MONDEO 2005 1,8 +LPG czy da rade?

Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Z góry zaznaczam, że nie znam się dobrze na gazie. Do tej pory w domu był poldek 16 na LPG kupiony z salonu z gazem .
Sprawa jest następująca:
Zamierzony samochód to Ford Mondeo z silnikiem 1,8 110 koni. Samochód oczywiście ma wstrysk. I teraz pytania:
Kiedyś ze szwagrem byłem u gazownika na wymianie filterka gazu i tak gadając powiedzaił, że Fordy bardzo trudno przerabia się na gas i bardzo cięzko na nich chodzą i psują się.
Czy to prawda?
Czy bez problemu przerobi sie nowego mondeo na gas?
Czytałem gdzieś że mają elemnty z kelwaru i powoduje że się nie nadają do przeróbki. Do tego mają chyba plastikowe kolektory...
W rachube wchdzi sekwencyjny gas, trochę kosztuje ale no cóż.
Czy można kupić Mondeo od razu z gazem z salonu.
Czy jak założę gaz to czy stracę gwarancjię??
Proszę by też wypowiedziały się osoby które mają Forda Mondeo najlepiej jak najmłodzsych roczników. Oczywiście wszszyscy mogą pisać jeśli tylko coś wiedzą. Z góry dziękuje.

Witaj.
O utratę gwarancji pytaj dealera.
To nie jest tak, że Fordy nie lubią gazów. To przykre uogólnianie.
ZTCW w silnikach 1.8 duratec były bodajże ceramiczne gniazda zaworowe i to one nie lubiły gazu.

Można coś więcej. Mi chodzi o to czy da się przerobić mondziaka na gas i najlepiej jakby on był kupiony od razu w salnie z gazem. Ale jak coś to czy by się dąło bez ryzyka, że mi rozerwie kolektor. CHodzi mi o to czy da sie to zrobić. I czy nei bedzię jakiś problemów.

Popytaj najlepiej w Klubie Forda albo w klubie Mondeo.
Pogooglaj sobie i na pewno znajdziesz.