MotoNews.pl
0 Ciśnienie gazu w reduktorze IV gen. (120032/0)
  

Ciśnienie gazu w reduktorze IV gen.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy ciśnienie gazu w reduktorze powinno być mniej więcej jednakowe niezależnie od obciążenia silnika ?

na wolnych obrotach jest ono u mnie ok.2 bar, a przy wciskaniu spada do 0,7 bara.

Czy podciśnienie doprowadzone do reduktora nie powinno zwiększać ciśnienia gazu ?

Jest to instalacja sekwencyjna z reduktorem Zavoli
  
 
Ciśnienie wyjściowe reduktora z kompensacją ciśnienia powinno rosnąc w miarę zwiększania się ciśnienia w kolektorze ssącym.

Różnica tych dwóch ciśnień powinna być stała.

W związku z powyższym ciśnienie wyjściowe gazu z reduktora powinno być większe przy maksymalnym obciążeniu (w kolektorze ssącym ok. 1 bar liczone względem prózni) niż przy wolnych obrotach (u mnie ok. 0.4bar względem próżni).
  
 
Jak to jest z tym ciśnieniem gazu w reduktorze ja mam ustawione 0,8 i jak zwiększę na 0,9 gaśnie mi gdy puszczę na luz.
Z tego co czytałem powino byc na instalacji sekwencyjnej ustawione 1,0 czy to by wskazywało że reduktor jest za mały do silnika 2.0 l 24V .Dodam jeszcze że nie mogę zwiększyć ciśnienia więcej niż 0,9 bo ucieka gaz przez jakiś zawór zabiespieczający na reduktorze.
  
 
Właśnie tu się zaczyna jazda z tym ciśnieniem.

Osobiście uważam że gdy wciskamy gaz to ciśnienie w kolektorze rośnie.
Na logiczne rozumienie by się wydawało że skoro w kolektorze jest wyższe ciśnienei to ci.śnienie gazu na listwie powinno też być większe.

U mnie na wolnych obrotach jest 1,2 bara. Jak docisnę do dechy to spada do 0,8 bara.

Znalazłem temat w tym stylu na innym forum i z niego wynika że własnie to ciśnienie przy wciskaniu gazu ma spadac a nie rosnąć.
Byłem zaskoczony.

http://obd2.pl/forum/viewtopic.php?t=12570&highlight=podci%B6nienie
  
 
Wciskając pedał gazu otwieramy przepustnice czyli podciśnienie w kolektorze maleje( a nie cisnienie - w kolektorze dolotowym jest podciśnienie silnik zasysa powietrze a nie jest ono wtłaczane) ,
ciśnienie jest tylko w przypadku gazu i ono też maleje
  
 
Cytat:
2005-10-22 19:04:56, JaroZavoli pisze:
Czy ciśnienie gazu w reduktorze powinno być mniej więcej jednakowe niezależnie od obciążenia silnika ? na wolnych obrotach jest ono u mnie ok.2 bar, a przy wciskaniu spada do 0,7 bara. Czy podciśnienie doprowadzone do reduktora nie powinno zwiększać ciśnienia gazu ? Jest to instalacja sekwencyjna z reduktorem Zavoli



Moj reduktor jest bez kompensacji. Silnik powyżej 4 tys obrotów traci całkowicie moc, a ciśnienie za reduktorem spada z 1 bara do okolo 0,6. Filtry są czyste. Do około 4tys obr. ciśnienie gazu jest stabilne.
Czy możliwe, ze to wina reduktora czy przyczyny szuać gdzieś indziej?
Instalacja ma dopiero okolo 40tys przebiegu.

Instalacja - sekwencja Diego.

pozdr. Janusz