MotoNews.pl
  

Skład spalin a czujnik temperatury

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam wszystkich
Mam maly problem i pewien pomysl ktory chcialbym aby koledzy ocenili pod wzgledem dzialania. Mianowicie bylem na przegladzie i niestety okazalo sie ze mam zbyt duze stezenie CO2 w spalinach (lambda spalin na komputerze diagnostycznym - 1,06, graniczne 1,04). Prawdopodobnie wina to sondy lambda, dosc kosztownej w wymianie. Jako ze mieszkam chwilowo w anglii i "przymkniecie oka" nie wchodzi w gre wymyslilem sobie ze chyba mozna oszukac komputer dodajac odpowiedni rezystor do czujnika temp powietrza - mianowicie komputer będzie myslal ze jest bardzo goraco wiec da mniej paliwa (cos odwrotnego do tych opornikow tuningowych).
Tak wiec prosze o ocene mojego pomyslu oraz jesli ktos dysponuje charakterystyką temperaturową czujnika temperatury dla ukladu simtec 56.5 (X18XE; X20XE) w celu doboru odpowiedniego oporu
Dzieki za pomoc
ILKU
  
 
Przepraszam nie mogłem się powstrzymać - POLAK POTRAFI

Uwielbiam takie błyskotliwe rozwalenie problemu od drugiej strony
Po co rozwalać mur jak można się pod nim podkopać.

Dla mnie bomba.

Niniejszym ustanawiam wirtualną nagrodę ZŁOTEGO DRUTU - zostałeś pierwszym laureatem - gratuluję


[ wiadomość edytowana przez: Solltys dnia 2005-11-03 14:08:40 ]
  
 
dzieki za nagrode, chodzi tu glownie o kase - wymiana sondy wraz z robocizną to polowa wartosci tego samochodu, w normalnym uzytkowaniu nie przeszkadza mi troszke bogatsza mieszanka, a przeglad musze miec.
  
 
Doskonale Cię rozumiem!.
I własnie za to ta nagroda - kłębek drutu najlepszym lekarstwem na brak kasy .

No dobra milczę - niech wypowiedzą sie chiperzy w temacie


[ wiadomość edytowana przez: Solltys dnia 2005-11-03 14:29:24 ]
  
 
wymiana sondy lambda dla lajkonika ok 30 min. jeżeli już musisz oszczedzić zainwestuj w użuwke tylko nie pisz zaraz ze w Great Britain nie na szrotów gdzie można takową dostać
  
 
Nic nie da to nie jedyny parametr który decyduje o skladzie mieszanki.
  
 
szroty są, niestety wymiana sondy nie jest taka prosta, dojscie jest bardzo utrudnione, do tego brak odpowiednich narzędzi oraz pomieszczenia (z kanałem)...
Do tego wszystkiego nie wiadomo czy sonda zalatwi sprawe
  
 
Niestety to nic nie zmieni w składzie mieszanki.
Pomiar jest wykonywany na biegu jałowym po rozgrzaniu silnika i jedynym elementem który ma wpływ na wynik jest sonda lambda.
Jesli zmienisz cokolwiek w układzie to i tak sonda zrobi swoje.
Jedyna różnica będzie odczuwalna w czasie przyśpieszania i hamowania, kiedy sonda jest ignorowana przez układ, a dawki paliwa podawane są z wewnętrznej mapy pamięci
Nalezy pamiętać że układ działa w systemie zamknietym ( pętli zwrotnej) i każda zmiana parametrów wejściowych:
temp, ilości powietrza, ciśnienia wtrysku, jakości paliwa itd zmienia chwilowo skład mieszanki a lambada mierząc poziom tlenu za pomocą kompa powoduje powrót do stanu wyjściowego