MotoNews.pl
  

Kontrolka akumulatora, alternator? Tego dokladnie nie bylo.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
W ulewną sobotę wyruszyłem sobie jak zwykle na wycieczkę. Po paru kilometrach zaczęła tlić się kontrolka ładowania aku. Raz jaśniej, raz ciemniej. Ogolnie zauwazylem, ze czym wyzsze obroty tym swieci sie mocniej. Przy 140kmh zaczely pojawiac sie na zmiane Motorol Stand i Oelmangel(olej jest swiezynka,poziom w normie).Bardziej stracha dostalem jak wskazowka predkosci poleciala na 2-3sek. do 0kmh (poza tym auto jechalo normalnie).Teraz pytanko do Was: co to najprawdopodobniej jest? regulator napiecia, szczotki,przewody? Jakies 2tyg. temu sprawdzalem napiecia: aku na wylaczonym motorze: 12,7V, po wlaczeniu bez obciazenia 13,2V a 13,0 z max. obciazeniem.
Czy jest dojscie do regla i szczotek bez wyciagania alternatora z auta(benyna V6)?Pewnie nie tak jak sie spojrzy do komory silnika.
Licze na Wasza pomoc.Pozdro.
  
 
Gdzieś na desce rozdzielczej ginie ci masa ( - ) sprawdź to, zaśniedziałe jakieś styki. To się zdaża w okesie jesienno-zimowym różnica tempratur i wilgoć swoje robi.

pozdr.
  
 
Ja miałem bardzo podobne zachowanie przy wytartych szczotkach alternatora. Przy wysokich obrotach rosły drgania i nie było dobrego styku. Problem ujawnił się na autostradzie u Niemców. Przy dużych prędkościach zauważyłem, że opada mi wskazówka poziomu paliwa pomimo, że jechałem na gazie, a potem zapalała się kontrolka z silniczkiem. Kiedy zwalniałem do 110 wszystko wracało do normy. U Niemców niechętnie wymieniają same szczotki więc trzeba było wymienić alternator. Oczywiście po jego wymianie wszystko było w porządku.
  
 
lub to poczytaj
  
 
Dzięki Wam za odpowiedz. Podejrzewam, ze jakies elementy alternatora szwankuja. Aku sprawdzalem, zaciski czyste itd. Zrobilo sie teraz troche sucho za oknem i nie mam chwilowo tych objawow ale podejrzewam, ze jak bedzie zimno i mokro to incydent sie powtorzy. Dlatego zaczne od alternatora bo brakuje mi z tego co widze okolo 1V do szczescia. Czy ktos wie jak sie dobrac do alternatora? Czy wystarczy sam kanal aby dotrzec do tylu alter. - do szczotek i regla? Czy czekaja mnie kombinacje alpejskie z wyciaganiem calego altka?
  
 
Są 2 typy alternatorów w Omegach:
Decol-Remy i Bosch
Jeśli masz ten 1 to musisz wyjąć cały.
Jeśli masz 2 to wykręcasz 2 wkręty i wyjmujesz regulator.
Zalecam wyszukiwarkę
Takie problemy były wałkowane. Dowiesz się więcej.
  
 
czesc mysle ze to poprostu brak masy .tylko gdzie ????w moim przypadku bylo jej brak miedzy akumulatorem a karoserjo poprawilem wyczyscielem i bylo ok mozesz sprobowac mysle ze pomoze pozdrowionka