| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
gumbas5 F&F Sympatyk German Style Katowice | 2005-11-04 08:13:44 Od pewnego czasu mam problem z uruchomieniem zimnego silnika np. rano. Mam instalacje LPG, ale narazie z zepsutą centralką. W związku z tym moge tylko ręcznie przełączać zawór na pozycję "gaz" lub "bemzyna" (nie moge "wypalić" benzyny). W związku z tym jeździłem do tej pory tylko na gazie.
Póki było jako tako ciepło samochód odpalał na gazie od razu. Potem po jakimś czasie kręcenia. Następnie nie chciał już wogóle odpalać. Wymieniłem więc świece i kable WN. Samochód zaczął odpalać, ale tylko po ściągnięciu pokrywy filtra powietrza - tak jakby dostawał za mało powietrza. Wczoraj nie odpalił wcale mimo ściągnięcia pokrywy i dmuchaniu w gaźnik - zaznaczam że gaz dochodzi a iskra na świecy jest. Jak wróciłem popołudniu z roboty to odpalił za pierwszym razem. Ale bojąc się, że dzisiaj rano też nie odpali przełączyłem go wczoraj na benzyne. No i odpalił, ale również po ściągnięciu pokrywy filtra. Niestety z powodu niemożności "wypalenia" benzyny, nie udało mi sie "przejść" na gaz i do roboty pojechałem na benie (da sie jakoś przejść na benzyne mając do dyspozycji tylko dwa położenia zaworu: gaz i benzyna?). No i teraz poytanie: - czy na gazie mimo niskiej temperatury auto powinno bez problemów odpalać? - dlaczego musze przy odpalaniu ściągać pokrywe filtra? czy jest to związane ze składem mieszanki? dodam że na benzynie spaliny są całkowicie" czyste" (bez koloru), a na gazie leci woda z tłumika może ktoś mi jakoś pomoże, bo to moje pierwsze doświadczenia z LPG (a centralke bede wymieniac na dniach) |
Wujek-Kajtek F&F Sympatyk FSO KRAKÓW | 2005-11-04 08:33:28 Hmm...jak na benzynie jest kiepsko z odpalaniem, to wymień filtr powietrza, platynki, ew wyreguluj gaźnik...
Nie wiem co jeszcze mogę Ci poradzić. Natomiast co do wody z wydechu na gazie, to normalne i nie masz się co martwić
Zwłaszcza przy "naszym" lpg ![]() |
gumbas5 F&F Sympatyk German Style Katowice | 2005-11-04 09:13:00 - na gazie palony był przez ok. miesiąc
- instalacja jest z roku 1999 - na filtrze powietrza zabrudzeń nie widać (widać że nie ma dużego przebiegu) - wiem że filtr gazu jest do wymiany - nowy dał mi poprzedni właściciel (nie wiem tylko gdzie on jest umiejscowiony) - mikser troszke sie rusza |
bimber1 (S) Furious Moderator kant Kraków | 2005-11-04 15:35:52 czy w centralce masz cos takiego jak ssanie ???? drugi przycisk do podpuszczania gazu ??? jesli nie to zapalajac na gazie wlacz kilka razy zaplon: wlacz odczekaj 2-3 sekundy,wylaczi wlacz i jeszcze raz. Podpompujesz tak troszke wiecej gazu przed zapaleniem.Ja klopoty z zapalaniem mialem przez rozrusznik,krecil ladnie,nie wieszal sie a jednak okazalo sie ze jak go zmienilem nowy krecil 2 razu szybciej i auto ladnie zapalalo |
gumbas5 F&F Sympatyk German Style Katowice | 2005-11-04 17:06:53 myśle, że zawiniła tutaj mieszanka - przykręciłem dzisiaj troche gaz na śrubie regulacyjnej i chodzi lepiej
teraz przełączyłem na benzyne i zobacze jak bedzie rano (jutro zajme sie regulacją gaźnika) |
Jacob_plus 125p Mielec | 2005-11-04 18:59:43 Oj to kolego masz problem musisz wymienic centralke,ja tez mialem z nia problemy,ale sie udalo i mozecie mi wierzyc albo nie zeszlej zimy - 20 wpadam do bandziora jesli tylko bateria trzymala to odpalal.POZDRO |
gumbas5 F&F Sympatyk German Style Katowice | 2005-11-04 19:05:41 to że mam centralke do wymiany, to wiem doskonale - zresztą napisałem to już na początku - teraz mam zmostkowaną spinaczem biurowym
mam jeszcze jedno pytanko - gdzie przeważnie jest umiejscowiony filtr gazu? bo za cholere nie umiem tego wykumać |
jose '73 Warszawa (Las Palmas) | 2005-11-04 19:32:41 Fliterek od gazu w większości przypadków jest zblokowany z elektrozaworem gazowym. Zresztą jak zobaczysz elektrozawór to na pewno domyślisz sie gdzie może tkwić filterek ![]() |
Koniu F&F Sympatyk CRX Kraków | 2005-11-04 20:53:14 przy dobrze wyregulowanym pali nawet przy -10 na gazie i nikt mi nie wmowi ze to jest niezdrowe dla silnika. |
gumbas5 F&F Sympatyk German Style Katowice | 2005-11-04 20:57:33 dla silnika nie, ale dla membran w odparowniku tak
aha, filter już znalazłem - jest właśnie "zblokowany" z elektrozaworem gazu [ wiadomość edytowana przez: gumbas5 dnia 2005-11-04 20:59:13 ] |
Koniu F&F Sympatyk CRX Kraków | 2005-11-05 09:34:09
bardziej sie opłaca raz na 3-4 lata wymienic membrany niz palic na ssaniu w zimie przy takiej cenie benzyny. Ja mam jakąś lipną instalacje bo dałem za nią 1000zł i nawet nie ma zadnego filtra gazu ani zaworka spustowego do upuszczania szlamu. Pali mi do 10l w miescie czy to zima czy lato, pali na gazie. A jak mu sie odechciewa to czyszcze parownik, wymieniam swiece, kable, czyszcze palec i jazda ![]() |
mauzer64 F&F MEMBER ![]() 21 x fiat Zebrzydowice | 2005-11-05 17:15:59
Jakiej firmy masz ta instalacje?? |
Koniu F&F Sympatyk CRX Kraków | 2005-11-05 18:07:39 omnia |
gumbas5 F&F Sympatyk German Style Katowice | 2005-11-06 10:36:59 po przeczytaniu kilkunastu tematów o LPG na różnych forach można powiedzieć, że jestem ciut mądrzejszy
udało mi się samodzielnie wyregulować LPG (mieszanka była zbyt bogata) i auto zapala na gazie niezależnie od temperatury "na dotyk" - skończyło się już kilkuminutowe kręcenie co rano jeszcze tylko wymiana filtra i centralki i bedzie git |