MotoNews.pl
  

Falowanie obrotów na ciepłym silniku

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wiele jest tematów na temat falowania obrotów, ale wszystkim falują na zimnym... U mnie jest tak że po odpaleniu jest wszystko ok... Po przejechaniu około 4-6km jak silnik się rozgrzeje zaczynają falować obroty między 1200-700 a często auto po prostu gaśnie... Silnik krokowy wyczyszczony lecz to i tak nic nie dało, ale jest on sprawny... Kable wysokiego napięcia i świece są wymienione na nowe... Co może być powodem?? Pomocy!! Mam już tego dość

Escort rocznik 1991... Silnik GAL 1.6 benzyna.(105KM)... Wielopunktowy wtrysk...

Pozdrawiam...
  
 
Sprawdź sondę L. Mi właśnie wariowały po rozgrzaniu jak padła.
  
 
A w tym konkretnym modelu ?? Co Ci się dokładnie działo,jak padła i jaką sondę byś polecał, bo z tego co widziałem to oryginalne sondy kosztują dużo pieniędzy i sprawdzanie ich metodą prób i błędów może trochę kosztować
Pozdo
  
 
Cytat:
2005-11-08 19:15:23, Snaker pisze:
sprawdzanie ich metodą prób i błędów może trochę kosztować



Ale ja chyba piszę "sprawdź", a nie "kup"!

Potrzebny voltomierz. Opisów sprawdzenia na forum jest od groma.

U mnie obroty szalały na jałowym aż do zgaśnięcia, a przy przyspieszaniu auto skakało jak kangur.
Do tego przekroczone wartości na analizatorze spalin.



[ wiadomość edytowana przez: Skolmi dnia 2005-11-08 20:05:50 ]
  
 
a możesz mi podać konkretny post, gdzie to pisze ?? BO wyczytałem, że należy podłączyć miernik między szarym, a czarnym, ale nnikt nie napisał czy można go odpiąć od silnika i jak powinien się zachowywać silnik....
A propos skakania.....Rozumiem, że masz na myśli szarpanie....U mnie szarpanie odpuściło po wymianie kabli wysokiego napięcia i świec.
JEstem elektronikiem, także przemierzyć umiem, ale niestety mechanik ze mnie manry....Znalazłem sondę....wygląda jak duży srebrny walec z etykietą i dużym napisem FORD Od niego idą 4 kable szary, czarny, 2 x biały....szary - sygnał, czarny- masa, białe grzałki......i co dalej ?? Sorki za natarczywość, ale naprawdę zależy mi na naprawieniu tego dziadostwa
  
 
Cytat:
2005-11-08 20:24:13, Snaker pisze:
a możesz mi podać konkretny post, gdzie to pisze ?? BO wyczytałem, że należy podłączyć miernik między szarym, a czarnym, ale nnikt nie napisał czy można go odpiąć od silnika i jak powinien się zachowywać silnik.... A propos skakania.....Rozumiem, że masz na myśli szarpanie....U mnie szarpanie odpuściło po wymianie kabli wysokiego napięcia i świec. JEstem elektronikiem, także przemierzyć umiem, ale niestety mechanik ze mnie manry....Znalazłem sondę....wygląda jak duży srebrny walec z etykietą i dużym napisem FORD Od niego idą 4 kable szary, czarny, 2 x biały....szary - sygnał, czarny- masa, białe grzałki......i co dalej ?? Sorki za natarczywość, ale naprawdę zależy mi na naprawieniu tego dziadostwa


Wpisz w wyszukiwarke "sonda lambda" i czytaj.
Milej lektury


ps. skoro jesteś elektronikiem, to czy jak mierzysz napiecia na tranzystorze to tez masz dylemat czy mierzyc go w ukladzie , czy wylutowac ????
  
 
nie mam dylematu, a tylko dlatego, że na tranzystorach sie znam....MIerzę oporność i wszystko wiem....A jak mierzę napięcie to mierze w układzie A nie wiem jak działa sonda lambda....czy ona działa bez podłączonych kabelków i w jakiś sposób indukuje napięcie, czy potrzebuje impulsu zewnętrznego....A po to piszę na forum, zeby mi to wytłumaczył ktoś kto się na tm zna....a wiem z doświadczenia, że bieganie po googlach i czytanie czegoś, o czym nie mam pojęcia i nie wiem z której strony mam ugryźć nie ma sensu....DLatego pytam, bo "KTO PYTA NIE BŁĄDZI"
POzdrawiam
  
 
NIc nie odlaczasz. Sonda musi byc wpieta w uklad, silnik pracowac, musi byc lekko zagrzany.
wpinasz sie w kabelek szary i czarny i czytasz.
Miernik cyfrowy nie nadaje sie , jak nie wiesz jak odczytac to co on pokaze. Wepnij sie oscyloskopem i ogladaj przebieg.
  
 
Cytat:
2005-11-08 22:18:13, Snaker pisze:
w jakiś sposób indukuje napięcie, czy potrzebuje impulsu zewnętrznego



http://www.ngkntk.pl/Sonda_lambda.1306.0.html