Trasa - ile jechać na piątce żeby silnika nie zajechać ;)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!

Rocznik '95 Abimex - most standard.
Czy od jazdy 90 na piatce nie polecą panewki?
Oczywiście zakładamy płaską drogę i bez duszenia silnika do wyprzedzania na 5 od 90

Może lepiej 95-100-105?


Pozdrawiam,
Tomek.
  
 
nigdy w życiu. Spokojna jazda po płaskim na 5 biegu nawet przy 80km/h nie jest dla silnika przesadą ...
  
 
trzymaj go powyżej 2000 obrotów i delikatnie z gazem
  
 
OK, dzięki
  
 
Cytat:
2005-10-23 10:59:23, t_kucyk pisze:
Czy od jazdy 90 na piatce nie polecą panewki?


Jeżeli nie będziesz przyciskał gwałtownie pedału przyśpieszenia to nie, czyli przy wyprzedzaniu koniecznie redukcja na IV i naprzód

  
 
Cytat:
2005-10-23 13:23:29, GDA pisze:
Jeżeli nie będziesz przyciskał gwałtownie pedału przyśpieszenia to nie, czyli przy wyprzedzaniu koniecznie redukcja na IV i naprzód



Do wyprzedzania używam 5 tylko przy 120 i powyżej
  
 
Zazwyczaj włączam piątkę przy ok 2300 obr/min(85 -90 km/h) ale tylko na płaskiej drodze; podczas przyspieszania, czy nawet niedużego podjazdu staram się aby na piątce obroty nie spadły poniżej 2500. (silnik 1,6gli Bosch).
Co ciekawe, jak jeździłem 1,6 Abimexem, był on wyraźnie elastyczniejszy, bez problemu ciągnął na piątce od ok. 2100-2200 obr (tj. od 80 km/h).
Przełożenia mostów w obu autach były takie same.
  
 
a ja mam takie pytanie przy jakich obr osiagacie predkosci np 90-100 i 110..

bo ja mialem 90 przy 2500 obr/min lecz teraz cos mu sie pomylilo i ta sama predkosc mam przy obrotach 2800 -3000obr/min.. (plaska droga i piaty bieg)
  
 
Cytat:
2005-10-23 18:12:17, skrap pisze:
a ja mam takie pytanie przy jakich obr osiagacie predkosci np 90-100 i 110.. bo ja mialem 90 przy 2500 obr/min lecz teraz cos mu sie pomylilo i ta sama predkosc mam przy obrotach 2800 -3000obr/min.. (plaska droga i piaty bieg)


dobre pytanie. Ja przy 2500 mam około 80km/h. A 110 to już ok 3500 obr., nie pytaj dlaczego bo sam nie wiem, licznik mi na pewno nie przekłamuje bo porównywałem min. z Escortem '98 a most tez mam standardowy ..
  
 
Podejrzewam ślizgające się sprzęgło.
  
 
Cytat:
2005-10-23 19:30:57, falk20 pisze:
Podejrzewam ślizgające się sprzęgło.


w moim przypadku na pewno nie, bo samochód ciągnie równo na każdym biegu, gdyby się sprzęgło ślizgało to opornie by przyspieszał .. poza tym na 4 biegu obroty są adekwatne do prędkości ..
  
 
Cytat:
2005-10-23 19:30:57, falk20 pisze:
Podejrzewam ślizgające się sprzęgło.



ja się zgadzam z kolegą

Cytat:
2005-10-23 19:41:18, pablo_fso pisze:
w moim przypadku na pewno nie ...



nigdy nie mów nigdy

Cytat:
2005-10-23 19:41:18, pablo_fso pisze:
... poza tym na 4 biegu obroty są adekwatne do prędkości ..



nie może być tak, że raz się zgadza a raz nie
  
 
Cytat:
2005-10-23 19:28:29, pablo_fso pisze:
110 to już ok 3500 obr., nie pytaj dlaczego bo sam nie wiem, licznik mi na pewno nie przekłamuje


mój przy 110 km/h na 5 biegu ma około 3200 obr/min (most standardowy)
  
 
Jakby most sie slizgal przy takich warunkach pracy to sprzeglo by nie wytrzymalo trasy o dlugosci 50 km.
A jak ktos chce sprawdzic czy mu sie sprzeglo slizga to najlepiej podniesc tyl w samochodzie i dac gazu na piatce i sprawdzic co pokasuje obrotomierz i pedkosciomierz.
Jesli ktos sie boji wibracji to niech kola zdejmie.
  
 
Cytat:
2005-10-23 19:28:29, pablo_fso pisze:
licznik mi na pewno nie przekłamuje bo porównywałem min. z Escortem '98



Aaaa, to mozesz byc w 100% pewny Sierra 92' mojego ojca klamie jak z nut, kazdy woz jadacy obok ma 90, jak ona ma 100, a max. jechalem nia 225(tiaa, 2.0 DOHC 120KM i 225, taaa Jasiu).
  
 
U mnie koniec zielnego pola na obrotomierzu (3500 rpm) równa się prędkością ok. 125 km/h i jest to wskazanie prawidłowe. Mowa oczywiście o jeżdzie na V biegu. Mogą byc niewielkie przekłamania ale nie o np. 1000 rpm-ów.
Zreszta zapraszam do pobrania tabeli z danymi odnośnie predkości obrotowej silnika na poszczególnytch biegach i predkosciachKLIK
  
 
hehe temat był już wielokrotnie wałkowany, jakoś nie wierzę w slizgające się sprzęgło, bo to nie stało się nagle tylko nawet przy przebiegu 50 tys było tak samo, teraz mam 120 tys i nic sie nie zmieniło. Poza tym takie objawy bym zauważył jakby mi się sprzęgło ślizgało .. moje obroty na 5 biegu są identyczne jak dla Poloneza 1.5GLE, na 4 już nie .. no i nie mam pojęcia WHY ??a jak najlepiej sprawdzić czy sprzęgło się ślizga skoro samochód dobrze przyspiesza na 5 biegu ?
  
 
ja podejrzewam , ze u Ciebie pablo_fso to nie bedzie sprzęgło tylko zle wskazujacy obrotek. Jak mozesz porownywac do SLE skoro to stare auto tak samo jak i sierra ( ktos tam pisał) . Proponuje porownanie z wiarygodnym autem czyli FSO , z nieduzum przebiegiem , w miare nowe i oczywiscie takie , w ktorym wskazania zgadzaja sie z tabelą ( np. U mnie )
  
 
A ja mam wrazenie ze wraz ze zuzyciem sie opon (czy spadkiem cisnienia) maleje realny obwod kola. Przy mniejszych kolach mamy zatem albo mniejsza predkosc przy tych samych obrotach albo uzyskujemy taka sama predkosc kosztem wyzszych obrotow. Wlasnie to u siebie zaobserwowaliscie. Spadek srednicy kola o 1cm to bedzie pi straty obwodu, czyli ponad 3,14 cm Nalezaloby przeliczyc teraz zmiane predkosci obrotowej silnika, mi sie nie chce. Dodam tylko ze mniejsze kola oznaczaja jednoczesnie wzrost dynamiki.
  
 
Cytat:
2005-10-24 09:08:37, Ambrosios pisze:
A ja mam wrazenie ze wraz ze zuzyciem sie opon (czy spadkiem cisnienia) maleje realny obwod kola. Przy mniejszych kolach mamy zatem albo mniejsza predkosc przy tych samych obrotach albo uzyskujemy taka sama predkosc kosztem wyzszych obrotow. Wlasnie to u siebie zaobserwowaliscie. Spadek srednicy kola o 1cm to bedzie pi straty obwodu, czyli ponad 3,14 cm Nalezaloby przeliczyc teraz zmiane predkosci obrotowej silnika, mi sie nie chce. Dodam tylko ze mniejsze kola oznaczaja jednoczesnie wzrost dynamiki.

opona ma ok 1,85m
to ja policzę 3,14 cm = 0,0314m razy np. 4000 rpm x 60minut = 7,536 km/h przy przełożeniu całkowitym 1:1 zespołu napędowego -ale trzeba to urealnić polonez przełożenie całkowite dla V-0,803 i mostu 3,91 ma razem 3,14
to dzielimy uzyskaną wartość 7,536km/h przez 3,14 co da nam
uwaaaaaaagaaaa !!!! niesamowite 2,4 km/h
i TY to czujesz ?????