MotoNews.pl
  

Cewka wysokiego napięcia czy aparat zapłonowy ??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
W E36 z M43 1,6i przewody wysokiego napięcia idą do Cewki czy aparatu zapłonowego (takie czarne pudełko podłużne)??
  
 
Silnik M43 posiada układ zapłonu bezpośrednigo (bezrozdzielaczowego). Przewody wysokiego napięcia łączą świece z cewką zapłonową (zespołem cewek). To czarne podłużne pudełko to właśnie zespół cewek.
  
 
reasumując to nie ma aparatu zapłonowego a jest zespół cewek, tak? I czy zużycie owego zespołu cewek ma wpływ na wyrzsze spalanie?
  
 
i jeszcze jakie sa objawy oprocz wyzszego spalnia jesli takie ma prawo wystapic przy zuzytych cewkach?
  
 
Jak dla mnie cewka to cewka (transformator z uzwojeniem wtórnym i pierwotnym gdzie izolatorem jest olej) ma dac iskre i juz (o czym sie przkonałem) i albo działa albo przestaje działac zupełnie( zkrystalizowanie oleju etc) nie ma stanów posrednich.. oczywiscie moge sie mylic
  
 
Jeśli pod pojęciem aparatu zapłonowego masz na myśli jedynie rozdzielacz mechaniczny, to faktycznie w M43 takiego nie ma.

Jest mało prawdopodobne, aby problem z dużym spalaniem miał związek ze zużyciem cewek zapłonowych. Jeśli masz podejrzenie o defekt w cewkach zapłonowych, należy je zdiagnozować. Ważne jest również, aby przewody wysokiego napięcia oraz świece były w dobrej kondycji.

Bardziej prawdopodobną przyczyną zwiększonego zużycia paliwa jest uszkodzenie czujnika lambda, czujnika masy powietrza, czujnika temperatury płynu chłodzącego, itp.
  
 
zadałem pyatnie na temat aparatu zapłonowego czy też cewek i spalana po przeczytaniu artykułu na stronie klubowej o BMW, jednak nie ma tam dokładnej informacji o jakie konkretnie chodzi BMW i z jakim silnikiem.
LIKNK->http://www.bmwauto.net/uzywane.php3

CYT.:
Jak macie stare i zużyte BMW, to naprawdę świetnym pomysłem jest wydać pare baniek na NOWY aparat zapłonowy. Dane do tego posiadają JEDYNIE dealerzy, a nawet i oni czasem nie wiedza. Lecz mogą się dowiedzieć. Można spokojnie założyć, ze przez aparat zapłonowy macie z 20% za wysokie spalanie i stratę mocy. Auta mające 200 przebiegu i co najmniej 15 lat maja je uszkodzone na 100%. Wszystkie do wymiany. Aparat jest dobierany do silnika. Po numerach silnika i roczniku auta.
  
 
hmm jakas naciagana ta koncepcja..
Ja bym sie umiarkowanie skłaniał ku takiej teori ze jesli iskra jest słaba to słabiej spala mieszanke a co za tym idzie moze spalanie wzrastac ale cewka? ee aparat to co innego.. ale mój wizualnie jest idealny! a pali mi baardzo duzo..
Tą metodą eliminacji mogłbym pół auta (silnka) wymienic z powodu spalania..
  
 
Cytat:
2005-10-28 15:14:01, Wielebny pisze:
zadałem pyatnie na temat aparatu zapłonowego czy też cewek i spalana po przeczytaniu artykułu na stronie klubowej o BMW, jednak nie ma tam dokładnej informacji o jakie konkretnie chodzi BMW i z jakim silnikiem. LIKNK->http://www.bmwauto.net/uzywane.php3 CYT.: Jak macie stare i zużyte BMW, to naprawdę świetnym pomysłem jest wydać pare baniek na NOWY aparat zapłonowy. Dane do tego posiadają JEDYNIE dealerzy, a nawet i oni czasem nie wiedza. Lecz mogą się dowiedzieć. Można spokojnie założyć, ze przez aparat zapłonowy macie z 20% za wysokie spalanie i stratę mocy. Auta mające 200 przebiegu i co najmniej 15 lat maja je uszkodzone na 100%. Wszystkie do wymiany. Aparat jest dobierany do silnika. Po numerach silnika i roczniku auta.


i tak i nie. Co do tego "testowania" ja mam troszke wątpliwości, jak i do tego, że BMW ma tak delikatne prowadnice, że moga sie powyginac od wiekszej dziury - bo chyba tak tam gdzies jest napisane
  
 
Cewke mozna przemierzyc omomierzem i na tym sie "testowanie" konczy
  
 
Cytat:
2005-10-28 15:44:01, mibhell pisze:
Cewke mozna przemierzyc omomierzem i na tym sie "testowanie" konczy



Pomiary omomierzem są podstawowym testem cewek. Właściwe rezystancje uzwojeń nie dają jednak odpowiedzi, czy cewka jest sprawna, czy uszkodzona.

Bardziej szczegółowe testy można przeprowadzić przy pomocy oscyloskopu. Niestety, niektórych defektów nie da się wykryć nawet badając przebiegi oscyloskopem.
  
 
Tia tylko kto ma w domu oscyloskop Znam tylko 2 osoby które mają

Dlaczego twierdzisz ze badanie opornosci nie da odp czy cewka działa czy nie?? Jesli znana jest opornosc cewki a ulegnie ona zmianie?
  
 
Cytat:
2005-10-28 16:09:56, mibhell pisze:
Dlaczego twierdzisz ze badanie opornosci nie da odp czy cewka działa czy nie?



Jeśli chcesz odpowiedzi w kategorii twierdzeń, to:

właściwe rezystancje uzwojeń cewek są warunkiem koniecznym,
lecz nie wystarczającym do oceny sprawności cewki zapłonowej.

Polecam sięgnąć do literatury fachowej.
  
 
Nie mam takowej na miejscu dlatego pytam ale myslałem ze mi to łopatologicznie wytłumaczysz


[ wiadomość edytowana przez: mibhell dnia 2005-10-28 17:32:52 ]