MotoNews.pl
  

Licznik z CC w 126p-temp.cieczy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam nastepujacy dylemat.otoz dzis przyszedl upragniony licznik z CC posiadajacy temp.cieczy i na tym stanelo jak narazie.Wiem,ze trzeba kupic linke do licznika od eleganta-fakt
2. Jak podpiac kabelek od czujnika cieczy w glowie do licznika zeby mi dzialal(znalazlem temat Ruffa w tej sprawie ale on do 899 podlaczal),trzeba cos lutowac??Jak tak to poprosze o jakis schemacik albo jakas pomoc tych ktorzy wiedza jak to zrobic lub to robili.
3.Jak z wiazka el.przychodzaca do licznika,trzeba cos rzezbic czy wystarczy powkladac w swoje miejsca,na pierwszy rzut oka pasuja ale to moze mi sie wydawac Niemial bym problemu z tym gdybym mial standardowa instalacje i szewdl bym"po kablu" ale niestety takiej instalacji jak ja mma chyba nikt niewidzial Mile widziane jakis schematy Zapomnialem jeszcze o czyms??
  
 
wystarczy powkladac - i pociagnac kabelek od czuknika pod odpowiedni slot. jaki - niebadzo pamietam. ale pozniej wsio hula.
  
 
Ja miałem w 650 tel wskaznik+czujnik....ale mierzył mi temp oleju...
A wiec tak:
-jak masz licznik z El-a...to musisz wywiercic 3 otwory,w miejscu montazu skaznika.Seryjnie sa ole zaslepione.....
-teraz montujesz w licznik wskaznik...sa 3 "nózki"....
a)masa-ta najłatwiej znalesc...to scizka na układzie idzie wspólnie z reszta z licznika....
b)zasilanie....to tez dosc łatwo zakminic
c)sygnał z czujnika.....Idzi po sciezce...sciezka powinna wyjsc na górze...albo na dole kostki do wpiecia z boku licznika(nie pamietam juz....czy gora czy dół )
-w tym miejscu gdziejest scieka ocz sygnały...wpinasz kaleb w kostke....i ciagniesz go do czujnika....

Z montazem czujnika w blok..nie do mnie ja to miałem w 650...
  
 
on ma licznik z pomiarem....pytal jak podpiac;/
  
 
U mnie w liczniku byl przylutowany jakis kabelek a raczej jego pozostalosc do jednej z sciezki w liczniku,akurat do ostaniej przy zarowce od aku chyba...Wyglada na to,ze bede musial ten jeden kabelek od czujnika wpakowac jakos sam,jutro tez smigne po linke od el. Szkoda tylko,ze nikt iepodpowiedzial jakiegos konkretu,pat-dzieki za pomoc Jak jakims cudem sobie nieporadze to sie odezwe ale pokombinuje jakos
  
 
spoko - zawsze moge zrobic zdjecie i bedziesz mial podglad.
  
 
Cytat:
2005-10-27 23:21:50, Pat_kdb pisze:
spoko - zawsze moge zrobic zdjecie i bedziesz mial podglad.



Bylby super Jak bys mogl to zapodaj to dzis nawet bo chce sie z tym pobawic. Z gory dzieki
  
 
Problem nadal nierozwiazany,ciagle ta rzecz mnie blokuje przed odpaleniam 903 Potrzebuje jakis schemat z licznika od CC z temp. Jak podlaczyc to ch***,moze ktos jednak zapoda jakas podpowiedz albo gotowy "krok po kroku" do tego??
  
 
ja mam wskaznik taki jak widac na fotkach w profilu i podlaczylem go tak ze tylko jeden przewod idzie do czujnika w glowicy (akurat tu 1.1) a ten przewod jest podlaczony to jednej z nozek wskaznika temp. cieczy.
  
 
Cytat:
2005-10-29 19:52:55, wojtas7 pisze:
... a ten przewod jest podlaczony to jednej z nozek wskaznika temp. cieczy.


A mozna wiedziec jakiej??Sa 3 nozki,tj.3 szpilki z nakretkami trzymajace wskaznik chyba.Czyli masz popdiete jak w zwyklym malcu tylko ten jeden smieszny przewod podpiales??
  
 
Sorki za wznowienie tematu ale wystapila znow komplikacja zwiazana z temp.cieczy. Podlaczylem kabel od czujnika w glowie do 4 pino od dolu licznika z ostatniej kostki na dole i...nic,zagrzalem silnik i lipa.Nic niepokazuje,w dodatku jedna sciezka poszla sie walic od aku i kontrolki oleju bo byla juz lutowana przez poprzedniego wlasciciela(szkoda,ze niezostalem o tym poinformowany a na fotkach niebylo tego widac) Mam prosbe:czy ktos mogl by zapodac schemat instalacji z CC,wkoncu tak samo powinno byc podpiete to,a jak niema nikt schematu to niech ktos wreszcie mi powie jak to podlaczyc...
  
 
Cytat:
2005-11-03 21:21:19, HEMIGTX pisze:
Sorki za wznowienie tematu ale wystapila znow komplikacja zwiazana z temp.cieczy. Podlaczylem kabel od czujnika w glowie do 4 pino od dolu licznika z ostatniej kostki na dole i...nic,zagrzalem silnik i lipa.Nic niepokazuje,w dodatku jedna sciezka poszla sie walic od aku i kontrolki oleju bo byla juz lutowana przez poprzedniego wlasciciela(szkoda,ze niezostalem o tym poinformowany a na fotkach niebylo tego widac) Mam prosbe:czy ktos mogl by zapodac schemat instalacji z CC,wkoncu tak samo powinno byc podpiete to,a jak niema nikt schematu to niech ktos wreszcie mi powie jak to podlaczyc...

słuchaj przeciez gołym okiem widac ze jedna sciezka od wskaznika idzie do kostki to jest chyba 3 od dołu pin w białej kostce o ile pamietam !!! ale przieciez idzie sie domyslic bez problemowo !!! a sprawdz najlepiej w ten sposob ,przekrec kluczyk wyjmij kabel z czujnika i zmasoj np z głowica jak sie wskaznik wychyli mac to jest dobrze podłaczony jezli nie to jest zle podłaczony.
  
 
Dobra,licznik odpiety z reszta instalacji,jest luzny dosc ale to tam walic.Temperatura podpieta kosztem jednej spalonej sciezki ktora zastapilem kablem(to juz 3 zjarana sciezka w tym liczniku) Zagrzalem silnik i jakos niepokazuje nic...stoi w miejscu.Podlaczony jest dobrze,mozliwe,ze uszkodzil sie podczas testowania bateria... Ale i tak dzieki za pomoc!!!!
  
 
Problem znow powrocil Mam juz 2 kaplet zegarow w swapie i temp.dalej niedziala,mam orginalny czujnik z CC(bralem z tego samego auta z ktorego sa zegary)Mam tez nowa czyjke z CC 700 ale na niej tez niedziala mi temp. Przejechalem 4km dzisiaj i temp.ani drgnela a chlodnica i weze juz byly cieple. Czujnik jest podpiety dobrze(na srodkowej stopce od wskaznika)Dotykalem masy kablem i tez sie nic niedzialo??Moze ktos ma/mial taki sam problem??
  
 
skoro dotykales kablem ktory idzie do czujnika - masy, znaczy ze cos masz zdupczone i tak.
  
 
Tzn.??Niemozna tego tak sprawdzac?? Troche dziwne to bo jak bateria sprawdzalem ktory jest+ a ktory - na stopkach to wskaznik szedl w gore.A teraz jak mam podlaczone to nic.
  
 
jesli dotykasz kablem ktory ma siedziec w czujniku i niedrga wskazowka to na prawde dziwne bo masz cos zdupione;d. kumasz zasade dzialania takiego czujnika? jego rezystancja maleje wraz z nabieraniem temperatury...takze im wieksza tym bardziej robi taki czujnik za "mase"
  
 
Z elektryki niejestem dobry wiec skad mialem to wiedziec Troszku dziwne to bo licznik niby dobry jest,podlaczylem kostki z licznika jak trzeba(mam FL-owska instalacje) i do tego podlaczylem jeden kabel z czujnika.Da sie osobno podlaczyc ten wskaznik zeby niebyl podpiety do kostek + i - tylko np.odrazu do aku szly kable?? Mam bude z 83 roku i ta instalacja co w nim jest to samorobka chyba bo kable z niej zajmuja polowe tzw."bagaznika" (choc ja niekumam ludzi ktorzy mowia,ze maja bagaznik w malcu)
  
 
Jeśli to wskaźnik 3-zaciskowy z czujnikiem NTC [takim o jakim Pat pisze] to podpięcie bateryjki do +, - nie powinno ruszyć wskazówki. Dopiero zwarcie 3-ciego zacisku, [sygnał] do - powinno szarpnąć wskazówką.
Nie wiem co jest w CC ale czujniki PTC [temp. rośnie, rezystancja rośnie] są rzadko stosowane. Zacznij od początku. Jak nie jest uwalony to musi ruszyć. Wskaźnik poziomu paliwa w malcu działa na tej samej zasadzie.
Pozdr.
  
 
odkopie temat.

powie mi ktos w ktory pin mam sie wpiac z kabelkiem od czujnika temperatury?, i czy to wystraczy czy trzeba jeszcze gdzieś prąd zapodac?