MotoNews.pl
  

Jak podłączyć centralny zamek?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Kupiłem ostatnio fabryczne siłowniki do mojego Essiego, i tutaj pojawił się mały problem nie wiem dokładnie jak podłączyć go do sterowania centralem z pilota np. takim.
Fabryczny siłownik posiada cztery przewody:
- brązowy
- biały
- żółty
- czerwono-żólty
Narazie doszedłem, że podając (-) na brązowy a (+) na zmianę biały lub żółty, siłownik otwiera i zamyka.
I tutaj pojawia się problem i powstają pytania :
1. Do czego służy przewód czerwono-żółty?
2. Jak podłączyć te trzy przewody do sterowania, skoro ze sterownika wychodzą tylko dwa przewody?
Za wszelką pomoc i sugestie z góry dziękuję

Niech MOC będzie z Wami

[ wiadomość edytowana przez: papse dnia 2005-11-07 12:46:39 ]
  
 
Nooo przydalby sie jeszcze sterownik centralnego zamka

To co jest na allegro, to jest tylko sterownik zalaczania.

Mozna to obejsc, dobrze kombinujesz. A te dodatkowe sa od tego, ze jest to silownik Master - czyli jesli go poruszysz, to na ktoryms z tych kabli powinno pojawic sie napiecie, ktore steruje silownikiem Slave.
  
 
W sumie tak podejrzewałem, że ten czwarty przewód powinien iść do drugiego siłownika, ale dalej coś mi nie gra
Tak jak napisałem w moim siłowniku są cztery przewody, a na schemacie do escorta przewodów jest pięć
Kurka wodna, nic nie kapuję
  
 
Już wszystko jest jasne
Dla zainteresowanych opisuję sposób podłączenia
Potrzebujemy taki sterownik:


Steruje on do wyboru dwoma plusami, dwoma minusami, lub jednym przewodem (zamek pneumatyczny), bez dodatkowych przekaźników. Inne sterowniki mogłyby się nadawać tylko po dokupieniu specjalnego przekaźnika, co wychodzi drożej.
Koszt ZAMSTERA plus to 90zł na giełdzie we Wrocławiu lub 100zł na Allegro (+ przesyłka).

Opis przewodów przy sterowniku:

MASTER:
- brązowy - masa podłączona "na stałe"
- żółty - impuls zamknięcia plusem ze sterownika
- biały - impuls otwarcia plusem ze sterownika
- czerwono-żółty - plus podłączony "na stałe"

SLAVE:
- brązowy - masa podłączona "na stałe"
- żółty - impuls zamknięcia plusem ze sterownika
- biały - impuls otwarcia plusem ze sterownika

RADA:
Masy do przewodu brązowego nie bierzcie z drzwi, tylko pociągnijcie osobny przewód.

KONKLUZJA:
Jeśli macie fabryczne siłowniki, a nie potrzebujecie sterowania pilotem i w zupełności wystarczy Wam sterowanie "z kluczyka",
nie potrzebne są żadne sterowniki :
- wszystkie brązowe - masa podłączona "na stałe"
- wszystkie żółte - razem
- wszystkie białe - razem
- wszysktkie czerwono-żółte - plus podłączony "na stałe"
FORD to już taka mądra bestia





  
 
A co wy na to?

Na białym mam ciągle napięcie i przy drzwiach zamkiniętych i przy otwartych

na żółtym napiwcie pojawia sie przy dwiach zamkniętych.

Mam taką wątpliowść; skoro CZ w Escorcie sterowany jest plusem to czy czasem nie bedę miał zwarcia?
  
 
A odłącz siłownik i sprawdź napięcie, najpierw z jednej strony, później z drugiej tak samo zrób. Pamiętaj, żeby mieć zamknięte drzwi. Jeśli siłowniki Ci zamykają i otwierają ręcznie, to wg mnie nie ma bata, musi być ok. A tak na marginesie to przekaźnik zmieniający minus na plus to koszt 4-6 pln/szt-to zwykły przekaźnik12V. Niemniej jest to element mechaniczny i zawodny. Ja kupiłem [/IMG][/URL]sterownikza 80pln na allegro i działa rewelka taki:

[URL=http://img483.imageshack.us/my.php?image=stp12qq.jpg][IMG]http://img483.imageshack.us/img483/6238/stp12qq.th.jpg
  
 
Mam centralke Magicar i tam spokojnie można wybrać sterowanie plusem lub minusem.
Muszę sprawdzić co mówisz bo boje się że jak podłącze plus z centraliki a na przewodach sterowania będzie też plus no to bedzie mały dym.

Chyba że żle to rozumiem?