MotoNews.pl
  

Senator B

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy ma ktoś tani sposób na zwiększenie mocy w Senatorze 3.0 (156PS) nie wiem dokładnie jaki oznaczenie ma ten silnik.Pozdrawiam.
  
 
wg mnie nie ma taniego sposobu na zwiększenie mocy w żadnym aucie - jesli już decydujemy się na tuning to musi to być zrobione kompleksowo (np.: nie ma sensu przerabiać dolotu jeśli nic nie zrobimy z wydechem - bo efekt nie będzie taki jak zakładaliśmy)

jakieś drobne, tanie ulepszenia (np.: inny wkład filtra powietrza) oczywiście polepszą pracę silnika - ale zwiększenie mocy będzie nieznaczne...

jeśli nie chcesz wydawać dużych pieniędzy na tuning silnika to lepiej go nie zaczynaj bo najgorsze są półśrodki...

pozdrawiam
Bartek
  
 
...hehe - coś mi się przypomniało...

jak chcesz tanio - idź do sklepu z częściami do Opli, w ręku miej swój termostat (albo chociaż jego dane - temp. otwarcia)

miłemu panu sprzedawcy pokaż ten termostat, podaj dane silnika i poproś żeby poszukał "zimniejszego" (czyli takiego który ma niższą temperaturę otwarcia) jak dostaniesz to zamontuj - podobno powoduje to zwiększenie mocy silnika z powodu zmniejszenia jego temperatury... z góry uprzedzam - powtarzam to co przeczytałem...

a tak wogóle... przeczytaj sobie to...

pozdrawiam
Bartek
  
 
Cytat:
2003-03-27 22:01:43, MaStel pisze:
Czy ma ktoś tani sposób na zwiększenie mocy w Senatorze 3.0 (156PS) nie wiem dokładnie jaki oznaczenie ma ten silnik.Pozdrawiam.



jezeli twierdzisz ze masz 156 KM to powinienes miec silnik o oznaczeniu c30le - zreszta mozesz to sprawdzic w dowodzie rej. numer silnika zaczyna sie od typu silnika

chipem firmy superchips podniesiesz moc w swoim silniku o 12KM + filtr + wydech i moze dojdziesz do 170-175KM
ale napewno nie zrobisz tego tanio - tzn ze 2-3kpln bys musial wydac


  
 
Chyba najlepszym wyjściem bedzie zmiana auta na 3.0 24V, mocy bedzie pod dostatkiem, przynajmniej do czasu .Ostatnio przeczytałem gdzieś o silnikach 4.0 do Opla. Czy ma ktoś więcej informacji na ten temat>>>Pozdrawiam
  
 


OMEGA 4.0 24V IRMSCHER

Silnik C40SE, 6 cylindrów DOHC, 24 zawory, pojemność: 3983ccm
Moc: 272KM/5800rpm
Moment obr.: 395Nm/3300rpm
Stopień sprężania: 10:1
0-100km/h = 6s
Vmax = 260km/h

Na stronie LOB znajdziesz inne ciekawe informacje.
TUTAJ


Mam wielkiego "zakusa"
Żeby z "B" zrobić LOTUSA...

* * LOB * * Exclusive Club Of Opel Omega


[ wiadomość edytowana przez: Dramar dnia 2003-03-28 09:52:15 ]
  
 
[quote]
2003-03-28 09:45:12, Dramar pisze:


OMEGA 4.0 24V IRMSCHER

Silnik C40SE, 6 cylindrów DOHC, 24 zawory, pojemność: 3983ccm
Moc: 272KM/5800rpm
Moment obr.: 395Nm/3300rpm
Stopień sprężania: 10:1
0-100km/h = 6s
Vmax = 260km/h

Na stronie LOB znajdziesz inne ciekawe informacje.
TUTAJ


dane dla Seniego
0-100km/h = 6.4s
Vmax = 256km/h

  
 
Skąd ta róznica?Notabene to znalazłem 4.0 w Niemczech za prawie 5000 Euro oczywiście
  
 
Cześć!
Prawdobodobnie najtańszym i nawet prostym(oczywiście jak dla kogo) wyjściem jest zakup silnika od Senatora A nawet lepiej takiego na białych blachach i przekładka: napewno głowicy i prawdopodobnie tłoków, zakup uszczeli pod głowice do 30E (80 zł). Jest to lepszy sposób niż jakis tuning na uzyskanie 24 KM.
Jak chcesz to się znajomego gościa popytam 1,5 roku temu jeszcze taki silnik miał(koszty prawie symboliczne, tylko on mieszka w Szczecinie).
  
 
Cytat:
2003-03-29 15:11:59, GregD pisze:
Cześć!
Prawdobodobnie najtańszym i nawet prostym(oczywiście jak dla kogo) wyjściem jest zakup silnika od Senatora A nawet lepiej takiego na białych blachach i przekładka: napewno głowicy i prawdopodobnie tłoków, zakup uszczeli pod głowice do 30E (80 zł). Jest to lepszy sposób niż jakis tuning na uzyskanie 24 KM.
Jak chcesz to się znajomego gościa popytam 1,5 roku temu jeszcze taki silnik miał(koszty prawie symboliczne, tylko on mieszka w Szczecinie).


niestety bedzie ciezko - te silniki nie maja euro2 wiec beda klopoty z zarejestrowaniem
  
 
odnosnie spelniania norm euro 2 mam propozycje
jesli ktos bedzie zainteresowany to moge mu wyslac kopie lub dokladny skan dokumentu zakupu (calego wozu) na wzor zeby przerobic z izby calnaj gdzie kupilem moja asconke i wtedy nie trzeba spelniac tych norm bylem sie dowiedziec w osrodku diagnostycznym i tam gdzie rejestruje sie nasze malenstwa
zaznaczam ze to bedzie tylko papier i nie bedzie mial odzwierciedlenia w dokumentach izby celnej
ale jesli ktos chce zaryzykowac to prosze o info na prv to wysle
  
 
Jak ktoś słusznie zauważył Twój silnik to C30LE, ja mam taki w Senatorze A i tragedji niema choć muszę przyznać, że rzeczywiście mogłoby być lepiej. Też łamię sobie głowę jak z niego coś wycisnąć. Narazie niestety przewały na uczelni i praca pochłaniają całkowicie mój czas. Jak tylko się zluzuje to zrobię przybliżony kosztorys sprawy.

Te silniki są bardzo wytrzymałe trzeba się dowiedzieć jak wygląda sprawa z montarzem soft turbo + okraszenie tego standardowymi pierdołami typu stożek itp. Jeśli koszt iprezy wyniesie około 2000 zł to niema się co babrać, bo za 2000 + 300 przełożenia można dostać z magazynów w Niemczech C30SE czyli DOHC 24v i 204 KM jak pan Bóg przykazał. To tak na początek
  
 
Witam!
Kwiatki, przecież takie silniki to można w Polsce kupić i dla pozyskania głowicy z tłokami nie potrzeba rejstrować. pisałem że z samochodu na białych bo tanio no i takich co już są w naszym kraju(znam gości co silnik na złom oddali bo nikt niechciał kupić)
A co do tuningu takiego 156 konnego silnika to jak pisał Bartek to się nie opłaca taniej wyjdzie moim sposobem a jeszcze droga otwarta do dalszych modyfikacji. Swoją drogą Bartku nie kusi Cię taki przeszczep z tego silnika co zalega Tobie w garażu?
  
 
Dobrze, skoro znajdę sobie taki C30SE to czy nie będzie kłopotów z przełożeniem??Komputer, gaz...itp.Zastanawiam sie czy będzie to działać tak jak powinno. Pozdrawiam
  
 
Hmm... Idealnym wyjściem byłoby wstawić silnik 24V z całym osprzętem tj. komputer, wiązki kabli etc. Na tym co masz do obecnego silnika,pewnie by też działał, ale napewno bez nomonalnej mocy.
  
 
Cytat:
2003-03-30 18:58:10, GregD pisze:
Witam!
Kwiatki, przecież takie silniki to można w Polsce kupić i dla pozyskania głowicy z tłokami nie potrzeba rejstrować. pisałem że z samochodu na białych bo tanio no i takich co już są w naszym kraju(znam gości co silnik na złom oddali bo nikt niechciał kupić)
A co do tuningu takiego 156 konnego silnika to jak pisał Bartek to się nie opłaca taniej wyjdzie moim sposobem a jeszcze droga otwarta do dalszych modyfikacji. Swoją drogą Bartku nie kusi Cię taki przeszczep z tego silnika co zalega Tobie w garażu?



jasne , racja - w sumie trzeba by sie dowiedziec jaka jest (pomijajac sprezanie) roznica pomiedzy c30LE (156KM) a c30NE (177KM) bo moze tu by mozna cos pogrzebac . Co do c30se to jest i moze 204 konie ,ale ja mam jakis lek przed tym silnikiem trudniejszy gaz, gorszy w regulacji itd . raczej poszedlbym w chip +12KM, walek (moze +10%), stozek chociaz z drugiej strony - silnik ktory ma juz pewnie ze 300000km przejechanych nie wiem czy wszystkie elementy dlugo popracuja jak zaczniesz go wykrecac do 6-7kobr/min - no i dalej idac - kurde Seni nie nadaje sie do szalenstw - za miekki - trza by jakas zawieche skombinowac.
ps jak w Senim sprawdzic czy regulacja twardosci amorkow dziala??
  
 
Co do kilometrów to ma przejechane oryginalnie 169 tys. z czego ja zrobiłem prawie 50 tys. Jesli chodzi o zawieszenie to własnie bedę montował czerwone spręzyny i jakies twarde amory, choc nie mam blizszych danych na temat obniżenia, jesli wogóle takie bedzie natomiast co do twardosci to mysle, że sie poprawi i to zdecydowanie.Jesli chodzi o przełozenie całego c30SE to chyba bedzie to zbyt duzy kłopot. Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2003-03-31 11:07:16, MaStel pisze:
Co do kilometrów to ma przejechane oryginalnie 169 tys. z czego ja zrobiłem prawie 50 tys. Jesli chodzi o zawieszenie to własnie bedę montował czerwone spręzyny i jakies twarde amory, choc nie mam blizszych danych na temat obniżenia, jesli wogóle takie bedzie natomiast co do twardosci to mysle, że sie poprawi i to zdecydowanie.Jesli chodzi o przełozenie całego c30SE to chyba bedzie to zbyt duzy kłopot. Pozdrawiam



moj ma 300000 co do zawiechy - to oryginalne byly irmscherki -40mm i mantzele -40mm . ani kw ani spax, ani bilstein ani koni ani ani ani . no chyba ze se sam zrobisz btw gdzie kupiles sprezyny ?? co do c30se - to fakt szkoda grzebactwa
  
 
Dostałem całe kopyta i nie mam żadnych informacji jakiej marki są spręzyny. Chętnie bym delikatnie obniżył i utwardził, zobaczymy jak wyjdzie.Co polecacie gdybym chciał kupic nowe amory i sprężyny??Oczywiscie po to aby obniżyć i utwardzić.
  
 
Cytat:
2003-03-31 12:16:19, MaStel pisze:
Dostałem całe kopyta i nie mam żadnych informacji jakiej marki są spręzyny. Chętnie bym delikatnie obniżył i utwardził, zobaczymy jak wyjdzie.Co polecacie gdybym chciał kupic nowe amory i sprężyny??Oczywiscie po to aby obniżyć i utwardzić.



no wlansnie mowie ze qrde oblecialem wszystkie wieksze firmy ze sprezynami i zawiecha i o Senim nie slyszeli