dzieki za odpowiedzi
  
 
Chłoopie skad Ty wykopałes tego posta

To zalezy ile jeżdzisz. Jak dużo to na pewno tak.
  
 
duzo to znaczy ile ??
  
 
Cytat:
2007-06-04 20:59:28, milan151 pisze:
witam nie bede otwierał nowego tematy chodzi i jaka instalacja była by najlepsza własnie do takiego silnika 1.8 16V 105km i czy teraz opłaca sie zakładac gaz dzieki za odpowiedzi



mam taki silnik zagazowany.

II generacja sie sprawdza (zrobione juz kolo 45tys km)

czy sie zwroci?? poczytaj o tym na forum - poruszane setki razy i za kazdym razem te same argumenty za i przeciw
  
 
Siema Art!

Dziś trzeba jeszcze wziąć pod lupę cenę gazu i to że co i rusz straszą że będzie ona wyższa.
Co do wyboru instalacji to jak masz kasę to sekwencja. Dziś lekko żałuję że takiej instalki nie założyłem w swoim, ale po przeszło 4 latach eksploatacji powiem że nie mogę mocno narzekać - koszt instalacji szybko mi się wrócił, problemy są bo są ale nie powalają mnie na kolana.
  
 
Cytat:
2007-06-04 21:13:13, milan151 pisze:
duzo to znaczy ile ??



instalka zwraca sie po 20-25k km poziej juz zarabia
musisz sobie odpowiedzie na pytanie czy pojezdzisz tyle i drugie tyle escortem zebys wyszedl na swoje .. bo po 100 tys silnik dostaje jednak po d... przepraaszam za slowo ale najlepiej to ujmuje
  
 
Cytat:
2007-06-04 21:18:40, R_O_Y pisze:
Siema Art! Dziś trzeba jeszcze wziąć pod lupę cenę gazu i to że co i rusz straszą że będzie ona wyższa.



hmm... jak wjechałem dzisiaj na BP i zobaczyłem Pb98 za 4,80 z groszami to cena paliwa tez przemawia. Ja za mało jeżdzę żeby ładować gazownie ale brat włozył i ratuje mu to w ten sposób tylek a dokładnie finanse
  
 
a swoja droga ostatnio czytalem ze akcyzy na gaz nie bedzie... ale co miesiac nowa informaja.. a u mnie gaz na 2zl polecial nagle na wszystkich stacjach duzych koncernow