Kierunkowskazy boczne w Espero

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Z tego co wiem to w Espero wychodziły dwie wersje bocznych kierunkowskazów tzn okrągłe i podłużne. Bogdan 1 mnie zainspirował aby je zmienić (powiedział że wyglądają jak od syrenki i ma troche racji) i chce wiedziec czy mając okrągłe można kupić i bez specjalnych przeróbek zamontować te podłużne - czy ktoś może się orientuje


Pozdrawiam
  
 
Z tego co wiem to te podlużne są trochę szresze, więc trzeba poszerzać otwór w błotniku
Choć ja na Twoim miejscu bym to zostawil, bo tak to się przynajmniej wyrożniasz
  
 
No na siłę nie będę robił. I tak musze kupić prawy bo cosik uszkodzony jest i myślałem że jakby otwory montażowe bybłyby takie same to wsadziłbym podłużne.....ale jeżeli jest taka sytuacja to nie ma sensu kombinowac......


Pozdrawiam
  
 
nic nie trzeba kolego kombinować... wystarczy w nowym kieruneczku wyciąć wszelkie uchwyty montażowe.. tak by zostrała tylko oprawka na żarówkę

ja seryjne kierunki z espero zmieniłem na takie



i jedyne co musiałem zrobić to zeszlifować wypustki z tyłu kierunku i oprawkę z żarówką przymocować taśmą izolacyjną....

sam kierunek przyczepiłem na taśmie dwustronnej

miałem wczesniej podłużne kierunki tak dla jasnosci
  
 
No ale jak sam stwierdziłeś miałeś poprzednio podłużne a ja mam okrągłe

Pozdrawiam
  
 
Na 100% podłużne kierunki nie pasują do gniazd po okrągłych. Wiem, bo sam to ćwiczyłem. Trzeba piłować albo błotnik, albo cokół kierunkowskazu. Z drugiej strony - się uparliście, że okrągłe są brzydkie - mi się podobają . Bardziej niż podłużne. Serio .
Jeśli już je wymieniać i piłować, to chyba lepiej na te od Astry II. A najlepiej zostawić stare. Co oryginał, to oryginał .
  
 
Cytat:
2005-10-22 21:56:01, SlawekH pisze:
.....Z drugiej strony - się uparliście, że okrągłe są brzydkie - mi się podobają ..."


Się nie uparliśmy....są szpetne i tyle ....ale przecie tylko 98% mówi że są szpetne , a w dodatku każdy ma prawo do swojego zdania .... wiadomo...o gustach się nie dyskutuje
  
 
Mi też się widzą okrągłe - i skoro trzeba dużo roboty aby wsadzić inne to myśle o wsadzenie zamiast standartowych żarówek takie diodowe z dużą ilością diodek (chyba 12 sztuk w jednej "żaróweczce"). Tylko będę musiał zobaczyć czy się zmieści Dokładniej chodzi mi o cosik takiego




Pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: Lucyferus dnia 2005-10-22 22:20:45 ]
  
 
@ Bogdan1 : Chyba już to kiedyś przerabialiśmy ...



[ wiadomość edytowana przez: SlawekH dnia 2005-10-22 22:22:37 ]
  
 
Cytat:
2005-10-22 22:15:18, Lucyferus pisze:
Mi też się widzą okrągłe - i skoro trzeba dużo roboty aby wsadzić inne to myśle o wsadzenie zamiast standartowych żarówek takie diodowe z dużą ilością diodek (chyba 12 sztuk w jednej "żaróweczce"). Tylko będę musiał zobaczyć czy się zmieści



Pomysł fajny, ale w boczne kiery wchodzą żarówki bezcokołowe. Nie wiem, czy są takie żarówki diodowe.
  
 
Zreszta to takie pierdoły że jak nie będą pasować to nie będe robić na siłe Natomiast bardzo poważnie zastanawiam się nad wymianą żarówek podświetlających zegary i nawiewy bo jak wymienie bo padnie zarówka to za chwile jest to samo tzn tak jakby się ściemniały niektóre żarówki . Natomiast widze że diody we wnętrzu są niezłe i dają lepszy efekt. Co prawda czytałem opis wymiany na diody na stronce klubowej ale te przeróbki i ta robota Jakby było coś takiego żeby tylko kupić odpowiednie diody i wsadzić w miejsca żaróweczek to byłoby świetnie

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-10-22 21:38:03, Lucyferus pisze:
No ale jak sam stwierdziłeś miałeś poprzednio podłużne a ja mam okrągłe Pozdrawiam



ale dziurę masz okragła na oprawkę....

wiec nie widze przeciwwskazań montażu podłużnych kieruneczków
  
 
Nie rozumiem: zmieniając kierunki na prostokątne daje to jakiś mniejszy opór powietrza? samochód staje się bardziej aerodynamiczny???
Ja tam jestem bardzo dumny z moich okrągłych pomarańczowych kierunków!
  
 
Cytat:
2005-10-24 19:33:59, werkid pisze:
Ja tam jestem bardzo dumny z moich okrągłych pomarańczowych kierunków!



Ja też !!








(K... jak w syrence )
  
 
Cytat:
2005-10-24 20:14:25, Grzegorz pisze:
(K... jak w syrence )



Też kultowe auto
  
 
Cytat:
2005-10-24 20:14:25, Grzegorz pisze:
(K... jak w syrence



Wypraszam sobie. Syrenka nie miała bocznych kierunków. Ojciec musiał dorabiać jak chciał hak mieć... i z espero założył
  
 
Cytat:
2005-10-25 07:13:02, piotr_ek pisze:
Wypraszam sobie. Syrenka nie miała bocznych kierunków. Ojciec musiał dorabiać jak chciał hak mieć... i z espero założył



No dobra, bocznych nie miała ale przednie są w kształcie identyczne z naszymi - tylko trochę większe
  
 
Co do wymiany podswietlenia na diodowe - w licznikach i nawiewach nie ma z tym problemu. Są już w sprzedaży gotowe diody, które tylko wkłąda się zamiast żarówek. Z podświetleniem przycisków jest trochę więcej zabawy, trzeba tam po prostu powyjmować orginalne żarówki i wlutować diody. Jest trochę zabawy, ale warto. A jakby ci się nie chciało lutować i chcesz dłużej mieć spokój z żarówkami, to podobno można dostać żaróki na 14 V i wtedy dłużej pożyją.
  
 
W przyciskach polecam jednak "ręczne" zamontowanie diód. Jak kupiłem złomiaka, to trafiłem na okres zdychania żarówek w przyciskach, a próba zakupienia nowych skończyła się fiaskiem - może słabo się starałem. W każdym bądź razie montaż diód w przyciskach (pomijam pokrętła) to kwestia może 2h.
  
 
Cytat:
2005-10-26 08:40:25, piotr_ek pisze:
W przyciskach polecam jednak "ręczne" zamontowanie diód. Jak kupiłem złomiaka, to trafiłem na okres zdychania żarówek w przyciskach, a próba zakupienia nowych skończyła się fiaskiem - może słabo się starałem. W każdym bądź razie montaż diód w przyciskach (pomijam pokrętła) to kwestia może 2h.


U mnie przez wakacje poleciały praktycznie wszystkie diody w tych przyciskach przy budzikach.
Świeci się tylko przycisk przednie halogeny.

Hm....
Mówisz Piotrze, że 2h wystarczy?
Będe musiał się zmusić i zrobić to, bo przyciskanie po omacku trochu mnie irytuje.

Tylko, że mi bardziej podobają sie zileone niż niebieskie