Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
emg42 fiat 147 puławy | 2005-11-02 17:33:03 http://www.sklep.avt.com.pl/go/_info/?id=3543
czy ktoś już to testował. lub też podłączał moduł z fso/polonez gl-118 bo widziałem coś takiego w internecie. |
![]() Gigi127 FKP MEMBER 127 1.3 75Hp Mińsk Maz. | 2005-11-03 08:13:50 Ja zalozylem cos takiego:STR-14.
Dziaila pewnie tak samo jak ten, ktory Ty pokazales tylko ze ten co ja mam ma regulacje kata wyprzedeznia zaplonu. Jak za bardzo przyspiesze zaplon i pojawi sie stukowe to mozna delikatenie opoznic zaplon potencjometrem w srodku samochodu. |
emg42 fiat 147 puławy | 2005-11-03 16:10:00 czy faktycznie jest zauważalna różnica w pracy silnika zwłaszcza przy wyższych obrotach .wiadomym jest że przy klasycznym układzie przy wyższych obrotach i obciążeniu następuje spadek "jakości "iskry zwłaszcza że jeżdzi się na światłach.
Jestem teraz w trakcie dostosowania aparatu z poloneza do mojega auta wraz z modułem. Tak myśle czy właściciele 903 nie mogą założyć takiego czegoś bez przeróbek. układ aparatu wydaje mi się podobny ale znając firme fiat pewnie jest taki sam jak jak w fso. |
emg42 fiat 147 puławy | 2005-11-04 20:44:08 znalazłem opis podłaczenia modułu z fso/polonez ten moduł to gl-118 i tylko ten sie nadaje do klasyków .tak twierdza fachowcy od tematu.
rozregulowuje się ponieważ wypalają sie styki przerywacza . teraz wkleje cytat z forum jest nie mój. "Kiedyś zamontowałem (po wcześniejszym rozpoznaniu tematu) moduł zapłonowy GL-118 z Poloneza do Żuka. Było ok. Taki moduł można zastosować także w Maluchu. Z tych wszystkich modułów, które były stosowane kiedyś w Polonezach, tylko ten GL-118 może współpracować z przerywaczem mechanicznym, pozostałe tylko z czujnikami indukcyjnymi. Żeby GL-118 poprawnie pracował z przerywaczem, trzeba dodać opornik 100do150 Oma o mocy 2W między zaciski "B" i "W" modułu. Przerywacz jest podłączony także do "W". Zacisk "G" jest wolny. Zasilanie do "B", cewka do "B" i "C". Obudowa musi być także połączona z masą. Kondensator (ten przy aparacie zapł.) trzeba odłączyć, bo przy module jest zbędny. Cewka zapłonowa najlepiej gdyby była z EL-a bo ma 0.5 Oma i wtedy iskra będzie najmocniejsza. Jednak ta ze starszych Maluchów (czarna z zamkniętym obwodem magnetycznym) też będzie pracować, chociaż iskra będzie trochę słabsza (cewka ta ma 1,6 Oma). Informacje na temat modułów zdobyłem w "Radioelektroniku" 3/97." oraz "Tak,ale ten stary moduł GL118 (z Telpodu).Nowsze (GL188,APE 05,Jezpol-robione na MC3334) nie będą.Trzeba w module podciągnąc opornikiem 100 on styk G lub W do plusa,i ten styk na przerywacz. Tylko jedna mała uwaga-będzie to działało z modułem GL118 produkcji Telpod.Z innymi mudułami (APE 05,GL 181,Hybryd czy Jezpol) robionymi na układzie MC3334 to wam nie zadziała." a znalazłem to tu:http://skoda3city.dobis.pl/?strona=warsztat&zakladka=silnik&id=18 acha przerwe chyba trzeba zmniejszyć na 0,2 i odłączyć kondenstor . przerwa na świecy 1,0mm moduł ten nie tylko wzmacnia iskre ale też nie wypala styków przerywacza . narazie wypróbuje ten bo kosztuje na szrocia 15-20 zł pzdr. |
![]() NAZIK Clio 16s Kraków | 2005-11-28 21:28:34
czy to moze byc przyczyną utraty mocy w moim 903 powyzej 4500 rpm?? na wolnch wkreca sie prawidlowo natomiast na biegu to jakos mu tej mocy brakuje i trzeba zmieniac bieg przy okolo 4500rpm ponizej tej predkosci obrotowej jest ogien a pozniej zamiast jeszcze sie troche wkrecac nie ma rewelacji nawet nigdy nie jechalem autem powyzej 6000 bo juz mi zal jak tak sie meczy wkrecajac a wiem ze do 6000 to ciagnac powinien gdzie mozna szukac problemu?? |