MotoNews.pl
  

Kolejna pompa paliwa zatarta

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam nie wiem co mam z tym fantem zrobic. Zatarla mi sie juz 2 pompa paliwa. Prawdopodobnie w baku jest jakis syf. Mysle ze z wyczyszczeniem nie bedzie wiekszego problemu jednak zauwazylem pewne nie dociagniecie mianowice filtr paliwa w moim aucie (Omega A Caravan C20ne) znajduje za pompa. Wydaje mi sie ze gdyby byl przed pompa do syf trafilby do filtra a nie zatarl pompy. Co o tym sadzicie ?? Jeszcze jedno pytanko u mnie za kazdym razem gdy jade na gazie pompa na okraglo pracuje czy tak powinno byc ?? Czy u was tez tak jest ?? Moze wystarczy zalozyc manualny wylacznik....
Z gory dzieki za odpowiedzi

Pozdrawiam Pabelo
  
 
Nic pompie stac sie nie powinno bo na ssaku w baku jest sitko.Moze ty go niemasz.
Co do odcinania zasilania pompy to powiem tak sa rozne opinie ja np mam reczne odlacznie pompy i nic zlego sie nie dzieje z pompa ani z wtryskami

[ wiadomość edytowana przez: SENATOR dnia 2005-11-06 20:11:17 ]
  
 
jak padła ci 2 ga pompa to jeżdzij na trzeciej puki nie padnie
zadając pytanie sam na nie odpowiedziałeś
tak więc przeczytaj twoje zpytanie potem zamontuj przekażnik pompy . zmień filtr i tankuj bene coby ta twoja pompa na sucho nie śmigała
  
 
W baku więcej paliwa (25 30 litrów w baku) i żadne odcięcia pompy.
  
 
Jesli masz pompę w baku to pompa paliwa chłodzona jest przepływajacym paliwem dla tego niezbyt zdrowo jest gdy w zbiorniku są tylko opary.. Najlepiej jak jest około 20 - 30 litrów paliwa.. Pełny bak nie bardzo gdyz pamietać musiasz o tym ze masz butle z gazem a to obciaza zawieszenie..
Jesli zatarłes pompę to mniemam ze nastepna tez byla uzywana wiec moglo sie zdazyc tak ze byla juz leciwa..
Jesli chodzi o odcicie to są dwie szkoły.
Pierwsza mowi ze pompa powinna pracować i tłoczyć paliwo gdyz przepływajace paliwo chłodzi wtryskiwacze.. Ja mowie bla bla bla jeżdziłem bez pomy paliwa przez 7 miesiecy a potem podłączyłem nową i omka odpaliła od pierwszego dotknięcia
Szkoła nr dwa i taką ja powpieram gdyż według mnie jest bezpieczniejsza.. mowi o tym ze pompe paliwa nalezy odciąc przekażnikiem (cała operacja zajmie nie wiecej jak 30min) tak aby na lpg automatycznie dołączała się.. Sprawa bezpieczenstwa to logika wynikajaca z faktu swiadomosci ze nasze omki maja kilka lub kilkanascie latek.. w momencie gdy pompa tłoczy a my smigamy na LPG to moze zdazyc sie tak ze ktorys z przewodów pod wysokim cisnieniem bo przeciez paliwo wraca z listwy do zbiornika po prostu pęknie.. No i jesli na gorący silniczek wytrysnie palifko to co sie stanie? zapali się?
A teraz kontra do zapiekania sie wtrysków... Jesli odpalam silnik z PB to jak maja sie pozapiekać?
Tyle moich myśli.. Moze cos CI się przyda..
Pozdrawiam!

Ps. Jak bedziesz potzebował trzecią pompę paliwową to się zgłoś
  
 
Witam Sredecznie.

Mam sekwencje i też myślałem o ręcznym odcięciu pompy ale mój znajomy mechanik powiedział mi że to zły pomysł bo wtryskiwacze się zapiekają z powodu braku chłodzenia i może nie stanie sie to odrazu ale w końcu sie stanie i wtedy dupa...
  
 


[ wiadomość edytowana przez: kielkac dnia 2006-05-31 23:33:42 ]
  
 
A trenowałeś taki patent ?? bo Thomi napisał że tak i było dobrze.
  
 


[ wiadomość edytowana przez: kielkac dnia 2006-05-31 23:34:20 ]
  
 
Thomi dzieki za rady ,skorzystam z nich na pewno. Jesli wiesz to napisz jeszcze gdzie trzeba sie wpiac aby pompa odlaczala sie automatem wraz z przelaczeniem na gaz ,bo z maunualnym odcieciem to spokojnie dam sobie rade.
Poki co na pewno musze wyczyscic bak z tego syfu, niby jest jakies 10l benzyny ale jak to kumpel powiedzial pewnie do tego 2,5 kg blota
Pozdro

Ps
Pompe juz kupilem ale tak z ciekawosci to ile sobie cenisz taki wynalazek ??
  
 


[ wiadomość edytowana przez: kielkac dnia 2006-05-31 23:34:45 ]
  
 
Super wielkie dzieki za rady
  
 
Mam nadzieje ze wiesz gdzie znajduje sie przekaźnik do pompy.. Tak pytam co byś nie szukał po wiązce
ps. Pompka to jakies 100pln
  
 
Cytat:
2005-11-07 00:20:24, kielkac pisze:
bo nie chce mi sie odlaczac pompy


po raz kolejny metoda szybka bezinwazyjna - paluszki czyste
1.sięgasz do swojego lewego kolanka
2.otwierasz klapkę do bezpieczników
3.odnajdujesz bezpiecznik nr.16 oznaczony FI(fuel injection)
4.wyciągasz
i po sprawie

Myślę że wstawienia wyłącznika ręcznego pod bezpiecznik nie muszę opisywać

U mnie od wiosny bez beny, obecnie zalałem piętnastaka na mrozy - próba wyszła pomyślnie na benie ciągnie jak zła - wtyski się nie usmażyły
  
 


[ wiadomość edytowana przez: kielkac dnia 2006-05-31 23:35:03 ]
  
 
No jak to po co?
Dla lansu - nie ma jak kokpit samolotowy -tyko wyłącznik koniecznie podświetlany niebieskim LEDem
  
 


[ wiadomość edytowana przez: kielkac dnia 2006-05-31 23:35:19 ]
  
 
Kielkac to wyglada jak rodem z WRC
  
 
witam ja poprostu mysle ze niema co chlopakowi zawrwcac glowy gdzie co sie znaiduje naiprostrzym odcieciem pompy paliwa jest takie ze niech otworzy bespieczniki wyczai bespiecznik od pompy i tan wstawi prosty wyloczni wl/wyl. i jak juz bedzie jechal na gaziku to poprostu recznie i jo wyloczy i tak robie kazdemu klijentowi wtedy nikt sie nimota .jak ma zapalanko z paliwka.poprostu wlacza jak przechodzi na gaz wylacza a co do wtryskow poprostu niepracujo czyli nic im sie nie stanie.pozdrowionka mysle ze po zamontowaniu wylocznika juz wiecej niebedziesz zmienial pompeczki paliwka pozdrowionka
  
 
Czegoś nie rozumiem?
Montaż przekaźnika zajmie jakies 20 min i wtedy system jest bezobsługoy..
Natomiast jesli zrobisz sobie przełścznik to bedziesz musiał nim codziennie kilka razy klikac tak wiec popsuje Ci sie on po jakichs 4 misiacach w miedzy czasie nie bedziesz mogł odpalic auta na przejezdzi kolejowym.....
Sam zadecyduj co jest najprostrze..