Omega A V8 - 270KM

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
ciekawy pomysł miał niejaki Dave McLaughlin który na bazie Omegi 3000 i silnika 3.5L V8 Chevroleta zmajstrował Omesie





  
 
Piekny pomysl, piekny samochod.

Mam straszne zaciecie na silnik v8 w omegach niestety ich nie bylo
Jest takie jedno auto ktore stawia mnie pod plotem jesli chodzi o wybor kolejnego mego samochodu. Terenowka czy wlasnie ten samochod, co by sie nie narazic powiem ze ma silniczek 4,2 lub 3,6 ponad 250 konikow no i full wypas, plus ocynkowane blachy, cos co jest bardzo wazne jak ktos chce miec kultowy samochod , niestety wystepuje prawie wylacznie w automacie, no i nie jest to omega o oplu juz nie wspomne. lecz ma 4x4 ale narazie sza bo jeszcze naklejki nie dostanę )
  
 
V8 - były, były (i są)






Pzdr.

PS. Dramar, może takie wyloty boczne?

[ wiadomość edytowana przez: Prowo dnia 2003-03-28 14:43:25 ]

[ wiadomość edytowana przez: Prowo dnia 2003-03-28 14:50:58 ]
  
 
Prowo dopadles mnie ale dobrze wiesz ze nie o takie modele mnie chodzilo. Gdyby moja A miala dobra skorupe to kto wie, wszystko da sie przerobic.
  
 
całkiem ciekawe pomysły ma również Holden na antypodach :
np Holden HSV GTS V8 5.7 litra aluminiowy = 405KM, 510Nm/6000rpm


  
 
No to z takiej mańki:



Pzdr.

-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
  
 
Mniam, mniam slinka leci (bedzie zwarcie w klawaiaturze)
Jak na to patrze, mija mi zapał do wyscigow. Z czym ja do ludzi

Wykombinowalem zgrubne teoretyczne porownanie mozliwosci. Masy wzialem z doswiadczenia i wyobrazni (nie z katalogu):

U mnie stosunek mocy [KM] do masy [T]
wynosi 211 / 1,8 = 117
U Dramara: 230 / 1,7 = 135
U Prowo: 211 / 1,7 = 124
U Prowo 5,7 V8: 310 / 1,85 = 168 (szkoda, ze tylko na zdjęciu )
U Clebera 170 / 1,8 = 95
U Janusza 136 / 1,7 = 85
U Lotusa 377 / 1,7 = 222 !

A jak jest w Omegach A i Seniorkach?

[ wiadomość edytowana przez: 108_Kartos dnia 2003-03-28 17:23:34 ]
  
 
...uuuu

tak sobie policzyłem....

u mnie stosunek mocy [KM] do masy [T]
wynosi 105 / 0,9 = 117



czyli nie jest ze mną tak źle...

pozdrawiam
Bartek
  
 
To tak jak u mnie.

A jak ze stosunkiem momentu do masy? U mnie:
270 Nm / 1,8 T = 150

Jestem baaaardzo ciekawy jak wypadłoby porównianie na żywo Bywasz w W-wie?

BTW: I like the sentence in your signature.

[ wiadomość edytowana przez: 108_Kartos dnia 2003-03-29 19:35:19 ]
  
 
hiehie

dane fabryczne mojego silnika:
153 Nm (3800 obr/min)

153 / 0,9 = 170

sam jestem ciekaw porównania... (tymbardziej że mi kilka kucyków już umarło - toż to silnik ma 20 lat....)
w W-wie niestety nie bywam (własnym autkiem) - ale jak będzie okazja to chętnie się sprawdzę... tak z ciekawości

pozdrawiam
Bartek
  
 
No kartos jak bym mial miec z taba jakiekolwiek szanse to moje auto musial by schudnac o oklo 500 kg
bo u mni jest 115/1,275=90
to wtedy moze moze
mysle sobie tak tylna kanapa lewy, fotel, weszystkie, drzwi, kolo zapasowe, skrzynka z narzedzami (ponad to co fabryka daje), klapa od bagazniika, przednia maska, ja przez 3 miesiace, jajko i permezan nic wiecej to moze i 30 kg zzuce,
hi hi sama skorupa by jechala.


[ wiadomość edytowana przez: PiotrS dnia 2003-04-01 09:36:52 ]
  
 
No i miałbyś masę i osiągi Kadeta C Matematycznie wszystko sie zgadza. Masz moc prawie 2x mniejsza to i masa musialabyby byc proporcjonalna.

Ten sposob przeliczania wzialem z sufitu. Zapewne ma sie on nijak do porowan na drodze. Ale bardzo chcialbym sie przekonac jak dalece mija się z prawdą. Paza tym ciekawy jestem czy wynik wyscigu na 400 m odzwierciedlalby bardziej wynik stosunków mocy czy momentow do mas pojazdow.

Co na to Panowie teoretycy? Makaveli, co na to Twoj program?
  
 
panowie u mnie moc do wagi
73/ 1.137=53

a moment do wagi 138/1.37 = 100

heh tylko sie posmiac