MotoNews.pl

Astra II, 1.6 8V - falowanie na wolnych obrotach i ...

Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

w temacie gazowym w autach jestem zupełnym nowicjuszem. Proszę więc o poradę w tym temacie.
Auto jakim jeżdżę to Astra II, rok 98, z silnikiem 1.6 8V. Problem z gazem polega na tym, że falują wolne obroty zarówno na beznynie jak i na gazie! Auto nie gaśnie ale czuć że potwornie męczy się. Sytauacja taka jest tylko gdy auto jest jeszcze w stanie niedogrzanym tzn. na ssaniu jest ok i jak auto jest w pełni rozgrzane także. Problem jest wtedy jak stoję na światłach albo przejeździe i ma to miejsce krótko po odpaleniu kiedy przestaje działać ssanie. Pan gazownik oczywiście umywa ręce i mówi, że to nie jego wina i że winne jest auto. Ciekawe tylko, że wcześniej tzn przed zagazoaniem takich numerów auto nie robiło.
Proszę o poradę i dzięki z góry.
Michał

Może krokowy się przycina, albo ssie gdzieś lewe powietrze, np. przy mikserze.

Hmmmm. Silnik krokowy sprawdzę dzisiaj. Na początek go przeczyszczę. Co do nieszczelności jeszcze. To dziwne trochę że miałby ssać lewe powietrze nie na ssaniu ani jak jest rozgrzany w pełni tylko jak jest letni. Nie uważasz? Acha i jeszcze spalanie. Poprzednio w cyklu mieszanym mieścił mi się w 7 Pb95. Teraz żłopie 10,5 do 11,5 LPG. Czy taki wzrost zużycia to norma?
Dzięki za info
Pozdrawiam
Michał

No fakt, przy lewym powietrzu pewnie by świrował niezależnie od temp. . Co do spalania to troszeczkę przydużo (chociaż słyszałem też, że ople bardzo lubią pić gazik), ale teraz jest zimno i spalanie gazu rośnie, szczególnie w mieście na krótkich odcinkach (a tym bardziej jak na LPG przełącza się zaraz po odpaleniu auta), więc raczej sprawdziłbym i porównał tylko trasę, bo warunki miejskie mogą się bardzo różnić między sobą. Spalanie gazu powinno być wyższe od 10 do 30% tego co na PB.