MotoNews.pl
  

Duże spalanie, a może sonda lambda... ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco

A chodzi o to, że moja Omega pali 18l/100km (22l/100 gazu)przy umiarkowanej jeździe, gdzie komputer wskazuje ŚREDNIE spalanie na poziomie 11,5l/100km.
Wpinałem się do tech'a, ponieważ wg komputera gazowników szwankowała sonda lambda. Tech pokazał pracę sondy na poziomie 300-800mV. Gazownik powiedział - O.K. Mój mechanik powiedził, że nie jest O.K., bo sonda powinna działać od 0 do 1000.
Sam już nie wiem. W mojej Omedze są 2 sondy i wymiana obydwu, to koszt ok. 450zł. Wymieniać na ślepo bez sensu. Może wy macie jakiś pomysł ?

Pozdrawiam
Konrad
  
 
sprawdz silniczek krokowy!!! lambda nie wykluczone .....
a to jeszcze watek z OKP :
pali jak czołg..

-- Marcel --
"....oczy otwarte mamy, siłe jak kartel mamy..."
--> OpelKlubPolska 8 <--


[ wiadomość edytowana przez: mm8 dnia 2003-03-30 23:39:07 ]
  
 
Dorwij skądś specyfikacje Twojej sondy (ja mam, ale tylko do C30-SE) i ją po prostu zmierz!!! U mnie na TECHu zupełnie nic nie wykazało, a po osobistym zmierzeniu napięć na sondzie i zasilaniu grzałki wiedziałem z czym mam do czynienia. Wahałem się jak głupi, czy wydać kasę czy nie. Po zmierzeniu nie wydałem 250 zł w ciemno. Wymieniłem sondę i spalanie w mieście spadło z 35 do 14-17 litrów więc jest coolowo Acha i obroty miałem super nierówne - a teraz chodzi jak zegarek.
  
 
Komputer podaje spalanie przez sumowanie czasów otwarcia wtryskiwaczy (znając ilość benz, jaka wypływa z wtryskiwacza w czasie gdy jest otwarty i liczbę przejechanych kilometrów oblicza zużycie średnie). Jeżeli to co podaje komp. różni się od rzeczywistej to wydaje mi się, że powodem są wtryskiczacze, a dokładnie ich nieszczelność lub zużycie (wypływ większej dawki paliwa niż ustalona).
  
 
Aby zmierzyc sonde wystarczy pojecha na analizator spalin ktory potrafi zmierzyc dzialanie sondy powinno osylowa wokolo 1 (ja mialem 1,000345)
Ja jesli nie ma zadnych bledow z kompa, zaczynam od najprostszych spraw, czyli czy nie mam wyciekow itd. Ty masz gaz jesli dlugo miales paliwo w baku to stracilo oktany i jest kiepskiej jakosci. Jesli komp pokladowy pokazuje ci mniej to problem moze tkwic w wycieku na zewnatrz, obejrzyj dokladnie, potem dopiero zabierz sie za wymiane wszystkich rzeczy po kolei.
  
 
Cytat:
2003-04-10 12:27:57, PiotrS pisze:
Aby zmierzyc sonde wystarczy pojecha na analizator spalin ktory potrafi zmierzyc dzialanie sondy powinno osylowa wokolo 1 (ja mialem 1,000345)
Ja jesli nie ma zadnych bledow z kompa, zaczynam od najprostszych spraw, czyli czy nie mam wyciekow itd. Ty masz gaz jesli dlugo miales paliwo w baku to stracilo oktany i jest kiepskiej jakosci. Jesli komp pokladowy pokazuje ci mniej to problem moze tkwic w wycieku na zewnatrz, obejrzyj dokladnie, potem dopiero zabierz sie za wymiane wszystkich rzeczy po kolei.



Ech, moje sondy oscylowały między 300 a 800, jak już napisałem, Dzisiaj wymieniłem na nowe, Intermotor produkcja, czy coś takiego. Dałem 200zł za sztukę, a u mnie idą 2. Nie bardzo chce mi się wierzyć w jakiś wyciek, ponieważ pali mi równie dużo na gazie, co i na benzynie, więc gdzie wg. Ciebie mógłby ten wyciek następować ?

Pozdrawiam
Konrad
  
 
mialem na mysli wycieki od baku az do listwy wtryskowej, po jezdzie nietrudno niezauwazyc.
TO co piszesz o sadzie lambda, ze mial od 300-800 a 1.000 cos, co ci podalem to dwie rozne sposoby pomiaru wiec nie mam odniesienia. Zreszta sondy juz wymieniles.

Pojezdzij i sprawdz jak sie sprawuje
Mam nadzieje ze takie rzeczy jak fitr powietrza swiecie kable wn sa zmieniane w terminie ? bo jesli nie to tez moga byc przyczyny duzego spalania.A co z tym starym paliwem?