MotoNews.pl
  

Elektroniczny układ zapłonowy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
http://www.sklep.avt.com.pl/go/_info/?id=3543
czy ktoś już to testował. lub też podłączał moduł z fso/polonez gl-118
bo widziałem coś takiego w internecie.
  
 
Ja zalozylem cos takiego:STR-14.
Dziaila pewnie tak samo jak ten, ktory Ty pokazales tylko ze ten co ja mam ma regulacje kata wyprzedeznia zaplonu. Jak za bardzo przyspiesze zaplon i pojawi sie stukowe to mozna delikatenie opoznic zaplon potencjometrem w srodku samochodu.

  
 
czy faktycznie jest zauważalna różnica w pracy silnika zwłaszcza przy wyższych obrotach .wiadomym jest że przy klasycznym układzie przy wyższych obrotach i obciążeniu następuje spadek "jakości "iskry zwłaszcza że jeżdzi się na światłach.
Jestem teraz w trakcie dostosowania aparatu z poloneza do mojega auta wraz z modułem.
Tak myśle czy właściciele 903 nie mogą założyć takiego czegoś bez przeróbek.
układ aparatu wydaje mi się podobny ale znając firme fiat pewnie jest taki sam jak jak w fso.

  
 
przydało by sie cos ciekawego podpiac przerywacz ok jak jest nowy po wiekszym przebiegu poprostu sie rozpadoa rozleguluje co jakisz czas trza sie bawic od nowa temu cos moze tez podepne chociaz mam nowy przerywacz włoski
  
 
znalazłem opis podłaczenia modułu z fso/polonez ten moduł to gl-118 i tylko ten sie nadaje do klasyków .tak twierdza fachowcy od tematu.

rozregulowuje się ponieważ wypalają sie styki przerywacza .
teraz wkleje cytat z forum jest nie mój.
"Kiedyś zamontowałem (po wcześniejszym rozpoznaniu tematu) moduł zapłonowy GL-118 z Poloneza do Żuka. Było ok. Taki moduł można zastosować także w Maluchu. Z tych wszystkich modułów, które były stosowane kiedyś w Polonezach, tylko ten GL-118 może współpracować z przerywaczem mechanicznym, pozostałe tylko z czujnikami indukcyjnymi.
Żeby GL-118 poprawnie pracował z przerywaczem, trzeba dodać opornik
100do150 Oma o mocy 2W między zaciski "B" i "W" modułu. Przerywacz jest podłączony także do "W". Zacisk "G" jest wolny. Zasilanie do "B", cewka do "B" i "C". Obudowa musi być także połączona z masą. Kondensator (ten przy aparacie zapł.) trzeba odłączyć, bo przy module jest zbędny. Cewka zapłonowa najlepiej gdyby była z EL-a bo ma 0.5 Oma i wtedy iskra będzie najmocniejsza. Jednak ta ze starszych Maluchów (czarna z zamkniętym obwodem magnetycznym) też będzie pracować, chociaż iskra będzie trochę słabsza (cewka ta ma 1,6 Oma). Informacje na temat modułów zdobyłem w "Radioelektroniku" 3/97."


oraz
"Tak,ale ten stary moduł GL118 (z Telpodu).Nowsze (GL188,APE 05,Jezpol-robione na MC3334) nie będą.Trzeba w module podciągnąc opornikiem 100 on styk G lub W do plusa,i ten styk na przerywacz.

Tylko jedna mała uwaga-będzie to działało z modułem GL118 produkcji Telpod.Z innymi mudułami (APE 05,GL 181,Hybryd czy Jezpol) robionymi na układzie MC3334 to wam nie zadziała."

a znalazłem to tu:http://skoda3city.dobis.pl/?strona=warsztat&zakladka=silnik&id=18
acha przerwe chyba trzeba zmniejszyć na 0,2 i odłączyć kondenstor . przerwa na świecy 1,0mm moduł ten nie tylko wzmacnia iskre ale też nie wypala styków przerywacza .
narazie wypróbuje ten bo kosztuje na szrocia 15-20 zł
pzdr.
  
 
Cytat:
2005-11-03 16:10:00, emg42 pisze:
wiadomym jest że przy klasycznym układzie przy wyższych obrotach i obciążeniu następuje spadek "jakości "iskry zwłaszcza że jeżdzi się na światłach.



czy to moze byc przyczyną utraty mocy w moim 903 powyzej 4500 rpm??

na wolnch wkreca sie prawidlowo
natomiast na biegu to jakos mu tej mocy brakuje i trzeba zmieniac bieg przy okolo 4500rpm
ponizej tej predkosci obrotowej jest ogien a pozniej zamiast jeszcze sie troche wkrecac nie ma rewelacji
nawet nigdy nie jechalem autem powyzej 6000 bo juz mi zal jak tak sie meczy wkrecajac a wiem ze do 6000 to ciagnac powinien
gdzie mozna szukac problemu??