Tuning 1,8 16V 105KM

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wyczytalem na necie ze mozna podniesc moc w tym silniku zmieniajac waleczki na te z Mondika 2.0 16V.
Trzeba cos jeszcze pomotac czy same wlaeczki juz podniosa moc??
Znalazlem to po Angielsku i niebardzo kumam o czym tam pisza.
Jest ktos kto przerabial ten temat?
http://www.fiestaturbo.com/articles/zetectuning
  
 
mniejwecej oco chodzi zę częsci z głowicy silnika 1.8 w wersji 130 PS są takie same jak z zeteca 2.0 136 PS z mondeo
  
 
Ze walki w XR3 i 2,0 16V (z Mondika) sa takie same.
  
 
sterownik i wieksza przepustnica
  
 
ja mam w sierpniowym FASTFORD opis tej modyfikacji i nie ma nic o przepustnicach itp. Tylko walek i tyle. 1.8 16V daje te 25 kuca.
  
 
Cytat:
2005-11-06 00:45:22, rex pisze:
ja mam w sierpniowym FASTFORD opis tej modyfikacji i nie ma nic o przepustnicach itp. Tylko walek i tyle. 1.8 16V daje te 25 kuca.


koles w fiescie to maglowal i sam walek to totalna lipa szkoda roboty
  
 
Moglowal czyli?? Zalozyl czy dowiadywal sie tylko. Jedni mowia to inni tamto. Sam niewiem. Moze kupie i sam przetestuje
  
 
ja nie wiem...sam nie robilem ale to jest szanowana gazeta w GB i tam jest opis calej modyfikacji i jedyne co zmieniaja to walki i zimmeringi na walkach i tyle. Nic wiecej nie jest tam podane. Napisane jest ze moga byc z essiego 1.8 16V 130 KM albo z mondziaka 2.0 16v.
  
 
A cos jeszcze pisza? Kompa trzeba zmieniac czy moze zostac?
  
 
Nic....tylko walki. Jeszcze raz sprawdzilem. Dokladniej zmieniaja walki, pasek i zimmeringi. Napisane jest ze zalozenie ich powinno dac okolo 15 KM w 115 konnym silniku z Si/GTi (tak u nich sie nazywal)i ok 25 koni w 105 konnym xr3i.
  
 
No to chyba lece zaraz szukac walkow od Mondika Bo akurat rorzad bede wymienial to moze odrazy Waleczki zamontuje nowe. Ciekawe jaki koszt nowych waleczkow
  
 
Cytat:
2005-11-06 21:29:38, matadorRS pisze:
Moglowal czyli?? Zalozyl czy dowiadywal sie tylko. Jedni mowia to inni tamto. Sam niewiem. Moze kupie i sam przetestuje


montowal i na samych walkach praktycznie nic nie dawalo dolozyl inny sterownik i przepustnice i wtedy bylo mozna odczuc przerobki
jak chcesz dam ci namiary gg do kolesia on ci wytlumaczy dokladnie co i jak

rex dokladnie tak jak piszesz walki pasuja od z essiego 1.8 16V 130 KM albo z mondziaka 2.0 16v ale jeszcze do tego musi byc sterownik z tego modelu i dopiero po tych modach fiescinka naprawde odrzyla
  
 
wiesz ja sie nie sprzeczam tylko przekazuje co jest w szanowanej gazecie...moge nawet skany zrobic. Sam tego nie robilem
A tak OT to fiesta xr2i miala 1.8 105 kuca?? Bo wydawalo mnie sie ze xr2i miala 1.6 105 i jeszcze 1.8 16v 130kuca.
  
 
Cytat:
2005-11-07 13:12:47, rex pisze:
wiesz ja sie nie sprzeczam tylko przekazuje co jest w szanowanej gazecie...moge nawet skany zrobic. Sam tego nie robilem A tak OT to fiesta xr2i miala 1.8 105 kuca?? Bo wydawalo mnie sie ze xr2i miala 1.6 105 i jeszcze 1.8 16v 130kuca.


to byla zwykla fiesta tylko z silnikiem 1.8 105 km
hehe rex ja tez sie nie sprzeczam tylko przekazuje to co koles robil zeby dalo jakis efekt a naprawde dalo
  
 
bo co dadza walki jak sterownik dopiero to podleje paliwem chyba
  
 
i jak znalazłeś takie wałki ?????bo mój kolo ma silnik 2.literki 136 ps na częsci!


[ wiadomość edytowana przez: renifergt dnia 2005-11-07 15:34:07 ]
  
 
walki to czasy otwarcia i takie tam. Chyba jak wsadzasz sobie sportowy walek to nie musisz kompa zmieniac. Wydaje mie sie ze skoro tak pisza w tej gazecie to czemu nie....Napisali ze taki walek "slabszy" podytkowany jest ekonomia i ekologia.
  
 
A czy analogicznie takie przeróbki mozna robic w 1.6 16V ?
  
 
no wlasnie mi sie wydaje ze tu wchodza w ger komp i przepustnica ale ja specem od zetecow nie jestem 1.6 16V to srednio tuningowalny podobno. Najlepsze sa 1./8 16v i 2.0 16v zetec bo maja konkret walki nawet pod turbo. Tak wyczytalem. I znosza sporo doladowanka. Z 1.8 16v uturbionego i jedynie odprezonego mozna kolo 200-220 kucy wycisnac. Z reszta dalem linka do stronki w innym topicu
  
 
do 1.6 16v nie podejda takie modyfikacje bo w 1.6 zawory maja 24 mm w pozostalych zetecach maja 32 mm