Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Andrew Ford Escort 1.6 16V ... Rzeszów | 2005-11-03 09:40:46 Witam ![]() Mam ostatnio i to wydaje mi się od czasu ostatnich chłodów/przymrozków problemy z pracą silnika na wolnych obrotach. Kiedy silnik jest zimny i schodzi do prędkości obrotowej biegu jałowego to prawie jest niemożliwe aby nie zgasł..........obroty spadają do zera i koniec. Gdy przejadę około 20 km i silnik jest już „fest” rozgrzany to już problem zanika ale nie zupełnie.....po chwili postoju i odpaleniu silnika jeszcze raz znowu trzeba go trzymać na podwyższonych obrotach ! Teraz pytanko.......czy jest to sprawa regulacji na reduktorze wolnych obrotów czy może coś innego? Instalacja 2 gen AG (Tomasetto) z elektroniką Bingo-S. Filtr gazu zmieniony niedawno, przebieg instalacji 32 000 km. Spalanie dobre, praca silnika idealna oprócz biegu jałowegi i zaznaczam......to wszystko na gazie – na PB wszystko idealnie. Czy można sobie jakoś samemu na reduktorze Tomasetto podregulować te wolne obroty – jest tam 2 śruby : okrągła wyżej jakby przy elektrozaworze reduktora a druga – sześciokątna poniżej tej pierwszej.......która od wolnych obrotów ? Kiedy jedną z nich pokręcę to nie zamieszam w mieszance i zrobi mi „bum” w kolektor ? Lepiej jechać do gazownika? |
![]() Andrew Ford Escort 1.6 16V ... Rzeszów | 2005-11-03 10:38:26 Aha.....filtr powietrza będzie miał ze 12 000 km przepuszczonego powietrza ale to chyba nie ma dużego wpływu na pracę instalacji lpg na biegu jałowym, co?
Coś mi się wydaje, że skoro ja mam komputer gazowy to raczej on steruje attuatorem na wolnych obrotach i pewnie trudno będzie mi coś wyragulować śrubą na reduktorze, prawda? Ale moje gaśnięcie na biegu jałowym pojawiło się nagle kilka dni temu....jakby się śruba odkręciła.....CZY INSTALACJA (reduktor) SAMOCZYNNIE SIĘ ROZREGULOWUJE Z CZASEM I TRZEBA JĄ CO JAKIŚ CZAS REGULOWAĆ ? |
![]() Andrew Ford Escort 1.6 16V ... Rzeszów | 2005-11-03 13:52:35 Aha....czyli górną śrubą mogę wolne regulować ale lepiej z interfejsu komputerowo to robić ? Wychodzi wtedy dokładniejsze ustawienie attuatora i lepszą mieszankę na wolnych ?
A co do zużycia membram w reduktorze to czy przebieg 30 000 km już kwalifikuje je do takich regulacji ? Zastanawia mnie jednak to, że stało się to nagle.,.........do tej pory na jałowym chodził silnik równo a nagle (kiedy nastąpiły przymrozki) zaczął gasnąć...... |
![]() Andrew Ford Escort 1.6 16V ... Rzeszów | 2005-11-03 14:51:08 Hmmm... syfu w parowniku nie ma wcale a silnik na benie pracuje ok czyli lambda chyba jest sprawna.
Co do attuatora to myślałem, że jest on sterowany przez kompa gazowego, mylę się? To co śrubą na parowniku można mu ustawić ? |
![]() Andrew Ford Escort 1.6 16V ... Rzeszów | 2005-11-04 09:05:56 Taaaaaa ![]() ![]() Rozumiem co piszesz ale mi chodzi o wytłumaczenie faktu różnego zachowania się pracy instalki LPG na biegu jałowym : 1) na zimnym silniku na jałowym gaśnie po zejściu z obrotów 2) po rozgrzaniu raz będę jeździł po mieście i wolne obroty są idealne....... by innym razem nawet rozgrzanie silnika nie pomogło i "wolne" nie istniały - gaśnie od razu ![]() Raz dobrze a innym nie.....wszystko na ciepłym silniku.....dlaczego i co mogło by za to odpowiadać? Pytanie wydaje mi się proste ale coś mi się wydaje, że nie ma na niego prostego wyjaśnienia. ![]() na PB wszystko zawsze w porządku ![]() Czy przed regulacją u gazownika lepiej wymienić filtr powietrza? Ma ok. 12 000 km.....to chyba nie za dużo, co? Ponoć później po wymianie samego filtra trzeba znowuż regulować...... |
![]() Andrew Ford Escort 1.6 16V ... Rzeszów | 2005-11-04 10:36:54 Hmmm... zamarzanie chyba odpada bo przecięż nie zamarzałby jednym razem przy rozgrzanym silniku a innym razem nie zamarzały i tzrymał ładnie obroty..... zresztą gdyby zamarzał to pewnie i podczas jady na wyższych obrotach coś by nie tak ciągął .
Jeśli chodzi o krokowca wolnych obrotów przy kolektorze to chyba nie przycina na razie ponieważ na benzynie obroty na jałowym nie szaleją ......no i ta sonda też wydaje się , że powinna być sprawna skoro podczas jazdy na PB silnik wyraźnie pracuje na prawidłowych MAP'ach, "tryb awaryjny" jest u mnie wyraźnie zauważalny.... ![]() PS. Danek......powiedz mi lepiej jaką moc będzie miał silnik 1.8 w Audi 80 1.8S z 1991 roku ? Braciszek to sprowadził i coś mi się wydaje, że zbytnio przymulony jak na Audika 1.8......może to być wersja 75 konna ? Podobno były takie....... |
Danek Audi 80 B4 2.0 + LPG Ostrołęka | 2005-11-04 10:55:40 To niestety pomysły mi się już kończą ![]() Co do Audika to owszem były wersje na gaźniku keihin 75 KM (symbol silnika RU) |
![]() Olmar CorsaB+LPG Elpigaz Rzeszów | 2005-11-04 22:57:25 Mam instalację Elpigaz z bardzo podobnym reduktorem i problemy z gaśnięciem na zimnym silniku wystepowały również u mnie. Po rozgrzaniu już było lepiej, jednak ustawienie wolnych obrotów dla prawidłowej lambdy było niemożliwe.
Przebieg na LPG ok.20tyś.km reduktor czyszczony tam gdzie zakładałem instalację na mój koszt - bez poprawy. Dopiero zakup zestawu naprawczego(Tomasetto - pasuje do Elpigazu - na Allegro) i wymiana membran ( szczególnie twarda jak "dykta" 1-go stopnia) uzdrowiła sprawe. Silnik chodzi jak zegarek, nie gaśnie! U tych ćwioków gdzie montowałem inst. odmówiono mi reklamacji - z powodu "używania niewłaściwego gazu" chociaż gwarancja przewiduje 24 mieś. i 60 tyś km. |