MotoNews.pl
8 Ubywa płyn chłodniczy (120860/0)
  

Ubywa płyn chłodniczy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
BMW 320 e36 motor M50 ubywa mi płyn chłodniczy do oleju raczej nie leci bo nie pzybywa na miarce tez nic nie widac dziury nie ma ,chlodnica prawie nowa co sie dzieje srednio 100ml na 200 km
  
 
Może być nagrzewnica albo chłodnica dziurawa,sprawdź czy płyn zmienił kolor czy sie pieni lub czy śmierdzi olejem. Zajrzyj pod auto czy gdzieś nie kapie.
  
 
Jeśli na 100% wykluczyłeś wszystkie wymienione przez ciebie przyczyny, to zostaje jeszcze jedna: płyn ucieka do cylindra przez uszkodzoną uszczelkę głowicy
  
 
nie dramatyzujcie odrazu z uszczelka:przyczyn wiele,moze byc walnieta pompa i zwieksza sie cisnienie plynu wiec jest SIŁĄ wypychany np:przez weże,moze wystarczy socisnac opaski,moze byc faktycznie nagrzewnica a moze byc elektryczny regolator przeplywu od nagrzewnicy.BWM MA NAJWIEKSZE PROBLEM Z UKLADEM CHLODZENIA! WYMAGA DBALOSCI.
  
 
u mnie też ubywa, jest zima problemy z grzaniem, zapowietrza się układ. Dziś odniosłem wrażenie , że z rury wydechowej czuć zapach płynu chłodniczego, poza tym wyjątkowo, nawet gdy silnik jest dobrze rozgrzany z rury bucha sporo pary. Domyślam się
po poprzdenim poście, że płyn może przedostawać się do silnika. Pytanie - czy wymiana uszczelki to poważna i droga sprawa? I czy to może być przyczyną kłopotów. Pozdrowienia dla czytelników
  
 
Dokładnych cen Ci nie powiem ile to mogło by kosztować bo ja swoją uszczelke robiłem w tamtym roku u znajomego to za robote wziąl ode mnie tylko 100PLN nie wiem jak to wygląda w warsztstach. Wiem napewno ze jeśli to uszczelka to napewno czeka Cie kupno nowej a jej ceny będą oscylować od około 60PLN w góre, no i oczywiście nowe uszczelki pod kolektory ssący i wydechowy chyba jak się nie mylę to od 7PLN w górę za sztukę. No i oczywiscie pod nową uszczelkę wypadało by splanować głowice ja zrobilem to za 50PLN. Każdy mówi inaczej ale ja jestem zwolennikiem tego żeby wymieniać od razu szpilki do glowicy kiedy już sie ją zdejmie jednakże nie jest to konieczne jeśli nie sa przeciągniete gwinty. Da się to zrobić w dwa dni. Samo złożenie i rozłożenie może nie zajmie wiele czasu jak się naprawdę do tego przyłożyć ale głowicę trzeba oddać do ploanowania a tego na miejscu raczej nie zrobią. A jeśli nie jesteś pewien czy to uszczelka to jest na sprawdzenie pewien sposób, ale to mnie np kosztowało 35PLN ale przynajmniej rozwiało wszelkie inne wyjścia i byłem pewien w 99% że to wina uszczelki. Mianowicie podjechałem na stacje kontroli która posiadała specjalny przyżąd który po zanurzeniu w płynie chłodniczym wskazuje za pomocą zmiany zabarwienia jakiegoś płyny czy w płynie chłodniczym znajduje się olej. U mnie wykazało że się znajduje i to na 99% uszczelka i mieli rację. Także proponował bym popytać w Twojej okolicy gdzie mogą to sprawdzić. Jakbym się mylił to niech mnie ktoś poprawi POZDRAWIAM robman
  
 
dzięki za odpowiedź. Rozumiem , że obecność oleju jest nieodzownym elementem przecieku. Wyjaśnij mi jeszcze co oznacza planowanie głowicy i fachowiec jakiej branży to robi.Pozdrowienia
  
 
No jesli masz olej w ukladzie chlodzenia, oraz odwrotnie to prawie w 100% przyczyna tego bedzie uszczelka głowicy. A na czym polega planowanie głowicy. Nie jest to niczym innym jak szlifowaniem powierzchni głowicy(szlifuje się przy tym niewielką warstewkę, aby pow. ta była jak najrówniejsza). A robia to w warsztatach specjalizujących się w tego typu operacjach. Rozglądaj się za earsztatami które mają szyldy typu "moto szlif" szlifowanie głowic" regeneracja głowic". Myśle że ze znalezieniem takiego zakładu nie powinieneś mieć większych kłopotów. Ewentualnie popytaj w jakim kolwiek warsztacie samochodowym napewno bedą wiedzieć gdzie znajdują się takie warsztaty
  
 
Byłem dzis u mechanika i z tego co zrozumiałem to proponował sprawdzić układ zakładając jakieś urządzenie , które ma chyba stwierdzić nieszczelność za pomocą wskaźnika ciśnienia w układzie chłodzenia. Ale to w poniedziałek, inny natomiast proponował zacząć zabawę od wlania środka uszczelniającego do układu chłodzenia. Muszę i tak czekać do poniedziałku.
  
 
No i co tam paniejanku udało Ci się sprawdzić przyczynę Twoich problemów czy to faktycznie uszczelka pod głowicą??
  
 
Uszczelka wydmuchana przy czwartym cylindrze. Wody już tyle pił , że ciągnęła sie za mną mgła. Jak doszło do rozszczelnienia nie mam pojęcia. Koszt: robota 300 zł, uszczelki ze 150, do tego olej 200 zł ( nie płaczę bo był już czas wymiany) płyn orgin. do chłodnic 90 zł, planowanie 50 zł. Doba i trochę w warsztacie. Znajomy ostrzegał :nie zapomnij o płynach to cię nie zawiedzie bmw. Fakt , że mam je od niedawna, wziąłem to sobie do głowy i sprawdziłem ilość wszystkich i odporność na mróz chłodniczego. Jednak musiało coś być wcześniej nie tak. Pozdrawiam Lublin, rodzinne miasto mojego ojca.
  
 
No to podobnie jak mówiłem Ale zrobisz sobie i będziesz miał z głowy już na długi czas. Skoro aż taki był przedmuch to dziwie się że Ci betka temperaturki nie łapała Dzięki ze Pozdrówki życzę szybkiego usunięcia usterki i w drogę
  
 
BMW 318 is / e36 / 1994 r.
U mnie ubywało płynu chłodniczego i nie było ogrzewania w zimie. Raz silnik się przegrzał podczas jazdy. Zaświeciła się czerwona kontrolka. Natychmiast zatrzymałam auto i otworzyłam maskę. Spod uszczelki pod głowicą na rogu wyrzucało białą parę pod ciśnieniem. Wróciłam na holu. Chłodnica została odpowietrzona i auto nie dawało żadnych niepokojących objawów. Mechanik wziął go na przegląd, żeby szukać wycieku, chociaż wskazałam miejsce, z kórego uciekał płyn. Wydaje mi się, że ewidentnie widać, że to uszczelka pod głowicą i jazda tym autem w takim stanie nie jest wskazana. Dlatego wydaje mi się, że nie ominie mnie wymiana uszczelki. Co o tym sądzicie?

  
 
U mnie było podobnie. Też płyn uciekał, a kilku "speców" nie potrafiło znaleźć przyczyny i wyeliminowac problemu. Dopiero pomogli w PerfectClimie z Warszawy, dlatego jakby co to uderzaj do nich.
  
 
ja miałem to samo, diagnoza - wydmuchana uszczelka pod głowicą

co do jakości, osobiście polecam płyn chłodniczy Valeo, b. dobry produkt