MotoNews.pl
  

Regulacja reduktora TARTARINI

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Posiadam Vectre A 2.0 z instalacja TARTARINI TEC 99 PRO. Pali mi w miescie 16 - 17 litrow gazu. Bylem u "fachwca" cos tam ustawial w elektronice i nie ma zadnych zmian. Na reduktorze sa pokretla a bez wiedzy sam nie chce nimi krecic. Jak samemu wyregulowac reduktor? Pytam bo moze wlasnie jest tam czegos za duzo lub za malo. Moj tesc ma espero i po samodzielnej regulacji reduktora z 19 litrow spadlo mu spalanie na 14 ale on ma instalacje BRC. Wiec jezeli ma ktos jakis ciekawy patent na ustawienie reduktora to bylbym wdzieczny.

Pozdrawiam.
  
 
Witam.
przy takim spalaniu to to spaliny są tragiczne więc sprawdź je na analizatorze spalin.
  
 
No dobra jak je sprawdze to w czym ma mi to pomoc. Pytam bo wydaje mi sie ze powinienem wyregulowac reduktor.
  
 
Witam, najpierw poczytaj Tu klik, klik, potem zadawaj pytania, a na przyszłość użyj wyszukiwarki
  
 
Cytat:
2005-10-28 11:22:45, Danek pisze:
Witam, najpierw poczytaj Tu klik, klik, potem zadawaj pytania, a na przyszłość użyj wyszukiwarki



Wszystko fajnie ale nie widze tam jak ustawic reduktor. Nie mam urzadzen do podlaczenia sie do kompa wiec myslalem ze jak fachowiec ustawil elektronike to ja sobie bym dopracowal ustawienia reduktora. Po to wlasnie zadalem pytanie bo myslalem ze zna ktos patent jak krecic tymi srubkami
  
 
Skoro nie widzisz, to ja na to już nic nie poradzę . Masz tam opis regulacji parownika zarówno I komory jak i śruby od składu mieszanki oraz wyjaśnienie co do czego i od czego. Natomiast regulacja kompa, to inna bajka. Jak nie masz interfejsu to od biedy możesz próbować podregulować parownik podłączając się miernikiem pod sondę, ale to niekoniecznie może dać pozytywne efekty bo nie będziesz widział reakcji krokowego na swoje "pokręcywania ". A właśnie krokowy podczas kręcenia śrubą będzie dążył do wyrównania mieszanki do lambda=1, a ty bez interfejsu tego nie zobaczysz, dopiero kiedy krokowy nie da rady już wzbogacić/zubożyć mieszanki, zobaczysz efekt - dławienie się silnika. Więc bez kompa i interfejsu to raczej kiepsko to widzę.
  
 
Cytat:
Więc bez kompa i interfejsu to raczej kiepsko to widzę.



Kurcze wiec musze kupic interfejs bo bez niego to prozne bedzie krecenie srobkami na reduktorze?
  
 
Próżne jak próżne, możesz trafić albo nie, na odpowiednie ustawienie. Poza tym to może trzeba będzie przestawić punkt wyjściowy attuatora (silnika krokowego), bo nie pracuje w odpowiednim zakresie.
A interfejs to możesz sobie zrobić sam . Koszt ok. 20pln i godzinka zabawy.
  
 
Cytat:
A interfejs to możesz sobie zrobić sam . Koszt ok. 20pln i godzinka zabawy.



Hmm fajnie Masz jakiegos linka to instrukcji jak to zrobic? A druga rzecz nie ma jakiejs instrukcji jak krecic srubeczkami na reduktorze? Nie ukrywam ze wynik 16 - 17 litrow jest chyba za wysoki.
  
 
Kimoto, zajrzyj na priv
  
 
DANEK zajrzyj na priv
  
 
Kimoto i gdzie Twoja odpowiedź . Na priv'ie nic nie dostałem od Ciebie.
  
 
Danek sprawdz priva teraz
  
 
ja mam ta sama instalke z tym ze juz pare lat temu wymienilem reduktor a landi..espero 1.5 i w miescie bez problemu potrafie dojsc do 14L a w dawnych czasach na starym reduktorze..zima..16L nie bylo niczym nadzwyczajnym.. wielu gazownikow to regulowalo i nigdy nie udalo mi sie zejsc w miescie ponizej 13L..w ktoryms momencie trafilem na rozsadnego gazownika w lomiankach ktory wreszcie sensownie mi wyregulowal..spalanie nie spadlo specjalnie ale samochod od tamtego czasu przez ponad 2 lata jezdzi bez regulacji i jezdzi bardzo przywoicie..spalanie okolo 13.5L w wawie i na mniej nie licze..tenze gazownik wypowiedzial sie tez niepochlebnie o tym kompie..on po prostu jest dosc kiepski i niestety nie ma co liczyc na jakies rewelacje