Ile roboty wymaga i kosztuje zrobienie z 1400 TC, 1600 TC?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy to ma sens? Ile może kosztować (części, robocizna)? Czy oprócz rozwiercenia na 84 mm trzeba dużo zmieniać(gaźnik, wałki)? Pytam, bo jednak 77 KM to ciutkę za mało, przynajmniej dla mnie. Ale może bardziej się opłaca od razu włożyć cały silnik 1,6? Proszę o możliwie mało ironiczne i sarkastyczne odpowiedzi. Pzdr
  
 
Nie wiem, czy to wogóle możliwe. Szukaj 1.6, a 1.4 sprzedaj. Jeżeli masz w dobrym stanie, to znajdziesz kupca.
  
 
Z tego, co się orientuję to 1.4 DOHC ma niesymetrycznie rozłożone cylinrdy (nierówne odległości między poszczególnymi cylindrami) a co za tym idzie i inną konstrukcję wału korobowego. Rozwiert na tłoki 84 mm będzie więc kłopotliwy lub całkowicie niemożliwy bo może się okazać, ze po takiej obróbce ścianki między cylindrami będą za wąskie. Poza tym samo ułożenie kanałów wodnych i olejowych uniemożliwia taką operację-po rozwiercie będą miały za wąskie ścianki bądź w ogóle ich nie będą miały. Trzeba zdjąć głowicę i dokładnie wszystko pomierzyć.
  
 
Blok blokiem, a co z głowicą?? 1600 ma niesymetrycznie rozmieszczone tłoki? Bez sensu zabawa, bo się narobisz, a nic lepszego jak orginalny 1600 DOHC z tego nie wyjdzie.
  
 
Zamiast ladowac kase w robienie z1,4 1,6 TC kup lepiej 1800TC. Byl nawet ostatnio na Allegro. Najrozsadniejszy silnik do 131 IMHO.