Rozłożenie masy w 126p

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
panowie sie tak zastanawiam czy nie warto by było dla lepszego rozłożenia nacisku na osie wywalić zbiornik paliwa orginalny i władowac np od trabanta ale do bagażnika. redukujemy mase z tylnej częsci i jednocześnie dociążamy przód co w bobie jest potrzebne.

jakie macie opinie na ten temat??
zapraszam do dyskusji
  
 
jest taki niby dowcip-zagadka ---> "co łączy malucha i mercedesa??? ...........to że strefa zgniotu w czasie wypadku kończy sie na silniku............." więc powodzenia życze tym którym taki pomysł wpadnie do głowy żeby z przodu montować zbiornik....choc sama koncepcja z rozłożeniem masy jest dobra
  
 
Trabanty miały seryjnie bak z przodu i jakoś jeździły.
  
 
raczej jak już to bezpieczny zbiornik ale centralnie za fotelami tylko takie coś kesz kosztuje niezły. Po do przodu to w malcu w sumie nie ma co za bardzo wywalać
  
 
no co chcesz?
i tak w obu przypadkach bak masz przed silnikiem

a tak na serio to moim zdaniem gra nei warta swieczki - po prostu tankuj wyliczona ilosc paliwa i ew dolewaj gdzies na dojezdzie

[ wiadomość edytowana przez: NAZIK dnia 2005-10-27 20:27:38 ]
  
 
Bardzo dobze kolega mysli najlepiej jak bys sobie zbiornik od 500 załatwił.Bo 500 tak miała zbiornik
NAjlepiej było by miec zbiornik bardzo waski i szeroki wtedy jest najlepsze rozłozenie masy i brak straty przez przemieszczajacą sie bezyne w baku .
  
 
Ktos kiedys sprzedawał bezpeiczny bak do malca.
Przerobiony z oryginalnego ... do tego wlew od motoru ..
Mam zrobiony z przodu pałąk z rur cos jak litera m i to dospawane do budy i poprawia strefe zgniotu , zapas lezy na tym ... Raz przy małym crash tescie przód sie lekko zdeformował tylko własnei dzieki temu...
Taki pałak to 2 kg moze do tego bak przestawić i juz...
 
 
Cytat:
2005-10-27 20:25:46, owz pisze:
raczej jak już to bezpieczny zbiornik ale centralnie za fotelami tylko takie coś kesz kosztuje niezły. Po do przodu to w malcu w sumie nie ma co za bardzo wywalać


sorki ale co to ma wspólnego z rozłożeniem masy??

mi chodzi o odciązenie tyłu i dociazenie przodu czymś co i tak w bobie musi byc. po co wkładac jakei olowiane odwazniki na przód jak moznaby było zbiornik przeinstalowac
  
 
Mysle ze gra zeczywiscie nie jest warta swieczki oto plusy i minusy wg. mnie
+dociązony przód,

-ale pojazd odciązony jest w centralnej czesci, to niewiele daje, dopiero za tylnia osia kazdy odciazony kg liczy sie a im dalej za osia odciazasz tym wiekszy zysk w ogolnym bilansie
-przod dociazony tylko w przypadku zalania do pelna
-najbezpieczniejsze miejsce na zbiornik jest wlasnie seryjne z przodu na pewno nie jest bezpiecznie umieszczac zbiornik
-watpliwa korzysc- przeciez w rozkladzie mas chodzi tez o jak najnizszy srodek ciezkosci??!!
-wkład pracy

tak wiec wiecej jest chyba minusow?
po co zmieniac dobre na ... srednie??



[ wiadomość edytowana przez: HNT dnia 2005-10-27 21:05:20 ]
  
 
eee ja nic o ołowianych sztabach nie mówiłem, a do rozłożenia masy co nie co ma bo w tym momencie masz zbiornik na środku, a żeby umieszczać go z przodu to też chyba bym się bawił z bezpiecznym zbiornikiem bo jakoś nie chciałbym przy jakimś (odpukać) wypadku gdzie walę przodem wiedząc, że przedemna jest bak paliwa.
  
 
mnie to wałsnie zainteresowało bo widziałem fotke boba chyba do wyscigów i mał zainstalowany w bagaznik i własnienie nadole tam gdzie koło tylko u góry. ciekawe jak by to działało. w sumie srodek cięzkości sie podwyzszy ale właśnie podczas wypadku
no nie wiem czekam na opinie jeszcze pozostałych furiatów. jakie macie za i przeciw???/
  
 
wcale nie takie drogie jestem w stanie zalatwic zbiorniki paliwa od dragsterow zbiorniki przyklad:

*5 gal, to 9" dl. x 11" szer.x 18"wys.

lub
*5 gal, 13"dl.x 13"szer.x 8"wys.


spec.
*Seamless cross-linked polyethylene outer shell
*Mil Spec B-83054 aviation foam filled
*Flush mount aircraft style cap assembly
*Tapered sump in rear for better fuel pickup
*Two Mil Spec anodized AN-8 pickup fittings
*One Mil Spec Anodized AN-6 vent fitting
*360 degree mounting strap recesses



cena: 150$



*16gal, 18 1/2" dl.x 18 1/2" szer. x 12"wys.


*Seamless cross-linked polyethylene outer shell
*Mil Spec B-83054 aviation foam filled
*Sending unit assembly installed
*Drag race or circle track style
*360 degree mounting strap recesses

cena :280$

mocownia do tych zbiornikow w cenie 30$


+ koszt wysylki



dostepne inne rozmiary zbiornikow od 1 gal. do 16gal
  
 
wiesz co ładować do malca bak za 280 dolców + przesyłka + mocowania za 30 - tyle to średnio maluch w Polsce jest wart
  
 
Witam! Też się kiedyś zastanawialem nad montażem zbiornika z przodu ale doszedlem do wniosku, że więcej jest minusów niż plusów. Poza tym teraz buduję swapa więc i tak nie da rady go tam zmieścić. Mam zamiar wlożyć zbiornik z trampka (chyba że narucham więcej kasy to wtedy bezpiczny zbiornik ) za fotele. Wydaje mi się że jest to dosyć bezpieczne miejsce bo (odpukać) w razie dzwonu chroni go klatka i nie rozwale go uderzająz spodem o coś ostrego. Aha mam do sprzedania kupe gratów do kaszla jakby ktoś byl zainteresowany proszę pytać. Pozdrawiam!
  
 
beneq toc to maluch a nie dragster
to jeżeli sie zbiornikiem nie da tego zrobic bo ma wiecej minusów jak plusów to jak inaczej polepszyc dociązenie przodu a jak odchudzenie tyłu??

może jeszce coś na temat baku ktos wymysli??
  
 
a po co ladowac do malca zbiornik prawie 50 litrowy

5 gal zwykla wystarczy albo 8 lacznie zamykasz sie w kwocie okolo 180-200$ jesli ktos powaznie mysli o wsadzeniu zbiornika do przodu to nie widze innej mozliwosc bo druciarstwo w tym wypadku to zwykla glupota , oczywiste ze nie wsadzisz 600zl za bak w malca ktory jest wart 1000zl chyba nikt nie jest na tyle szalony. zaznaczam ze nie handluje tymi zbiornikami ale moge je jednynie dla kogos zakupic jakby co ponizsze koszty sa kosztami zakupu i wysylki tylko .


wracajac do seryjnego zbiornika ( nudzi mi sie) jest on po lewej stronie zaraz za kierowca zalany do pelna to jakies 20 kg dodatkowej wagi po lewej stronie. po prawej w tym miejscu nie mamy nic z lewej przy silniku mamy went. altek i inne pierdoly z prawe wydech niktorzy termostat (mowa o 650) czyli fabryka nei jest dostkonala ( nie pierwszy raz) przydalo by sie to wage jakos wyrownac jesli mowimy o rozlozeniu masy
czyli najlepszym rozwiazniem byl by wlasnie bak centralnie teraz pytanie gdzie no i jednakl chyba bagaznik byl by najlepszym rozwiazniem dociazy nam przod oczywiscie nie mowimy o seryjnym baku male bum i jebut i tyle z naszego rajdowania ...

mozna by pomyslec o dociazeniu prawej strony , moze to byc cos pomoglo nie zawsze jezdzi sie z pilotem wiec na lewa dochodzi tez waga kierwocy ale znowu czy nei obciazymy samochodu za bardzo .... i tak mozna gdybac i gdybac
osobiscie zostawil bym bak w spokoju i go nie ruszal
  
 
Beneq mam pytanie nie dalbyś rady zalatwić takiego zbiornika z uzywki? Coś taniej?
  
 
tego typu czesci nie wystepuja jako uzywane moge sie popytac ale watpie jest to czesc na tyle tania ze nikt sie nie bawi w sprzedawanie uzywek no i nie wymienia sie tego jak juz trzeba to znaczy ze sie nie nadaje do uzytku
  
 
tak wiem tylko że czasami jak ktoś ma dzwona i skasuje bryczkę to sprzedaje części. Tylko takie okazje trafiają się żadko. Jak byś coś wiedzial to daj znać. Będę dzwięczny
  
 
Cytat:
2005-10-27 22:15:42, DAWCY pisze:
się żadko.


no naprawde żadko
ja nie kupie innego zbiornika niż trabowski jak już . pojemnośc 20 litrów chyba. ale to kwestia do przemyslenia jeszcze. może bede forumowym pionierem