Średnica miksera a moc/spalanie/charakterystyka silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Chciałem się dowiedzieć, jaki jest wpływ średnicy miksera na zachowanie się auta, tzn. jak się zachowuje auto przy mniejszej, a jak przy większej średnicy (kiedy jest większe spalanie, kiedy jest większa moc, kiedy ma słaby dół, a kiedy słabą górę, etc.)
I na jakiej zasadzie dobiera się optymalną średnicę (przekrój) miksera?
  
 
Witam.
Na to pytańie nawet kilku dni by brakło.
  
 
Cytat:
2005-10-25 22:43:41, croma1 pisze:
Witam. Na to pytańie nawet kilku dni by brakło.



A może spróbuj: moje auto pali mało w trasie długiej, ale dużo w krótkiej i w mieście. chcę zmienić mikser o małym "oczku", na mikser "dwuoczkowy", którego powierzchnia oczka jest większa. czy mogę spodziewać się poprawy charakterystyki silnika?
  
 
naprawdę nikt nie jest w stanie mnie oświecić???
  
 
Ciekawi mnie w jakim aucie można zastosować przemiennie jednoprzelotowy i dwuprzelotowy mikser?

Kolega Croma1 słusznie zauważył, że problem jest złożony i trudno z marszu określić jakie mogą być efekty takiej zmiany. Ogólnie można powiedzieć, że czym większy mikser tym więcej powietrza może zassać silnik. Nie wiadomo tylko czy w takim mikserze wytworzy się odpowiednie podciśnienie do zasysania gazu. Z mojego doświadczenia: (dla wyjaśnienia złożoności tematu) silnik 2,0 z gaźnikiem i krótkim kolektorem radził sobie jako tako z mikserem 42mm. Dokładnie ten sam silnik po zamontowaniu kolektora dużej pojemności z długimi rurami za nic w swiecie nie chciał pracować z takim mikserem. Te eksperymenty dotyczą instalacji I generacji.

Edit. Jeszcze jedno. Niskie spalanie łatwiej jest uzskać w przypadku małych otworów miksera niż w przypadku większych.

[ wiadomość edytowana przez: gondoljerzy dnia 2005-10-28 21:14:58 ]