| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Tomasz1023 HF MEMBER Getz1.3/i 30 1.4/ Będzin/Clonmel | 2005-11-02 20:15:37 Piszesz " kaplica" tzn???? Co wogóle nic nie swieci , nie odpala! Jesli tak jest i zrobiłes zwarcie to prawdopodobnie (ja tez tak miałem) poszedł ci bezpiecznik chyba 30 lub 50A! Jest on w tym pudełeczku na klemie "+"!
Jesli ci kopci i zalewa to może zapłon jest źle ustawiony, bo pisałeś że kopułka była wymieniana to moze przestawiłeś ! Aby ustawic zapłon musisz zmasować takie złacze do masy (ty mozesz je miec po prawej stronie stojac na wprost do silnika) 1 Statyczny kat wyprzedzenia zaplonu powinien wynosic 5 stopni, po zdjeciu mostka 10.Dane dotycza wtryskowych pony,excel,scoupe! Poruszaj też wszystkimi wtyczkami, przeczyśc je, przedmuchaj! A o kompie już było wiele pisane- profilaktycznie wymienia sie kondensatory... Masz tu fajną stronke i linka o twoim(podobnym) sterowniku! kondensatory stronka |
Doktor_23 lubniewice | 2005-11-03 08:18:42 Wiec zwarcie poszlo od kabelka ktory podlaczylem do akumulatora, i poszlo zwarcie z masa samochodu.
Bezpiecznik padl, wymienilem. Wszystke sa OK Komputer padl na 100 !!!!!!!! Wczoraj dorwalem taki podpielem i odpala, ma 1000 obrotow, ale jakos nie rowno pracuje, lakko kopci, i szarpie troszke na wolnych obrotach, tzn nie rowno pracuje jakby czasami zaplony gubil. Swieci sie kontrolka CHECK ENGINE!! Napewno mam walniety czujnik temperatury ten dwu pinowy. Krokowca czyscilem, przepustnice tez, Moze walniety tez czujnik polozenia przepustnicy? czycilem rowniez ale bez efektu. [ wiadomość edytowana przez: Doktor_23 dnia 2005-11-03 08:19:47 ] |
Doktor_23 lubniewice | 2005-11-03 08:27:26
No spoko tylko ze co ja mam zmasowac i co pozniej? bo ja zielony w temacie
i czym i jak sie ten zaplon ustawia?
Bo domyslam sie ze nie kontomierzem szkolnym
pozdro ![]() |
antonescu HF MEMBER Hyundai S-Coupe Opole | 2005-11-03 15:02:54 Zanim zaczniesz rozkrecac caly samochod to najpierw sprawdz jakie bledy zglasza komputer. Jak czysciles czujnik polozenia przepustnicy to pozniej odpowiednio go ustawiles? Zgaduje ze nie. A czujnik temperatury sprawdzales fachowo czy tylko gdybasz? Przyczyn nieprawidlowej pracy moze byc wiele. Ale najpierw zerknij na bledy a pozniej napisz co wyszlo. |
Tomasz1023 HF MEMBER Getz1.3/i 30 1.4/ Będzin/Clonmel | 2005-11-03 16:36:00
A skąd wiesz że padł???? Moze tylko wystarczy kondensatory wymienić i bedzie ok! Ale najpierw sprawdź błędy tak jak pisze "antonescu" TPS sie nie czyści -po co! Jak ruszyłeś TPS(czujnik poł. przep) to lipa! musisz go ustawić tak jak był - napiecie 4,8-5,2 V! było kiedyś na forum o tym! Krokowy i przepustnica po czyszczeniu tez wymaga adaptacji-regulacji! Czujnik temperatury mozna łatwo sprawdzić mierząc jego oporność! Jeśli nie jesteś pewien co do zapłonu to go nie ruszaj tylko jedź do mechanika niech ci sprawdzi i ustawi! |
Doktor_23 lubniewice | 2005-11-03 16:56:09
ale ten czyjnik TPS od przepustnicy jest mechaniczny i nie ma regulacji, pasuje idealnie na frez i innaczej ustawic sie go nie da, przynajmnije u mnie
kompa juz mam nowego tamten zalewa wtryski.
Dobra panowie ale jak ja mam sprawdzic te bledy ECU?? Czym i jak?? nie mam urzadzen zadnych, i mieszkam na wiosce i nie mam jak dojechac nawet do warsztatu
Co do czujnika temperatury jest walniety na 100%, testowalem czy zalacza chlodnice, wygrzalem go palnikiem i sie stopil haha
no wlasnie i nie zalaczyl tego wentylatora chlodnicy:/ dziwne |
Doktor_23 lubniewice | 2005-11-03 16:57:41
ale ten czyjnik TPS od przepustnicy jest mechaniczny i nie ma regulacji, pasuje idealnie na frez i innaczej ustawic sie go nie da, przynajmnije u mnie
kompa juz mam nowego tamten zalewa wtryski.
Dobra panowie ale jak ja mam sprawdzic te bledy ECU?? Czym i jak?? nie mam urzadzen zadnych, i mieszkam na wiosce i nie mam jak dojechac nawet do warsztatu
Co do czujnika temperatury jest walniety na 100%, testowalem czy zalacza chlodnice, wygrzalem go palnikiem i sie stopil haha
no wlasnie i nie zalaczyl tego wentylatora chlodnicy:/ dziwne |
Doktor_23 lubniewice | 2005-11-03 16:58:16
ale ten czyjnik TPS od przepustnicy jest mechaniczny i nie ma regulacji, pasuje idealnie na frez i innaczej ustawic sie go nie da, przynajmnije u mnie
kompa juz mam nowego tamten zalewa wtryski.
Dobra panowie ale jak ja mam sprawdzic te bledy ECU?? Czym i jak?? nie mam urzadzen zadnych, i mieszkam na wiosce i nie mam jak dojechac nawet do warsztatu
Co do czujnika temperatury jest walniety na 100%, testowalem czy zalacza chlodnice, wygrzalem go palnikiem i sie stopil haha
no wlasnie i nie zalaczyl tego wentylatora chlodnicy:/ dziwne |
antonescu HF MEMBER Hyundai S-Coupe Opole | 2005-11-03 17:43:08 Tps daje sie ustawic. Tylko Tomaszowi1023 przecinek sie przestawil. Powinno byc 0,48-0,52. O ktorym czujniku temperatury mowa? W tym aucie sa 3 a wentylator na chlodnicy zalacza tylko 1 z nich. Fajnie sie topil? Proponuje zebys jednak znalazl mechanika. S-Coupe to fajne auto i troche szkoda go zepsuc. |
Doktor_23 lubniewice | 2005-11-04 07:10:32
powiem na czym teraz stoje. Samochod odpala i juz tak nie kopci
Ale na wolnych obrotach gubi zaplony, i poszarpuje:/ Czujniki sa 3 tak? jeden od temperatury wskazujacej na desce?? Drugi ten dwupinowy od chlodnicy wlasnie i idzie tez do kompa?? Trzeci od oleju??
Myle sie? Mi chodzi o ten dwu pinowy, on powinien zalaczac chlodnice a mimo to tego nie robi, a czujnik jest nowy i na bank sprawny
Aha i jak mam zczytac bledy kompa?? Potzrebuje liste kodow, bo numery zobie zarowka zczytam
A takiej listy nie moge znalesc ![]() |
antonescu HF MEMBER Hyundai S-Coupe Opole | 2005-11-04 14:55:49 1 podaje temp. na desce rozdzielczej, 2 podaje inforamcje o temp. do ecu, 3 umieszczony na chlodnicy zalacza wiatrak. Kodow nie odczytasz zarowka tylko dioda,glosniczkiem,miernikiem lub czyms podobnym. Podpinasz sie do zlacza diagnostycznego przy bezpiecznikach pomiedzy pinami gornym prawym i dolnym lewym. Dlugi sygnal to 10 krotki to 1. Napisz co ci wyszlo.
|
Doktor_23 lubniewice | 2005-11-06 09:06:07
Wiec.... odczytalem bledy ECU, jest jeden bardzo dlugi impuls, po czym 3145 - ECT, wymienilem go i odpala, ale kurde nie pracuje najlepiej na wolnych obrotach, dodam lekko gazu i OK ?? pozdro |
Doktor_23 lubniewice | 2005-11-07 07:06:36 Aha, jeszcze cos,
Auto kopci, nie rowno pracuje na wolnych obrotach i ma ciagle 1300 obr. Wyjelem wtryskiwacze po koleji, zamiast rozpylac leją!!!! Moze pompa walnieta i za male cisnienie?? Albo komp zle dobiera mieszanke, bo jakies podzespol walniety, albo sam komp??? pozdro |
antonescu HF MEMBER Hyundai S-Coupe Opole | 2005-11-07 10:32:49 Z jakiego rocznika jest twoje scoupe? Wtryski jaka maja opornosc? |
Doktor_23 lubniewice | 2005-11-07 10:38:50
Grudzien 92, juz w tej nowszej budzie, nie mam pojecia jaka opornosc maja
Komputer mam typu: BOSCH MOTRONIC A01 |
Doktor_23 lubniewice | 2005-11-07 10:47:11 Aha mam jeszcze pytanie??
Czy w tym samochodzie jest zawor EGR ?? moze on zabrudzony i daltego tak auto kuleje?? jesli jest to gdzie sie znajduje ma ktos fotki?? |
antonescu HF MEMBER Hyundai S-Coupe Opole | 2005-11-07 12:24:11 Jest egr. Zerknij na rure biegnaca od kolektora wydechowego do ssacego. Sprawdz opornosc wtryskow. Moze sa do wymiany. Dodatkowo ich dzialanie mozesz sprawdzic bateryjka. |