MotoNews.pl
5 Nowy mikser strumieniowy.....ponoć cudo.... (120563/0)
  

Nowy mikser strumieniowy.....ponoć cudo....

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Panowie....spotkałem się z taką ofertą nowego typu mieszalnika , niby strumieniowego i podobno jest on lepszy od standardowego ponieważ lepiej rozprowadza gaz w kolektorze.
Mieszanka równomiernie się spala w komorze poprzez co nie deformuje się niby cylinder, tłoki, pierścienie (jednakowa temp. spalania w całej komorze), eliminuje się wahania obrotów na biegu jałowym, obniża się ryzyko wystrzału w kolektor i niby spada zużycie gazu a wzrasta dynamika (efekt magnetyzera - równomierne rozłożenie mieszanki).

Słyszeliście, widzieliście, testowaliście taki mieszalnik i czy to się faktycznie sprawdza? koszt tego to 60 zł tak że niecałe jedno tankowanie .....
NOWY MIESZALNIK STRUMIENIOWY
  
 
Ja wiem, że to nie jest jakiś popularny temat ale jest to niby nowość i taka forma tuningu, usprawnienia instalacji gazowej...........
Nikt nie słyszał ?
  
 
Witam.
Taki wzór patentowy ma firma STEFANELLI na mixer LINARNY.
Budowa i zasada jest taka sama. Montowałem takie już 5 lat temu.
  
 
Tiaaa.... cudo.... i średnica gardzieli 26mm do silnika 3,0....
To musi cudownie dławić silnik
Pozdro.
  
 
Znaczy się generalnie nikt z tym oprócz samego montowania przez Cromę się nie zetknął i nie może potwierdzić walorów tego miksera ?
Croma ale skoro sam to montowałeś to może wiesz czy użytkownikom to się podobało? Lepsze to od standardowego miksera?
  
 
przyjrzałem się opisie na stronie którą Anderw podałeś

taka jest moja opinia że to lekkie "szarlataństwo" i naciąganie faktów...

rysunki schematyczne obrazujące mieszanie się gazu z powietrzem w dolocie są po prostu śmieszne - widział ktoś taki idealnie równy, krótki i nie powodujący zawirowań dolot?
poza tym - autor zastosował pewien ISTOTNY skrót myślowy - wg niego KAŻDA instalacja ze "zwykłym" mikserem palnikowym jest tak instalowana że wlot gazu do miksera jest od dołu (jakby to miało jakieś znaczenie), otóż moje spostrzeżenia są takie że nie ma żadnej zasady i jest to po prostu usytuowane tak jak montażyście było najwygodniej (najczęściej)...
śmieszny jest też nierównomierny rozkład mieszanki w cylindrze i nierówne nagrzewanie połowy tłoka już sama przepustnica (nawet otwarta na "100%") powoduje takie zawirowania w dolocie że mieszanka wpadająca do cylindra jest zasadniczo jednorodna, a na dodatek podczas sprężania dodatkowo miesza się...

w spadek zużycia wierzę tylko dlatego że dolot jest bardziej niż w przypadku "palnika" zdławiony, dlatego też obroty jałowe mogą być idealnie ustawione
lepsze przyspieszenie i dynamika silnika to już hasła bez pokrycia wg mnie
z tego co widać po fotografiach to "różnorodność" mikserów sprowadza się do dorobienia odpowiedniej gumy odpowiedzialnej za zamontowanie tego na dolocie - sam mikser wygląda na zdjęciach tak samo - czyli tak naprawdę nie ma szans na dobranie idealnego do konkretnego auta... (czy to po prostu nie są gardziele z gaźników benzynowych zaadoptowane ?? bo tak mi się to widzi.. i tylko "oblane gumą" dla dopasowania do kolektora)

a czy warto to już trzeba samemu sobie odpowiedzieć na to pytanie...

POZDR
  
 
Witam
jestem tu nowy, ale obserwuję forum od jakiegoś czasu i nie będę ukrywał że dowiedziałem sie tu kilku ciekawych rzeczy ,ale wracając do tematu to prponuje zerknąć tutaj:Miksery wydaje mi się że tutaj jest większ możliwość doboru miksera. Oceńcie sami.
  
 
Witam.
sprawa z tymi mixerami jest rewelacyjna bo na nich można dojść do mocy fabrycznych silnika ale w połączeniu z regulacją na hamowni podwoziowej i to obciążeniowejW tej chwili problem z mixerami typu linearnego wloskimi jest ,że firma STEFANELLI jest firmą prywatna i sa tam lekkie cięcia rodzinne i już nie mam dostępu do tych mixerów.
Rybacki to trochę odwzorował ale zrobil ten mixer perfekcyjnie.
Mixer ten minimalnie zawęża dolot powietrza i w programowaniu instalacji to trzeba uwzględnić i trzeba zawsze ustawiać naq bogatrzą mieszankę gazową bo w praktyce czyli w czasie jazdy na gazie jest wtedy na tym mixerze prawidłowa.
ale sie rozpisałem. nara
  
 
Croma , nie bardzo rozumiem jak taki palnik ma poprawić parametry. Powiedzmy że mamy rurę ssącą przelot 70 ( wtrysk ) , standartowe palniki mają przelot około 32, my mikserem strumieniowym jeszcze zmniejszamy do 26. W rurze ssącej , przed przepustnicą ( 65 ) mamy zwężkę 26. Jak takie wąskie gardło ma poprawić moc, bo w zmniejszenie spalania to moge uwierzyć.
Chyba że chodzi oto , że silnik bez gazu ma np 120 kucy, po założeniu gazu 98 na benie, 90 na gazie ( 2 generacja ), a nasz mikser strumioeniowy podniesie nam moc na gazie do tych 98. Czy to oto chodzi ??
  
 
Cytat:
a nasz mikser strumioeniowy podniesie nam moc na gazie do tych 98



A skąd weźmie do tego powietrze?przez otwór o średnicy 26mm?Chyba więcej go przeleci przez 32 ,a jeszcze więcej przez 36mm tak?
No jak to jest z tą śrenicą palnika? Czy montując 36mm zamiast 32mm można oczekiwać wzrostu mocy croma1 ??


[ wiadomość edytowana przez: faworyt dnia 2005-10-29 08:55:35 ]
  
 
No doktorem fizyki to ja nie jestem ale na chlopski rozum przeciez przez mikser o sredniicy 28 mm przeleci tyle samo powietrza, co przez mikser o sr.np. 32 mm, z ta roznica, ze przy mniejszej srednicy powstaje wieksze podcisnienie w dolocie za mikserem, ktore to jest potrzebne, do wyssania gazu z miksera. Problem pojawi sie wtedy, gdy chcemy z silnika uzyskac pelna moc, ale czy po to zakladalismy gaz? Co do mikserow strumieniowych to byloby to cudo gdyby spalanie zredukowal do zera no chociaz i litr ale cudow nie ma, niestety.
  
 
Cytat:
ale na chlopski rozum przeciez przez mikser o sredniicy 28 mm przeleci tyle samo powietrza, co przez mikser o sr.np. 32 mm



To biegnij na 1km oddychając przez slomke ,a obok koledze który biegnie z tobą każ oddychać bez słomki.Zobaczymy efekt.Jak myślisz ,ze przez 28mm przeleci tyle powietrza co przez32 i 36mm to przelicz sobie wg. wzoru na powierzchnie jaką ma w środku mikser ze zwężką 28mm i ze zwężką 36mm.

A jak Ci się wydaje poco producent zastosował przepustnice np.62mm.Wiadomo ,po to by była moc i moment obrotowy i jak największy współczynnik napełnienia komory spalania.

Takie 28 mm może być ,ale w niskich i średnich obrotach ,lub przy małym kącie uchylenia przepustnicy ,ale jak chcesz na maxa gaz nacisnąć i chcesz maxymalnie napełnić cylindry świeżym ładunkiem
to brakuje powietrza ,szczególnie na wysokich obrotach,bo przelot jest dwa razy zmniejszony.
Do spokojnej jazdy starcza ,ale co kiedy chcemy mieć power?
Sam też napisałeś ,ze jest problem z mocą maksymalną.
Tak istotnie jest i najgorzej jak komuś ze 130KM robi się 100 ,lub 90KM i szuka rozwiązania by było chodziaż te 110-115KM







[ wiadomość edytowana przez: faworyt dnia 2005-10-29 17:54:42 ]
  
 
No Faworyt ! Z ta slomka to zes "dal do pieca" Bym sie udusil bez biegania! Nie zrozumiales mnie do konca. W dalczym ciagu twierdze , ze przez mniejsza zwezke przeplynie tyle samo powietrza co przez wieksza, tylko przy wiekszym wysileniu silnika, nie obejdzie sie bez strat - wiadomo jakich. Im wyzsze obroty tym wieksze podcisnienie, zeby wytworzyc podcisnienie potrzeba energi. To jest dla mnie jasne. Zauwaz ze kazdy mikser oferowany jest w wersjach o roznej srednicy przelotu, ja zakladajac gaz mialem do wyboru 28 i 32 mm. Oprocz srednicy miksera liczy sie jeszcze jego ksztalt a raczej ksztalt calego kolektora ssacego! Kazdy mikser ( no moze poza Blosem) jest kompromisem po miedzy osiagami ( czyt. oszczednosciami) na gazie a osiagami na benzynie. Tak jak montarz instalacji LPG w samochodzie - bynajmniej dla wiekszosci z nas jest (ekonomicznym) kompromisem. Na szczescie oferta mikserow ostatnio nam sie powieksza i kazdy moze cos znalezc dla wlasnych potrzeb Pozdrawiam!
  
 
Cytat:
Zauwaz ze kazdy mikser oferowany jest w wersjach o roznej srednicy przelotu, ja zakladajac gaz mialem do wyboru 28 i 32 mm.



No ja planuje zwiększyć przelot z 32mm na 36mm i chciałbym się spodziewać wzrostu osiagów auta na LPG.Niewiem natomiast czy zawsze przy zwiększeniu średnicy miksera silnik będzie więcej palił.Ja mam instalke sterowaną komputerem i utrzymuje lambde równą 1 ,więc niewiem ,czy przy stałej prędkości zużycie gazu mi wzrośnie znacząco.Przekonamy się,a jak sie zwiększy ,to mam nadzieje,ze nieznacznie.
  
 
Cytat:
No Faworyt ! Z ta slomka to zes "dal do pieca" Bym sie udusil bez biegania! Nie zrozumiales mnie do konca. W dalczym ciagu twierdze , ze przez mniejsza zwezke przeplynie tyle samo powietrza co przez wieksza, tylko przy wiekszym wysileniu silnika, nie obejdzie sie bez strat - wiadomo jakich



Zp-troche sie zapętliłeś.Piszesz ze przez male zwezki przeplywa ta sama ilosc powietrza ale ze stratami. Jakimi?Zmniejszajac srednice zrobisz w koncu z silnika pompe próżniową i zahaczymy o kawitacje.Silnik nie jest w stanie zasysac powietrza z predkosciami strumienia siegajacymi predkosciom I kosmicznej.Nie dostanie powietrza i tyle.Mozesz trzeć i moczyć ale fizyki nie oszukasz.Nie majac odpowiedniaj dawki powietrza nie spalisz wiecej paliwa i zadne cudowne mixery tego nie poprawią.Zgadzam sie z tym ze praca instalacji gazowej zmusza do stosowania zwężki w dolocie ale bez przesady.Nie wiem tez jak mozna ze zwezką uzyskac moc na gazie rowna tej na benzynie.
  
 
Smiem twierdzic ze mikser to jedna z najwazniejszych czesci instalacji. Przy takim zwiekszeniu srednicy na pewno silnik na wyzszycz obrotach odrzyje, a spalanie wcale nie musi wzrosnac, (no chyba ze bedziesz go palowal). Pewnie nie bedziesz musial mu tyle deptac i wyjdzie na to samo - oby! Jedyny problem jaki mozesz miec, to regulacja z powodu zbyt malego podcisnienia w dolocie, albo moze parownik nie wyrabiac i przy konkretnej przygazowce, na wysokich obrotach zubazac mieszanke. Musisz to sprawdzic. Zdaj relacje jak zmienisz mikser. Powodzenia!
  
 
Cytat:
2005-10-29 21:02:02, carinus pisze:
Zp-troche sie zapętliłeś.Piszesz ze przez male zwezki przeplywa ta sama ilosc powietrza ale ze stratami. Jakimi?Zmniejszajac srednice zrobisz w koncu z silnika pompe próżniową i zahaczymy o kawitacje.Silnik nie jest w stanie zasysac powietrza z predkosciami strumienia siegajacymi predkosciom I kosmicznej.Nie dostanie powietrza i tyle.Mozesz trzeć i moczyć ale fizyki nie oszukasz.Nie majac odpowiedniaj dawki powietrza nie spalisz wiecej paliwa i zadne cudowne mixery tego nie poprawią.Zgadzam sie z tym ze praca instalacji gazowej zmusza do stosowania zwężki w dolocie ale bez przesady.Nie wiem tez jak mozna ze zwezką uzyskac moc na gazie rowna tej na benzynie.

Piszac o stratach mialem na mysli strate mocy silnika. Moc maksymalna silnika ze zwezka spadnie o tyle, o ile energi trzeba bedzie poswiecic na wytworzenie podcisnienia, ktore - dzieki zwezce powstanie.
  
 
Co do mikserow, to znalazlem cos praktycznego http://arbiter.pl/galeria/mixerLPG
  
 
Z mojego doswiadczenia z wymianą mixerow wynika ze zwiekszanie srednicy palnika nie spowodowalo wzrostu spalania a jedynie wzrost osiągów.Zgadzam sie ze bardzo wazny jest tutaj mixer ale równie wazny bedzie reduktor.Przy zwiekszonej srednicy palnika jest problem z obrotami powyzej obrotow jałowych.Bardzo przydatna jest tutaj dodatkowa regulacja dawki gazu dla biegu jalowego na reduktorze.Mam bardzo podobny silnik jak kolega Faworyt i obecnie zalozony jest palnik o srednicy 54mm.Zasila go reduktor Landirenzo Magioratto (wydajnosc do 200KM) i naprawde nie mam problemu ze zjawiskiem dziury w zakresie niskich obrotow.Musialem jedynie zmniejszyc cisnienie gazu na I stopniu reduktora i spalanie utzrymuje sie na srednim poziomie 9l,wiec nie mozna mowic ze spalanie drastycznie wzrasta wraz ze wzrostaem srednicy palnika.Obecnie męcze jeszcze silnik 1.3 w corolli gdzie zalozony jest palnik 37mm i nadal mam sporo zapasu do wykorzystania.
  
 
Cytat:
2005-10-27 20:08:38, croma1 pisze:
Witam. sprawa z tymi mixerami jest rewelacyjna bo na nich można dojść do mocy fabrycznych silnika ale w połączeniu z regulacją na hamowni podwoziowej i to obciążeniowejW tej chwili problem z mixerami typu linearnego wloskimi jest ,że firma STEFANELLI jest firmą prywatna i sa tam lekkie cięcia rodzinne i już nie mam dostępu do tych mixerów. Rybacki to trochę odwzorował ale zrobil ten mixer perfekcyjnie. Mixer ten minimalnie zawęża dolot powietrza i w programowaniu instalacji to trzeba uwzględnić i trzeba zawsze ustawiać naq bogatrzą mieszankę gazową bo w praktyce czyli w czasie jazdy na gazie jest wtedy na tym mixerze prawidłowa. ale sie rozpisałem. nara


croma to jakie miksery w tej chwili bys najbardziej polecal?
ja myslalem o brc, jest duzy wybor i sa dopasowane do poszczegolnych aut...
dzieki