E34 525i 24v Problem z wolnymi obrotami

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich!
Dopiero co kupiłem e34 525i z 91 roku z silnikiem M50
Z autka jestem bardzo zadowolony ale jest kilka drobnych mankamentów, którymi chciałbym się zająć i potrzebuję porady!

Po pierwsze: po odpaleniu na zimnym silniku obroty wynoszą jakieś 1000obr/min ale jak się już rozgrzeje to spada na jakieś 600obr/min tak że widzę jak mi trochę światła przygasają i troszkę nierówno chodzi ale obroty nie skaczą (tzn. nie skaczą wyrażnie na obrotomierzu ale słychać jak równomiernie co jakiś czas spadną troszeczkę o jakieś 50obr/min) Jak można albo czy wogóle da się wyrególować wolne obroty!

Po drugie: w korku przegrzewa się ale nie sądzę żeby brała wodę, olej ma ładny kolor żadnych syfów w płynie ani w oleju. Czy może to być wina za małych obrotów jałowych czy też wisco wiatraka jest do wymiany? Jak można sprawdzić wisco? Czy słyszał ktoś z was może o przeróbce na elektryczny wentylator?

Po trzecie: nie mogę zresetować dziennego przebiegu (czytałem już w jednym poście o tym i muszę to sprawdzić ale za wszelkie informacje będę wdzięczny!) i nie działa mi wyświetlacz od komputera na desce roździelczej. Komputer działa (bo zmienia funkcje na wyświetlaczu pod zegarami ale nic nie wyświetla koło radia) Czy to tylko żaróweczki podświetlające czy może coś innego? Czy jak wyciągnę komputer to coś się może zakodować czy raczej nie powinno?

Po czwarte: mam elektryczną regulację położenia przednich lamp i jak włączę światła to z prawej strony włącza się silniczek przy światłach i kręci się cały czas dopuki nie wyłączę świateł! Co to może być bo nic się ze światłami nie dzieje? Przełacznik jest na 0 a jak dam na 1 albo 2 to włącza się też lewy ale za chwilę się wyłącza?

Po piąte: nie da się otworzyć schowka w desce rozdzielczej. Czy wiecie może jak da się do niego dostać i go odblokować (podejrzewam zepsuty zamek), czy tęż zostaje tylko wyłamanie zamka?

Z góry dziękuję za informację i dodam tylko że autko (oprócz opisanych wyżej mankamentów) jest w świetnym stanie. Jedzi super bez żadnych trzasków i zgrzytów, silnik ciągnie jak głupi mimo dużego przebiegu (290tys km.), niedawno (10tys km. temu) miało Inspection 2 zrobiną przez poprzedniego właściciela. Od nowości było regularnie serwisowane u specjalisty BMW (wszystkie pieczątki w książce serwisowej) Nie mam założonego gazu i mieszkam w Wielkiej Brytani (dlatego mogę wierzyć w regularny serwis i pełną książkę serwisową!)

Dziękuję i pozdrawiam

Marcin

P.S. Przepraszam za strasznie długaśny post!
  
 
To Opole czy UK

Co do 1pkt to krokówką bym sie zajął.. przecyscic/ podmienic i sprawdzic..

Co do 2pkt to od odpowietrzenia zacznij.. byc moze termostat.. i pare innych rzeczy jeszcze (po co chciałbys zmieniac wisko na elektryczne..słaby pomysł przez wisko mój silniczek chodzi jak 3.0 hehehehe)

Co do reszty to sie daje wykazc innym
  
 
Cytat:
2005-11-06 15:54:30, mibhell pisze:
Co do 1pkt to krokówką bym sie zajął.. przecyscic/ podmienic i sprawdzic..



W M50 nie ma żadnego silnika krokowego. Powietrze wolnych obrotów jest regulowane zaworem elektromagnetycznym. W zaworze tym nie ma nic do czyszczenia, można go co najwyżej wymienić.
  
 
Witam ponownie i proszę o poradę!

Mam problem z pracą silnika i podejrzewam że będzie to problem z elektryką. Przy odpalaniu silnika na zimno słychaći czuć przez chwilę wibracje i trzaski wewnątrz auta. Dosłownie 5 sekund. Po zagrzaniu obroty jałowe spadają z 1000-1100obr/min na jakieś 500-600obr/min i czuć lekkie wibracje silnika i migają mi światła, wyświetlacz komputera i inne urządzenia elektryczne. Jak dodam gazu to czuć wibracje w całym zakresie prędkości orotowych silnika i dalej miga (pulsuje)elektryka. Silnik wkręca się bez problemu na obroty ale się trzęsie i ciężko utrzymać go na stałych obrotach np 3000obr/min. Wejdzie na 3tys i zaraz trochę spadnie tak że trzeba dodać gazu aż przekroczy i znowu spadnie o jakieś 100-200obr/min. Zastanawiam się czy to mogą być cewki? Jeśli tak to jak je można sprawdzić, pomierzyć. świece były wymieniane jakieś 13tys km temu w serwisie BMW podczas INSPECTION-2. Czy może to być spadek napięcia z powody ślizgającego się paska alternatora ale chyba nie powinno być tak na wysokich obrotach? Poza tym auto powoli schodzi z wysokich obrotów i szarpie lekko przy jednostajnej jeździe!

Proszę pomóżcie bo nie jestem aż tak bardzo wtajemniczony technicznie, a wolałbym nie wywalać kupy kasy u mechanika!

Serdecznie dziękuję za wszelką pomoc i mam nadzieję że już wkrótce przestanę się przejmować moim silnikiem, a skupię się bardziej na "Radości z Jazdy"
(To chyba slogan reklamowy BMW!)
  
 
To według ciebie są małe problemy ,dżisus,i auto było serwisowane do chwili odsprzedaży,jasne. Chyba "delikatnie" pada ci cała elektronika,sam wiele nie poradzisz,coś mi sie zdaje
  
 
Jeśli chodzi o cewki, to przeczytaj to:

Ignition Coil Failure 1991 BMW 525i with M50 Engine
  
 
Cytat:
Po drugie: w korku przegrzewa się ale nie sądzę żeby brała wodę, olej ma ładny kolor żadnych syfów w płynie ani w oleju. Czy może to być wina za małych obrotów jałowych czy też wisco wiatraka jest do wymiany? Jak można sprawdzić wisco? Czy słyszał ktoś z was może o przeróbce na elektryczny wentylator?


Tak samo mialem kiedys w golfi 2.Przyczyna tego byl niezalanczajacy sie wentylator.Podczas jazdy bylo ok bo silnik mial przewiew ale podczas postoju niebylo przewiewu i silnik nabieral temp.Zdarzylo mi sie pare razy ze sie zagotowal.pozdrawiam
  
 
Dzisiaj wymienilem olej na Shell Helix Plus 10w-40 pól syntetyk, przy okazji sprawdzilem cewki. Okazalo sie ze cewka na 6 cylindrze nie byla dokrecona (zerwany gwint od jednej szpilki). Przegwintowalem na nowo i dokrecilem i teraz skonczyly sie drgania silnika!
Pozostaje jescze dalej problem wolnych obrotów.
Jak zimny silnik to ma jakies 1100obr/min ale jak sie rozgrzeje to spada na jakies 500 i to tylko wtedy jak auto sie zatrzyma. Jak bede nia jechal albo nawet lekko sie toczyl to bedzie miala jakies 800 - 900obr/min! O co w tym chodzi???
Zapytam jeszcze czy wiecie dlaczego moze nie dzialac przycisk do zerowania przebiegu? Jak mozna go sprawdzic?

Dziekuje i pozdrawiam.
  
 
Witam
W sprawie wolnych obrotów,to jest normalne zachowanie tego silnika.Ja mam M50 2l i też myślałem że coś nie tak,ale
ten typ tak ma! jak to mówi Jacek Cygan do Rynkowskiego.
Zerowanie licznika też mi się czasami zacina,obracam wtedy troche gałką i raczej załapuje,chociaż nie zawsze.
Pozdrawiam
  
 
Hm,czytam ten post i też mnie coś w swoim aucie zastanawia!! Mam 2.0 też m50..Ogólnie jest super,nie ma żadnego problemu,ale nawiązując do obrotów..Auto po długiej nocy,na zimnym silniku ma obroty w granicach 900 przez około 20 sek,po czym spadają do 650(wogóle nie falują),ale gdy włącze światła mijania,stojąc rosną spowrotem do 900 jak auto jedzie, wrzuce na luzik to spadają na 650..jak zbliżam sie do skrzyżowania,jade bardzo wolno to znowu rosną;- ehh Dodam że chodzi o światła mijania,na pozycyjnych jest okej..Podejrzewam akumulator,ma małą pojemnośc 50 ah..ale kręci jeszcze,i druga sprawa to kiepski pasek klinowy,już jest lekko poszarpany-delikatnie mówiąc..Wydaje mi sie że raczej pasek może miec na to wpływ..Poza tymi drobnymi szczegółami nie mam problemów z obrotami czy wkręcaniem sie na coraz to wyższe obroty..ale nie jest idealnie,a ja tak lubie? CO o tym myślicie ale sie rozpisałęm;-d Kto tyle przeczyta;d
  
 
Cytat:
2006-01-28 22:19:33, kosmat pisze:
Hm,czytam ten post i też mnie coś w swoim aucie zastanawia!! Mam 2.0 też m50..Ogólnie jest super,nie ma żadnego problemu,ale nawiązując do obrotów..Auto po długiej nocy,na zimnym silniku ma obroty w granicach 900 przez około 20 sek,po czym spadają do 650(wogóle nie falują),ale gdy włącze światła mijania,stojąc rosną spowrotem do 900 jak auto jedzie, wrzuce na luzik to spadają na 650..jak zbliżam sie do skrzyżowania,jade bardzo wolno to znowu rosną;- ehh Dodam że chodzi o światła mijania,na pozycyjnych jest okej..Podejrzewam akumulator,ma małą pojemnośc 50 ah..ale kręci jeszcze,i druga sprawa to kiepski pasek klinowy,już jest lekko poszarpany-delikatnie mówiąc..Wydaje mi sie że raczej pasek może miec na to wpływ..Poza tymi drobnymi szczegółami nie mam problemów z obrotami czy wkręcaniem sie na coraz to wyższe obroty..ale nie jest idealnie,a ja tak lubie? CO o tym myślicie ale sie rozpisałęm;-d Kto tyle przeczyta;d





50ah to jest dobry do 316 4 cylindrowego wg instrukcji ;]
  
 
To jaki jest zalecany do 6 cylindrowego m50 ?? jaka pojemność itp..może jakaś konkretna firma,bo trzeba zmienić!!
  
 
Cytat:
2006-01-29 10:34:56, kosmat pisze:
To jaki jest zalecany do 6 cylindrowego m50 ?? jaka pojemność itp..może jakaś konkretna firma,bo trzeba zmienić!!



do e36 z silnkami m50 zalecaja akumulator 65Ah, firma niewazna byle by jakis nie zlezaly ;]
  
 
Oki,thx..KOpue 65 ah firmy Centra..Chyba jest dośc dobra,a co do paska klinowego, to jaka firma,bo jest już wysłuzony..Jest może na allegro,bo nie mam nawet chwili popytać po sklepach ehh...Pozdro;d
  
 
Cytat:
2006-01-29 20:04:13, kosmat pisze:
Oki,thx..KOpue 65 ah firmy Centra..Chyba jest dośc dobra,a co do paska klinowego, to jaka firma,bo jest już wysłuzony..Jest może na allegro,bo nie mam nawet chwili popytać po sklepach ehh...Pozdro;d



ja mam pasek gates a pasek od klimy bosch i nie mam powodow by odradzac ktoras z tych firm, dobry rok temu zmieniane i ich nie slychac jak narazie.