Ubywa p³yn ch³odniczy

  
Sortuj wg daty:
rosn±co malej±co
BMW 320 e36 motor M50 ubywa mi p³yn ch³odniczy do oleju raczej nie leci bo nie pzybywa na miarce tez nic nie widac dziury nie ma ,chlodnica prawie nowa co sie dzieje srednio 100ml na 200 km
  
 
Mo¿e byæ nagrzewnica albo ch³odnica dziurawa,sprawd¼ czy p³yn zmieni³ kolor czy sie pieni lub czy ¶mierdzi olejem. Zajrzyj pod auto czy gdzie¶ nie kapie.
  
 
Je¶li na 100% wykluczy³e¶ wszystkie wymienione przez ciebie przyczyny, to zostaje jeszcze jedna: p³yn ucieka do cylindra przez uszkodzon± uszczelkê g³owicy
  
 
nie dramatyzujcie odrazu z uszczelka:przyczyn wiele,moze byc walnieta pompa i zwieksza sie cisnienie plynu wiec jest SI£¡ wypychany np:przez we¿e,moze wystarczy socisnac opaski,moze byc faktycznie nagrzewnica a moze byc elektryczny regolator przeplywu od nagrzewnicy.BWM MA NAJWIEKSZE PROBLEM Z UKLADEM CHLODZENIA! WYMAGA DBALOSCI.
  
 
u mnie te¿ ubywa, jest zima problemy z grzaniem, zapowietrza siê uk³ad. Dzi¶ odnios³em wra¿enie , ¿e z rury wydechowej czuæ zapach p³ynu ch³odniczego, poza tym wyj±tkowo, nawet gdy silnik jest dobrze rozgrzany z rury bucha sporo pary. Domy¶lam siê
po poprzdenim po¶cie, ¿e p³yn mo¿e przedostawaæ siê do silnika. Pytanie - czy wymiana uszczelki to powa¿na i droga sprawa? I czy to mo¿e byæ przyczyn± k³opotów. Pozdrowienia dla czytelników
  
 
Dok³adnych cen Ci nie powiem ile to mog³o by kosztowaæ bo ja swoj± uszczelke robi³em w tamtym roku u znajomego to za robote wzi±l ode mnie tylko 100PLN nie wiem jak to wygl±da w warsztstach. Wiem napewno ze je¶li to uszczelka to napewno czeka Cie kupno nowej a jej ceny bêd± oscylowaæ od oko³o 60PLN w góre, no i oczywi¶cie nowe uszczelki pod kolektory ss±cy i wydechowy chyba jak siê nie mylê to od 7PLN w górê za sztukê. No i oczywiscie pod now± uszczelkê wypada³o by splanowaæ g³owice ja zrobilem to za 50PLN. Ka¿dy mówi inaczej ale ja jestem zwolennikiem tego ¿eby wymieniaæ od razu szpilki do glowicy kiedy ju¿ sie j± zdejmie jednak¿e nie jest to konieczne je¶li nie sa przeci±gniete gwinty. Da siê to zrobiæ w dwa dni. Samo z³o¿enie i roz³o¿enie mo¿e nie zajmie wiele czasu jak siê naprawdê do tego przy³o¿yæ ale g³owicê trzeba oddaæ do ploanowania a tego na miejscu raczej nie zrobi±. A je¶li nie jeste¶ pewien czy to uszczelka to jest na sprawdzenie pewien sposób, ale to mnie np kosztowa³o 35PLN ale przynajmniej rozwia³o wszelkie inne wyj¶cia i by³em pewien w 99% ¿e to wina uszczelki. Mianowicie podjecha³em na stacje kontroli która posiada³a specjalny przy¿±d który po zanurzeniu w p³ynie ch³odniczym wskazuje za pomoc± zmiany zabarwienia jakiego¶ p³yny czy w p³ynie ch³odniczym znajduje siê olej. U mnie wykaza³o ¿e siê znajduje i to na 99% uszczelka i mieli racjê. Tak¿e proponowa³ bym popytaæ w Twojej okolicy gdzie mog± to sprawdziæ. Jakbym siê myli³ to niech mnie kto¶ poprawi POZDRAWIAM robman
  
 
dziêki za odpowied¼. Rozumiem , ¿e obecno¶æ oleju jest nieodzownym elementem przecieku. Wyja¶nij mi jeszcze co oznacza planowanie g³owicy i fachowiec jakiej bran¿y to robi.Pozdrowienia
  
 
No jesli masz olej w ukladzie chlodzenia, oraz odwrotnie to prawie w 100% przyczyna tego bedzie uszczelka g³owicy. A na czym polega planowanie g³owicy. Nie jest to niczym innym jak szlifowaniem powierzchni g³owicy(szlifuje siê przy tym niewielk± warstewkê, aby pow. ta by³a jak najrówniejsza). A robia to w warsztatach specjalizuj±cych siê w tego typu operacjach. Rozgl±daj siê za earsztatami które maj± szyldy typu "moto szlif" szlifowanie g³owic" regeneracja g³owic". My¶le ¿e ze znalezieniem takiego zak³adu nie powiniene¶ mieæ wiêkszych k³opotów. Ewentualnie popytaj w jakim kolwiek warsztacie samochodowym napewno bed± wiedzieæ gdzie znajduj± siê takie warsztaty
  
 
By³em dzis u mechanika i z tego co zrozumia³em to proponowa³ sprawdziæ uk³ad zak³adaj±c jakie¶ urz±dzenie , które ma chyba stwierdziæ nieszczelno¶æ za pomoc± wska¼nika ci¶nienia w uk³adzie ch³odzenia. Ale to w poniedzia³ek, inny natomiast proponowa³ zacz±æ zabawê od wlania ¶rodka uszczelniaj±cego do uk³adu ch³odzenia. Muszê i tak czekaæ do poniedzia³ku.
  
 
No i co tam paniejanku uda³o Ci siê sprawdziæ przyczynê Twoich problemów czy to faktycznie uszczelka pod g³owic±??
  
 
Uszczelka wydmuchana przy czwartym cylindrze. Wody ju¿ tyle pi³ , ¿e ci±gnê³a sie za mn± mg³a. Jak dosz³o do rozszczelnienia nie mam pojêcia. Koszt: robota 300 z³, uszczelki ze 150, do tego olej 200 z³ ( nie p³aczê bo by³ ju¿ czas wymiany) p³yn orgin. do ch³odnic 90 z³, planowanie 50 z³. Doba i trochê w warsztacie. Znajomy ostrzega³ :nie zapomnij o p³ynach to ciê nie zawiedzie bmw. Fakt , ¿e mam je od niedawna, wzi±³em to sobie do g³owy i sprawdzi³em ilo¶æ wszystkich i odporno¶æ na mróz ch³odniczego. Jednak musia³o co¶ byæ wcze¶niej nie tak. Pozdrawiam Lublin, rodzinne miasto mojego ojca.
  
 
No to podobnie jak mówi³em Ale zrobisz sobie i bêdziesz mia³ z g³owy ju¿ na d³ugi czas. Skoro a¿ taki by³ przedmuch to dziwie siê ¿e Ci betka temperaturki nie ³apa³a Dziêki ze Pozdrówki ¿yczê szybkiego usuniêcia usterki i w drogê
  
 
BMW 318 is / e36 / 1994 r.
U mnie ubywa³o p³ynu ch³odniczego i nie by³o ogrzewania w zimie. Raz silnik siê przegrza³ podczas jazdy. Za¶wieci³a siê czerwona kontrolka. Natychmiast zatrzyma³am auto i otworzy³am maskê. Spod uszczelki pod g³owic± na rogu wyrzuca³o bia³± parê pod ci¶nieniem. Wróci³am na holu. Ch³odnica zosta³a odpowietrzona i auto nie dawa³o ¿adnych niepokoj±cych objawów. Mechanik wzi±³ go na przegl±d, ¿eby szukaæ wycieku, chocia¿ wskaza³am miejsce, z kórego ucieka³ p³yn. Wydaje mi siê, ¿e ewidentnie widaæ, ¿e to uszczelka pod g³owic± i jazda tym autem w takim stanie nie jest wskazana. Dlatego wydaje mi siê, ¿e nie ominie mnie wymiana uszczelki. Co o tym s±dzicie?

  
 
U mnie by³o podobnie. Te¿ p³yn ucieka³, a kilku "speców" nie potrafi³o znale¼æ przyczyny i wyeliminowac problemu. Dopiero pomogli w PerfectClimie z Warszawy, dlatego jakby co to uderzaj do nich.
  
 
ja mia³em to samo, diagnoza - wydmuchana uszczelka pod g³owic±

co do jako¶ci, osobi¶cie polecam p³yn ch³odniczy Valeo, b. dobry produkt