| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
bullit Slizgacz Bełchatów | 2005-11-05 18:38:21 Nie wiem czy nie powinienes wlasnie przyspieszyc zaplonu? |
Mrozek Miłośnik FSO 2 x PN i pare innych ... blisko Wrocka ;) | 2005-11-05 22:15:24 A ja się obawiam, że przesadzono z tłokami - jesli sa to te z garbem na 8 mm. Sam nie robiłem obliczeń, ale mimochodem pamietam informację od kogoś kto to robił, że po zastosowaniu tych tłoków w 2.0 na NIE planowanej głowicy stopień sprężania podnosi się z seryjnych 9:1 do 11,3:1. A warto wiedzieć, ze dohce fiatowskie względnie "bezdetonacyjnie" znoszą wg, doświadczeń innych profesjonalistów - max 10,3:1. Wyższa wartość - oznacza kłopoty z "normalnym" (czyli wg zaleceń fabrycznych) ustawieniem zapłonu (bo na takim auto za bardzo nie chce jechac i trzeba często bardzo ostro go przyspieszyć) i ustawiczne ponadnormatywne (przy ciężkiej stopie - wręcz błyskawiczne) zużycie panewek korbowych, jeśli te nie są z jakiś conajmniej kosmicznych materiałów.
Obstawiam, że przedobrzono z "tjuningiem". Powodzenia jednak w walce. |
Mrozek Miłośnik FSO 2 x PN i pare innych ... blisko Wrocka ;) | 2005-11-05 23:33:27
Primo - wymień gaźnik na polonezowski - fiatowski ze strowaniem podciśnienowym do tego silnika pasuje jak swini siodło. Secundo - wzbogacenie mieszanki uzyskasz regulacją składu CO oraz wymianą dysz paliwa na takie o większej średnicy. Stare gaźniki (w tym również fiatowskie) miały takie, dość spore dysze. Zacznij od dyszy 1,17 na pierwszym przelocie a skończ na 1,25. Na drugi przelot powinna starczyć 1,55. Ale nie za bardzo wierzę, że rozwiąże to Twój problem. |
Poramancza 125p jaworzno | 2005-11-05 23:45:34 spróbuje jutro co sie bedzie działo na gazie powinno byc choc troche lepiej
dzieki pozdrawiam |
PG Fiat 125 x 2 ,Tyran ... Kraków | 2005-11-06 01:42:02
jaka masz kompresje teraz?? |
Walezy Fiat 131, Subaru Imp ... Czyżowice | 2005-11-06 14:45:30 10,5 to nie tak zle, ja mialem raz 12,5 i nie bylo z tym problemu wazne tylko zeby miec ustawialny zaplon i wtedy trzeba juz lac 98 na niepodejzanych stacjach(od razu wiadomo czy paliwo jest trefne ) na tlokach 8mm z ritmo 105tc nie ma problemu z spalaniem stukowym , a detonacje moga sie pojawiac przy zbyt ubogiej mieszance. w koncu 10,5 to w sumie normalny stopien sprezania jaki ma wiele dzisiaj produkowanych silnikow. |
Poramancza 125p jaworzno | 2005-11-07 21:08:32 stukowe ustąpiło
dzięki za porady |
Mrozek Miłośnik FSO 2 x PN i pare innych ... blisko Wrocka ;) | 2005-11-07 21:21:22
Tak po prostu - "ustapiło"? Samo, bez niczego? |
tom_stm Miłośnik FSO Warszawa-Wesoła Stara Miłosna | 2005-11-07 21:48:27 Samo przyszło samo poszło |
Poramancza 125p jaworzno | 2005-11-08 20:16:45 zrobiłem 15km na gazie i stukowe powiedziało papa
teraz juz nie stuka w ogóle, sprawdze jak sie zachowuje na 95 z tym ze jak bedzie niepomyslnie to nie bedzie mi sie chciało tego spuszczac
stukało (tak mniemam) głownie przez to ze to były pierwsze kilometry tego silnika na drodze, wczesniej chodził sobie samopas jakies połtorej godziny ciekawe co mnie jeszcze zaskoczy pozdrówki |
automatic | 2005-11-08 20:49:34
|
Poramancza 125p jaworzno | 2005-11-08 22:38:25
miejsca tam az nadto, a co do stopnia sprezania: spojrzcie w dane techniczne tipo 2,0 16V i zobaczcie jaki ma stopien - tak jak napisał mi walezy 10,8 i jakos stukowego tam nie ma, co lepsze to cywilny samochod ktory powinien 200 000 km obrocic bez zagladania w panewki |
Poramancza 125p jaworzno | 2005-11-08 22:40:23
miejsca tam az nadto, a co do stopnia sprezania: spojrzcie w dane techniczne tipo 2,0 16V i zobaczcie jaki ma stopien - tak jak napisał mi walezy 10,8 i jakos stukowego tam nie ma, co lepsze to cywilny samochod ktory powinien 200 000 km obrocic bez zagladania w panewki |
automatic | 2005-11-09 11:17:44
ale znana jest sprawa że GEOMETRIA przestrzeni komory spalania ma DECYDUJĄCY wpływ na tendencję do detonacyjnego spalania mieszanki . Wyjaśniam : dwa silniki o tej samej pojemnośći i st.spręż.oraz kompresji ale o innej głowicy np. 2v/3v/4v na cyl. będą inaczej podatne na spalanie detonacyjne !!! winę m.innymi ponosi inne zawirowanie mieszanki . -to podstawy konstrukcji silnika ! |
OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2005-11-09 20:04:33 a jaki masz aparat zapłonowy? producent, model.
Mozę to podstawa, ale czy działa w nim regulator odśrodkowy - luźno i bez zatarć? ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |