MotoNews.pl
  

Lpg po wymianie mebran i filtorw wariuje?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam .. mam dosc zagadkowy problem otoz.. auto(poldek 91 silnik 1.5 GLE) palilo mi ok 10 l gazu na miescie.. po wymianie mebrany w parowniku i filtru gazu, powietrza.. po pewnym czasie zauwazylem wzrost spalania i to drastyczny.. tak jak kiedys za 10 zl przejezdzalem 53 km. tak teraz z ledwoscia zrobie 35 km... powiedzcie mi co moze byc tego przyczyna i jak temu zaradzic...
  
 
Cytat:
2005-11-06 14:35:08, skrap pisze:
tak jak kiedys za 10 zl przejezdzalem 53 km. tak teraz z ledwoscia zrobie 35 km... powiedzcie mi co moze byc tego przyczyna i jak temu zaradzic...



Kiedyś LPG = 0,90 zł / litr
Dzisjaj LPG = 2,45 zł / litr

  
 
jezeli tankujesz na kraku to sie nie dziwie kiedys mieli lepszy gaz,a poza tym kantuja na ilosci
sprawdz gaz z BP mi tego gazu pali ze 3 litry mniej niz gazu z kraka
  
 
A tak przy okazji klikając "wyślij" przy tworzeniu nowego postu - klikaj raz a nie 3 tak jak w tym wypadku

-----------------
--- Biały ---
ten zły admin
  
 
Cytat:
2005-11-06 14:35:08, skrap pisze:
witam .. mam dosc zagadkowy problem otoz.. auto(poldek 91 silnik 1.5 GLE) palilo mi ok 10 l gazu na miescie.. po wymianie mebrany w parowniku i filtru gazu, powietrza.. po pewnym czasie zauwazylem wzrost spalania i to drastyczny.. tak jak kiedys za 10 zl przejezdzalem 53 km. tak teraz z ledwoscia zrobie 35 km... powiedzcie mi co moze byc tego przyczyna i jak temu zaradzic...


Przede wszystkim podstawowe znaczenie ma regulacja. Jesli membrany wymieniał ci "zawodowy" gazownik i ustawiał ci instalkę wg analizatora to mnie nie dziwi że pali ci więcej. Jak mi ustawił to palił prawie 17L, po regulacji made in OLO palił 12, a na trasie to nawet 10L
Proponuję od podstaw wyregulować zapłon, a potem odpowiednio wyregulować gaz na zasadzie regulacji ilości gazu i nasłuchiwać spalania stukowego.
  
 
I jesli nie masz hydrauliki to ustaw zawory, potem zaplon, a na koncu gaz.
  
 
a zacznij od prawidłowej regulacji gaźnika.

auto przed jakąkolwiek regulacją lpg, ma prawidłowo pracować na pb...



  
 
a tak przy okazji, u mnie w 1.6 abimex pali 17 litrów gazu, czy to możliwe. Proszę o poradę bo jak tak ma być to przy tej cenie gazu nie oplaca mi się taki interes.
  
 
MILES - wszystko jest możliwe, ale Twoje spalanie jest nieprawidłowe
Abimex zadowala się 12 litrami i to wcale nie kosztem jakiś słabszych osiągów, takze regulacja po pierwsze, regulacja po drugie, i w końcu regulacja po trzecie

Jakiekolwiek zmiany - wymiana świec, kabli, filtra powietrza, a nawet skrócenie lub wydłużenie dolotu powietrza, powodują konieczność regulacji instalacji !
  
 
To czyli pozostaje regulacja tylko reduktorem, bo podejrzewam że w elektronikę nie trzeba interweniować, może zapłon, czy da rade przestawic zapłon???
  
 
Elektronikę możesz jedynie "nauczyć" nowych ustawień, poprzez kasowanie pamięci - czyli odłączając akumulator na chwilę, a potem odpalając samochód i czekając do właczenia wiatraka chłodnicy
  
 
GDA - wielkie dzięki
  
 
Cytat:
2005-11-06 22:09:27, GDA pisze:
MILES - wszystko jest możliwe, ale Twoje spalanie jest nieprawidłowe Abimex zadowala się 12 litrami i to wcale nie kosztem jakiś słabszych osiągów, takze regulacja po pierwsze, regulacja po drugie, i w końcu regulacja po trzecie Jakiekolwiek zmiany - wymiana świec, kabli, filtra powietrza, a nawet skrócenie lub wydłużenie dolotu powietrza, powodują konieczność regulacji instalacji !



Jak jeździłem polonezem z abimexem (LPG I generacji) w mieście palił mi w granicach 13-14 l, w trasie około 10 l (mój ojciec w tej chwili w tym samym aucie ma spalanie w mieście okolo 13, w trasie 8-10 l)
  
 
Ja natomiast od wczoraj mam taki problem. W sobotę był wymieniany filtr gazu i spuszczany osad z parownika. Instalacja Landi Renzo, 15 tys po zagazowaniu. Świece i filtr powietrza mają 5 tys km, kable WN z Ełku nowe (2 tys km). Objaw jest taki, że samochód normalnie odpala na benzynie, po czym przy próbie przełączenia na gaz gaśnie. Zawór gazowy strzela jak zwykle (zatem się otwiera). Wystarczy przejechać na benzynie parę metrów i na gaz ZNOWU przełącza się normalnie. Nie wiem o co tu chodzi. Do soboty włącznie było normalnie, teraz są jaja. Filtr gazowy wymieniany byl w autoryzowanym punkcie montazu Landi Renzo, regulacje tez zrobili. Jedyne podejrzenie mam na jakosc gazu, chociaz przed wymiana filtra i po wymianie jezdze na tym samym. Czy macie jakies pomysly?
  
 
Cytat:
2005-11-07 18:20:53, MichalSW pisze:
Objaw jest taki, że samochód normalnie odpala na benzynie, po czym przy próbie przełączenia na gaz gaśnie.


A nie za wczesnie przełączasz na gaz ?
  
 
Wiesz, samochod na gaz mogę przełączyć praktycznie przy każdej temperaturze zewnętrznej. Tyle, że rozumowo podchodząc, nie robię tego szybko, tylko daję mu pochodzić ze 20 sekund. W końcu nie jest aż tak zimno. Jak jest poniżej tych 5 stopni to i owszem, kawalek sie nawet na benzynie przejade. Ale pomiędzy porankiem sobotnim a niedzielnym czy dzisiejszym temperatura nie zmieniła się właściwie...