MotoNews.pl
  

Zwiększenie mocy na LPG

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich!
Tutył tematu taki a nie inny bo przyciągnie czytelników
Podobno jest takie ustrojstwo... nazywa się BLOS, produkowane we włoszech zakłada się toto zamiast reduktora gazowego, zamiast elektroniki...
[Link]
ma to sterować składem mieszanki identycznie w całym zakresie obrotów, to powinno dodać kopa takiego jak na benzynie, autko nie strzela i wiele przykrych objawów z używania gazu znika.
problemy sa podobno takie że toto jest nieunijne = nieekologiczne i mogą być problemy z przeglądem...

Słyszał ktoś coś o tym ?? jak to ma się do spalania ??
mam świerzą instalację z elektroniką, wywaliłem na nią 2000pln, jest sens wymieniać elektronikę na rzecz BLOS'a ?:>

Na Forum Forda sporo o tym piszą ale niebardzo idzie się polapać w dłuuuuuuuuugich dyskusjach
[Link]

Wszelkie informacje, opinie mile widziane
  
 
sadzac po pierwszym poscie na tamtym forum brzmi to ciekawie
  
 
A mi to przypomina coś takiego: nullLINK
  
 
Cytat:
2005-10-25 20:54:57, danielja pisze:
A mi to przypomina coś takiego: nullLINK



mysle ze nie ma co tego porownywac jednak do BLOSa
  
 
Może być problem z tą NIE unijnością.
  
 
Cytat:
2005-10-25 21:18:33, Eskort1972 pisze:
Może być problem z tą NIE unijnością.



cytajac watek na FCP doszedlem do linka gdzie byla juz wersja z elektronika sterujaca ale nie mialem sily czytac calosci bo to 13 stron az
  
 
kurcze ciekawe... drążę temat.. bo mnie moc uciekła trochę..
  
 
no właśnie, strasznie dużo jest na ten temat ale tak naprawde to mało konkretów...
Kainek: wersja z elektroniką, hmmm... czy to aby nie wyjdzie na to samo co silniczek krokowy i komputer od gazu...
niby blos jest lepszy tylko w takim razie czemu wycofano się z produkcji tych urzadzeń na rzecz zawodnej elektroniki ?:>
Jaki wtedy jest sens instalacji 2, 3 generacji skoro to samo co robi komputer można zrobić szybciej, lepiej i niezawodniej za pomocą mechaniki ?:>
  
 
Czy ktoś ma zainstalowany BLOS lub GAZMIXER ? Krążą po sieci super pozytywne opinie na ten temat, ale pytając osoby, która trochę się zna na gazie otrzymałem następujące odpowiedzi:

Pytanie o BLOS:

Fajny bajer, jakby było dobre to no pewnie montowaliby to fabrycznie.
Ja w takie wynalazki nie wierzę.Poza tym jeszcze jest elektronika sterująca silnikiem. Silniki projektują setki inżynierów a to przypomina zawór do rury przy pompie w hydroforze. Jak masz silnik ok to nie psuj go jakimiś wynalazkiem domorosłego hydrauliko-mechanika.

Później znalazłem info o GAZMIXERZE i pytając o niego otrzymałem odp:

Ktoś tu chce naciągnąć naiwnych na parę groszy. To totalna lipa. Dobór gazu do powietrza musi być precyzyjny i zależy od wielu czynników np: temperatura powietrza , silnika a nawet podawanego gazu, ciśnienie, poziom gazu w butli i jeszcze ze 100 innych . Poto w samochodzie i instalacji gazowej jest elektronika. A ten wynalazek to zwykły mikser do gazu tylko taki co montowali w pierwszych instalacjach z Białorusi.

Z jednej strony sprawa mnie strasznie interesuje, ale z drugiej powyższe opinie trochę mnie zniechęcają do dalszego drążenia tematu. Czy jest ktoś na forum, kto się na tym naprawdę zna i może wyrazić fachową, uzasadnioną opinię na ten temat?
  
 
Cytat:
2005-10-26 17:00:08, polityk pisze:
niby blos jest lepszy tylko w takim razie czemu wycofano się z produkcji tych urzadzeń na rzecz zawodnej elektroniki ?:> >



doszukałem sie w literaturze ze chodzi o zbyt duza emisje spalin ktora nie przeszła na zachodzie ale czy to jest prawda???wiedza tylko nieliczni....- ja np.NIE!!
  
 
dokładnie, chodzi o normy unijne i to, że dawka gazu ma byc dynamicznie dostosowana do jazdy niezaleznie od osiagow tylko zaleznie od emisjo spalin, dlatego jest kontrola na podstawie lambdy
  
 
No więc ja wypowiem się o Blosie, bo kilku znajomych ma to ustrojstwo. A więc na wstępie, jest to całkiem co innego niż gazomikser czy jak mu tam, blos to jest tak jakby gaźnik gazowy i działa tak że reguluje dopływ gazu w zależności od przepływu powietrza. Jest zbudowany w ten sposób, że nie zmniejsza aż tak drastycznie jak zwykłu mikser średnicy kanału dolotowego a więc na wstepie nie ogranicza mocy na benzynie.
Jeśłi chodzi o jazdę na gazie to również nie ma takich spadków mocy jak przy zwykłej instalacji.
To co piszę o spadkach mocy nie jest wyssane z palca ale potwierdzone serią badań na hamowni, badano calibrę z silnikiem 16V i pomiary wyszły mniej więcej tak:
Benzyna z seryjnym dolotem - 145HP
Benzyna z mikserem standardowym - 1340HP
LPG mikser standard komp autronic 700 - 122HP
Benzyna BLOS - 142HP
BLOS LPG 135HP

Jak wiadomo są dwa rodzaje Blosa - jeden całkowicie mechaniczny a inny sterowany elektroniką. Otóż smutna prawda jest tak aże ten sterowany elektroniką jest podobno gorzej niż do du*y, nic nie daje i nie działa tak jak powinien,
Bardzo dobry jest Blos mechaniczny ale niestety nie legalny w Polsce gdyż auta z montowaną instalacją LPG powinny być wyposażone w komputer na bierząco regulujący skład spalin.
Kolejną sprawą jest to że system blosa jest cholernie drogi - sam mikser kosztuje okazyjnie coś koło 400zł a mało tego nie każdy gaziarz umie to ustawić bo regulację przeprowadza się zupełnie inaczej niż zwykłej instalacji i z tego co wiem naprawde dobrze ustawić blosa umie raptem kilka osób w polsce.
Ponadto jeżeli mamy auto o mocy np 100HP parownik aby obsłużyć blos musi mieć moc przynajmniej 150HP. Jest tak dlatego gdyż jak napisałem reguluje sie całkiem inaczej, jak słyszałem to regulacji na parowniku się nie rusza tylko rozkreca na maxa a całosć ostawia się właśnie na owym blosie.

Dosć duzo napisano o nim na forum forda chyba scorpio pod tytułem Gaz do zapalniczyek, czy jakoś tak.

Blos w przeciwieństwie do zwykłego miksera nie zubaza mieszanki przy wysokich obrotach i świetnie sprawdza się w autach np 16V czyli takich które trzeba wysoko krecić zeby jechały, no i oczywiście jest to coś dla osób często wykorzystujących potencjał silnika.

[ wiadomość edytowana przez: damian-k dnia 2006-09-04 20:56:24 ]