MONDEO 2005 1,8 +LPG czy da rade?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Z góry zaznaczam, że nie znam się dobrze na gazie. Do tej pory w domu był poldek 16 na LPG kupiony z salonu z gazem .
Sprawa jest następująca:
Zamierzony samochód to Ford Mondeo z silnikiem 1,8 110 koni. Samochód oczywiście ma wstrysk. I teraz pytania:
Kiedyś ze szwagrem byłem u gazownika na wymianie filterka gazu i tak gadając powiedzaił, że Fordy bardzo trudno przerabia się na gas i bardzo cięzko na nich chodzą i psują się.
Czy to prawda?
Czy bez problemu przerobi sie nowego mondeo na gas?
Czytałem gdzieś że mają elemnty z kelwaru i powoduje że się nie nadają do przeróbki. Do tego mają chyba plastikowe kolektory...
W rachube wchdzi sekwencyjny gas, trochę kosztuje ale no cóż.
Czy można kupić Mondeo od razu z gazem z salonu.
Czy jak założę gaz to czy stracę gwarancjię??
Proszę by też wypowiedziały się osoby które mają Forda Mondeo najlepiej jak najmłodzsych roczników. Oczywiście wszszyscy mogą pisać jeśli tylko coś wiedzą. Z góry dziękuje.
  
 
Witaj.
O utratę gwarancji pytaj dealera.
To nie jest tak, że Fordy nie lubią gazów. To przykre uogólnianie.
ZTCW w silnikach 1.8 duratec były bodajże ceramiczne gniazda zaworowe i to one nie lubiły gazu.
  
 
Można coś więcej. Mi chodzi o to czy da się przerobić mondziaka na gas i najlepiej jakby on był kupiony od razu w salnie z gazem. Ale jak coś to czy by się dąło bez ryzyka, że mi rozerwie kolektor. CHodzi mi o to czy da sie to zrobić. I czy nei bedzię jakiś problemów.
  
 
Popytaj najlepiej w Klubie Forda albo w klubie Mondeo.
Pogooglaj sobie i na pewno znajdziesz.
  
 
Jeśli chodzi o forda mondeo w benzynie to jest pewien problem z gniazdami zaworowymi ( nie wiem czy w 1.8 110 koni ) które są ceramiczne. Są gazownicy mechaniory, którzy zakładają instalację uzupełnioną o specjalny dozownik specyfiku smarnego, co ma chronić te gniazda przed zniszczeniem. W związku z tym mondeak powinien chodzić bez problemu. Oczywiście tyko sekwencja IV generacja. Niższa generacja nie wchodzi w grę. Wejdż sobie na stronkę www.bkzauto.pl tam jest fajne porównanie mondeaka na benzynie z instalką BRC i TDCi.

pozdrawiam

  
 
Aha i jeszcze jedno importer i przedstawicielstwo Forda w Polsce zakazuje zakładania gazu w związku z tym Dealerzy na pewno tego oficjalnie nie robią u siebie.
  
 
Ja mam Fusiona 1,4 Duratec i generalnie na temat silników do fordów to jest wiele skrajnych opinii.
Ja posiadam instalację BRC i dozownik do lubryfikacji ( smaruje gniazda zaworów) i silnik chodzi jak złoto.
Podobno może być problem z regulacją zaworów bo nie wiadomo dlaczego silniki forda nie mają hydraulicznej regulacji. Niestety nigdzie się nie doczytałem po jakim czasie trzeba regulować słyszałem jedynie że na benzynie około 150 tys.
Niestety ford nie uznaje LPG i traci się gwarancję.
  
 
witam
wejdz na stronę www.mondeoklubpolska.org na forum a chłopaki Ci juz odpowiedzą.
  
 
co do silnikow FORDA rzeczywiscie sa różne opinie.Pracuje w firmie która posiada flote FUSIONow i FOCUSow eksploatowanych na LPG (prins) sekwencyjnym.Zadne z tych aut nieposiada lubryfikacji i nic sie złego nie dzieje.Maja one przebiegi od 150 kkm do 250 kkm i wszystkie sa serwisowane w serwisach autoryzowanych - zdazały sie tez naprawy gwarancyjne których serwis Forda nie odmawiał.Najwazniejsza jest jakosc urządzenia (instalacji) i dokładnosc montazu.Problemy sie rodza gdy ktos na sile chce oszczedzac i montuje do tych aut instalki II generacji co jest zbrodnia ale i takie rzeczy juz widziałem.W tym konkretnym przypadku to powinienes brac pod uwage V generacje-informacji dokładniejszych na ten temat moze udzielic kolega Croma1 którego namiary (na niego i jego firme) znajdziesz w profilu.