MotoNews.pl
  

Głupieje wskaźnik paliwa

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
w mojej e34 525TD od początku (lipiec) wskaźnik paliwa dziwnie się zachowuje.
Jak paliwo zejdzie do poziomu rezerwy zapli się kontrola i po paru minutach gaśnie, wyłączam-włączam zapłon - nie pali się a przecież paliwa ubywa. Wogóle to dziwnie się zachowuje wskaźnik paliwa od połowy w dół. Raz pokazuje że mam ok. 20L a za moment ok 15L(również na postoju) - to samo się dzieje gdy wył/wł. zapłon czyli raz mniej raz więcej.
W teście zegarów jest OK.
Gdzie mam szukać usterki? w zegarach czy może to potencjometr w pływaku?

Jeśli ktoś może mi pomóc to zapraszam.
  
 
U mnie (520i E 34) jest podobnie. jak tylko wskaźnik paliwa zjeżdża poniżej 20 litrów to pokazuje jak chce. Czasami pokazuje rezerwe a jak wylączęstacyjke i załączę ponownie nagle jest 20 po czym spada do ok.10. Powyżej 20stki pokazuje okej i nic sie nie dzieje. Może poprostu becia nie jest "przyzwyczajona" do tak małej ilości paliwa w zbiorniku
Chętnie jednak poczytam, czy ktoś zna na to jakąs rade.
Pozdro.
  
 
czyli nie jestem sam
Panowie pomóżcie.
  
 
u mnie też tak jest
  
 
W mojej trójce jest podobnie. Stawiam na to, że przyczyną jest pływak, który się zawiesza. Można by to sprawdzić za pomocą omomierza. Jeśli wskazania omomierza podłączonego bezpozrednio przy zbiorniku będą zmieniać się tak jak na wskażniku, to sprawa jasna- pływak.
  
 
... jeżeli czujnik działa w bmw jak w moim byłym starym passacie to poprostu wytarła się płytka z opornikiem suwakowym od pływaka w zbiorniku, a wytarła się bo pewnie nigdy nie zalewacie zbiornika więcej niż 20/30 l

ps

ja mam to samo w moim 525, poniżej 20 l różnie wskazuje, ale nie mam czasu tam zajżeć bo cały czas jeżdżę na "gazie"

[ wiadomość edytowana przez: zwkrz dnia 2005-11-07 11:26:14 ]
  
 
Prawdopodobnie jest coś koło tego co pisze zwkrz , ale się nie wytarła bo wskazania były by na max albo 0, raczej nie ma tam dobrego styku lub jest zabrudzenie, albo blokuje się mechanicznie
.
Najpierw zdiagnozować przez pomiar, a potem wyjać wyczyścić , dogiąć jak jest co.
Ja tak zrobię jak znajdę czas.
Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2005-11-07 14:56:58, Milas pisze:
Prawdopodobnie jest coś koło tego co pisze zwkrz , ale się nie wytarła bo wskazania były by na max albo 0, raczej nie ma tam dobrego styku lub jest zabrudzenie, albo blokuje się mechanicznie . Najpierw zdiagnozować przez pomiar, a potem wyjać wyczyścić , dogiąć jak jest co. Ja tak zrobię jak znajdę czas. Pozdrawiam.


No ja w E30 mam podobnie, jezeli jest ponizej 20litrów to też skacze, jeżeli jest powyzej 20 litrów to potrafi wolnij schidzic niz powinna aż w pewnym momencie sprintem w dół idzie. Teraz patrze na dzienny licznik kilometrów, wiem ile mi pali i po tankowaniu zeruje go, obliczam sobie ile km mogę zrobić i nic mnie nie zaskoczy. Dodam, że rezerwa zapala mi sie normalnie, nawet jak wskazówka nie jest w odpowiednim miejscu. pzdr
  
 
... ja obstaję przy swoim i twierdzę że jest wytarty punkt styku na rezystorze, dobrze to widać jak się jeżdzi i są przechyły to on w tych miejscach załapuje różne odczyty i stąd głupoty ...
  
 
Czyli muszę się dostać do pływaka. Jak będzie po wszystkim to napiszę, choć nie wiem kiedy będę miał na to czas.

pozdrawiam wszystkich i wielkie dzięki
  
 
Na 100% to jest wina pływaka (wskaznika poziomu paliwa), wystarczy sie dostać do zbiornika paliwa i go wyjąć. Wiem też że znajdą sie tacy magicy że naprawiają takie rzeczy ale ja w to akurat niewierze. Miałem kiedys taki problem-wskazówka zatrzymała mi sie na 20 litrach i tak już została (oczywiście test zegarów był ok), wymieniłem na inny i problem znikł, tak wiec radze wszystkim kto ma taki problem go wymienić.
  
 
no i dzisiaj rozebrałem pływak choć nie było łatwo. Bardzo delikatne ustrojstwo. Przemyłem, przeczyściłem styki i zobaczymy. Muszę wyjeździć ropkę bo mam teraz ponad 20L a problem był poniżej. Aha dalej jak włączam/wył./wł. zapłon to raz pokazuje ok. 23L a raz 19L i nie mam pojęcia o co tu chodzi.
  
 
watpie zeby ten zabieg ktory zrobiles pomugl.... raczej trzeba wymienic plywak bo sie zuzyl.
  
 
No to czyli Panowie na to wychodzi że jednak mam racje, tak wynika z waszych wypowiedzi. A co ja moge z nich wywnioskować ? Płyaki psują tak często bo za mało lejemy do zbiornika, a dlaczego? Bo Polacy na ogół nie są zamorzni a ceny paliwa są jakie są ale najważniejsze że na podwórku stoi BMW, pomijając to że wiecej stoi niż jeździ - trzeba jakoś zadziałać na sąsiada
  
 
Cytat:
2005-11-13 23:17:12, Pablo-79 pisze:
A co ja moge z nich wywnioskować ? Płyaki psują tak często bo za mało lejemy do zbiornika, a dlaczego? Bo Polacy na ogół nie są zamorzni a ceny paliwa są jakie są ale najważniejsze że na podwórku stoi BMW, pomijając to że wiecej stoi niż jeździ - trzeba jakoś zadziałać na sąsiada


hhehe, tylko większość tych aut do niedawna jeździła w Niemczech. pzdr
  
 
No koledzy dzisiaj wskazówka zeszła mi do zera, kontrolka rezerwy cały czas się paliła(wcześniej tylko moment i gasła). Wszystko działa jak należy. Zatankowałem 15L i tak właśnie pokazuje. Nie wariuje , że raz jest 15L a raz 18. Czyli zabieg ratowania pływaka się udał. Polecam. Ale UWAGA komu się rączki trzęsą to lepiej niech się do tego nie zabiera
  
 
Od dzisiaj i mnie to dotyczy.Wskaznik albo pokazuje ćwiartkę,albo zero i zaświeca się kontrolka.Wezmę kredyt i zaleje zbiornik do pełna, zobaczymy jak się bedzie zachowywało.