Elementy/ cechy świadczące o oryginalności Poloneza 2000

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Temat nienajlepiej brzmi ale nie bardzo wiedzaałem jak go ująć :/

Dzis przez przypadek dowiedziałem się, że wujek kolegi ma do sprzedania (ponoć) oryginalnego Poloneza 2000 - mówił, że na pewno nie bylo zadnych przekładek tylko taki byl od zawsze.
"Napewno - nienapewno" nie wiem jak to jest w rzeczywistosci...
Póki co chcialbym sie dowiedzeć, jeśli ktoś wie, jakie są charakterystyczne dla tego dość unikalnego modelu Poloneza, elementy - cos jak np kierownica ADAMUSA z jego coupe... Czy Polonez 2000 miał jakieś takie charkaterystyczne wyróżniki ? Dobrze by było wiedzec, jak miałbym go oglądać....
Na temat samego auta, póki co , wiem mało, z tego względu iż ów kolega mieszka poza Lublinem i cokolwiek wiecej bede wiedzec jak pojedzie do rodzinki i dowie się wiecej... Na dzień dzisiejszy wiem, że auto jest z 1988 roku i ma "motylki" (tyle że to sobie można w kazdej chwili samemu zamontowac ) No i takie też pytanie nasuwa mi się -> czy w 1988 roku wyprodukowano w ogóle jakąś serię Polonezów 2000 ?
Byłbym wdzięczny za pomoc


| - Orem - |
GG - 944470

[ wiadomość edytowana przez: Orem dnia 2003-03-26 22:50:47 ]
  
 
Najłatwiej to będzie chyba po numerze nadwozia.

Ale w te klocki to chyba najlepszy będzie Adamus.

A w 1988r. jest całkiem możliwe wyprodukowanie takiego Poloneza.
Wyszła w tym roku pewna partia na potrzeby "odpowiednich służb"
  
 
Jeżeli z 1988 roku to musi to być Poldek z silnikeim Sierry i raczej mało prawdopodobne, że ktoś go tam sam zapakował ze wzglądu na konieczność dużych przeróbek w samochodzie. Jeżeli to DOHC to na bank nie jest to fabrycznie zamontowany silnik. DOHC pakowali bodajże w 1983 roku-jeszcze do borewiczów i była to w sumie krótka seria na potrzeby policji (milicji). W 88 to juz będzie akwarium i prawdopodobnie czerwone ewentualnie granatowe-jeszcze nie widziałem poldka z silnikeim sierry innego koloru

[ wiadomość edytowana przez: SerU408 dnia 2003-03-27 07:14:17 ]
  
 
Cytat:
W 88 to juz będzie akwarium i prawdopodobnie czerwone ewentualnie granatowe-jeszcze nie widziałem poldka z silnikeim sierry innego koloru



SerU są jeszcze inne kolorki 2.0 z silnikem Sierry. Przykład kolega Ronaldo#565.
Do Orema
Najprościej zajrzyj do środka (do kabiny pasażerskiej) i jesli drążek zmainy biegów jest pionowy a nie ukośny to jest to silnik z Forda.
  
 
Panowie, silnik sierry byl montowany dopiero od '90 (krótka seria) a nie w '88...w tym toku były jeszcze dostępne silniki fiata, przktycznie u schylku ich bytności w Polonezie...Fiat produkował już silniki montowane poprzecznie i ne bardzo chciał je przerabiać dla potrzeb FSO na wzdłóżne usytuowanie...Dlatego m.in. FSO szukała innych producentów, w któtych silnik jest umieszczony wzdłóżnie...a ford taki miał...Ponoś próbowano też rozmawiać z Peugeotem, ale i oni nie byli zainteresowani przerabianiem mocowań silnika i jego elementów (silnik P. był pochylony do tyłu). I tak wybrano Forda jako dostawcę silników ze skrzyniami biegów.... A ile musiano przerobić, by zmieścić ten silnik w komorze poloneza, to test artykół o tym ... ale to już na inny rozdział...
  
 
Dobra
Sprawa wyglada nastepujaco: Polonezy 2000 z silnikiem DOHC Fiata byly montowane do 1990 roku. Silnik Forda OHC montowano od 1990 roku, a wiec SerU408 nie ma racji.
Jak rozpoznac czy to oryginal? Banalnie prosto - podajesz numer nadwozia - najlepiej caly. Jezeli na 7 i 8 -smej pozycji sa litery EC, to znaczy, ze w tym nadwoziu fabryka zamontowala silnik 2.0 Fiata. W Polonezie 2.0 z 1988 roku powinna znajdowac sie juz polska skrzynia biegow. Poznasz to znowu po numerze nadwozia: jezeli na 9-tej pozycji jest litera F to powinna byc polska skrzynia. Wczesniej (podobno do 1986 r.) montowano skrzynie wloska (Fiat).
Jezeli zapodasz mi caly numer nadwozia, moze powiem Ci cos wiecej.

SerU408: co do kolorow Poldkow 2.0 z silnikiem Forda to oczywiscie bzdury: osobiscie widzialem srebrnego (metalik), jasnozielonego (metalik). Kolorow bylo wiele.

Pozdrowka
Adamus



FSO Polonez 1.5 X Coupe Orzechowy Płomień, 1983

Der Polonez: das ist die Weltanschauung und die testet man nicht

[ wiadomość edytowana przez: adamus dnia 2003-03-27 10:54:04 ]
  
 
No ja dodam ze kolega Ronaldo z PTK ma Poldka z 2.0 Forda w kolorze szaro-srebrnym metalik (albo perła ale mniejsza z tym)
  
 
Przepraszam za wprowadzenie zamieszania ale podając tą informację kierowałem się artykułem z któregoś tam Autoświata w którym ktos napisał, że poldki 2.0 DOHC były robione do 83 roku a druga sprawa to to, że mój znajomy ma poldka akwarium z 88 roku i ma tam silnik...Forda 2.0 wsadzony fabrycznie. Więc nie rozumiem za bardzo tego no ale cóż....

  
 
Dzięki Adamus - jeśli będę znał te numery - zgłoszę się do Ciebie.
Cytat:
Janio :
A w 1988r. jest całkiem możliwe wyprodukowanie takiego Poloneza.
Wyszła w tym roku pewna partia na potrzeby "odpowiednich służb"


...a własnie wujek kolegi działał w owym czasie w tych "odpowiednich sluzbach" jak to sie dzis dowiedziałem.... Czyli isnieje prawdopodobieństwo graniczące z pewnością, że to oryginał, ale jeszcze te numery nadwozia oczywiście sprawdzę.
Jeszcze jedną rzeczą, której dziś się dowiedziałem jest to, ze auto w oryginale miało kolor biały jednak obecnie ma kolor srebrny metalic. Kolega mowil cos ze wnetrze, a raczej jego niektóre elementy różnią się trochę od tych w innych polonezach - nie potrafił dokładnie sprecyzowac oco chodzi (ponoć coś na desce rozdzileczej i podobno ciut inne siedzenia - ale nie zeby jakies nowe zupelnie z innych modelów)
Teraz to wszystko. Muszę czekać aż kolega pojedzie na weekend do domu - nie wiem, czy w ten, czy w następny, dlatego na trochę temat pewnie "przygaśnie", ale jak tylko coś będę wiedział to się odezwę.
Raz jeszcze dziękuję za pomoc

| - Orem - |
GG - 944470

[ wiadomość edytowana przez: Orem dnia 2003-03-27 19:34:06 ]
  
 
Cytat:
kierowałem się artykułem z któregoś tam Autoświata w którym ktos napisał, że poldki 2.0 DOHC były robione do 83 roku

Auto świat specjalizuje się w bzdurach... Nie od dziś to wiadomo...
  
 
Auto SWIAT to temat na osobny watek!

SerU408: jezeli Twoj znajomy ma taki samochod jak mowisz, to co stoi na przeszkodzie, abys spisal jego numer nadwozia - i... wszystko bedziemy wiedzieli. Przy okazji zerknij na szyby, z ktorego pochodza roku - cyferka w prawym dolnym rogu oznaczenia kazdej szyby oznacza rok produkcji szyby.
Silniki Forda 2.0 byly montowane w tzw. "akwariach" od 1990 roku (jako 2.0 SLE) i jeszcze w pierwszych Caro (jako 2.0 GLE).

Orem: wez ze soba aparat foto - moze bedzie cos ciekawego do uweicznienia. Piszesz o roznicach: widzialem dawno temu Poloneza, ktory mial znaczek 2000 i mial w srodku wskazniki od Fiata 132 wyskalowane do 200 km/h. Pytanie, czy mial to zalozone w FSO??? Tego nie wiem. Nie wiem tez czy rzeczywiscie mial taki silnik Takze rozgladaj sie dobrze!


Pozdrawiam
Adamus


  
 
Ostatnio widziałem "borewicza" 2000. 2000 było napisane na gumowym spjlerze, a w środku miał beżową deske. Więcej nie zauważyłem bo było ciemno
  
 
To jest jakis slad! Nastepnym, razem miej aparat i zagadaj goscia Wiem, wiem to nie takie proste

Pozdrowka
Adamus
  
 
porucznik Borewicz w kultowym polskim serialu 07 zgłoś się miał w borewiczu kierownice z Fiata 132 drugiej serii - filmowy polonez był oczywiście autem policyjnym , w cywilnych barwach , to też może byc jakiś ślad , choc Adamus zaraz pewnie to zweryfikuje

Czy to prawda że polacy kupili od włochów licencje na produkcje silników DOHC , które miały być montowane w polonezach ??ale niestety nie uruchomoiono produkcji ??
  
 
Cytat:
2003-03-28 12:04:36, Blady pisze:
Czy to prawda że polacy kupili od włochów licencje na produkcje silników DOHC , które miały być montowane w polonezach ??ale niestety nie uruchomoiono produkcji ??



Prawda
  
 
stan wojenny i te sprawy,a tak to bysmy na silniki nie narzekali - szkoda gadac...
  
 
Bardzo pierwsze Polonezy miewaly rzeczywiscie taka kierownice - nawet widac ja czasem na starym folderze

Licencja ponoc byla kupiona, prototypy przebadane, ale zabraklo forsy na inwestycje. Mielibysmy Polonezy DOHC 1600, 1800 i 2000.

Pozdrawiam
Adamus
  
 
Cytat:
2003-03-28 13:32:15, adamus pisze:


Licencja ponoc byla kupiona, prototypy przebadane, ale zabraklo forsy na inwestycje. Mielibysmy Polonezy DOHC 1600, 1800 i 2000.




Też kiedyś czytałem że licencja była wykupiona. Szkoda... niezła byłaby jazda.
  
 
A jak było z resztą ukladu napedowego tj skrzynia i most?
  
 
Z tego co wiem nie bylo w planach tu zmian. Most o ile dobrze wykonany na niezuzytych maszynach mial szanse przetrwac nawet z silnikami 2000. Skrzynia ("polska") w drugiej polowie lat 80-tych tez byla laczona z silnikiem 2.0 i nie bylo problemu.

Adamus