Czy to normalne - zbierzność?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy to normalne że przednie kółka w moim essi sa jakby lekko ustawione tak:

/----\
  
 
Raczej nie, u mnie tak nie było ani jak essi stał na serii ani po glebie
  
 
Jesli masz koła pochylone w sposób jaki przedstawia owy rysunek to nie jest typowo zbieżność z kąty pochylenia koła. Nalezy to do geometrii samochodu ale nie jest to zmieżność.
Jeśli natomiast chodzi o pochylenie tych kół sprawa ma się tak że ileś tam stomni jest dopuszczalne a co najważniejsze z obu stron to odchylenie musi być równe. RST seryjnie miał -1,5st. Jeśli nie widisz zużycia nadmiernego opon po wewnętrznej stronie to ja bym się nie przejmował. W Essim owe kąty się niestety nieregulowalne.
  
 
Zgadzam sie z Ravenem, jezeli chodzi o katy to wahacze za nie odpowiadaja gorzej jesli okaze sie ze powymianie wahaczy katy nadal sa zle to oznacza ze duda jest zwichrowana
  
 
po zmianie kół na zimowe też stwierdziłem większe zużycie od wewnątrz ale przez długi czas jeździłem na rozwalonych tulejach gumowych i mam nadzieję ,że teraz to już nie wystąpi na zimówkach, chłopaki też sugerują wahacze więc może i to ma wpływ na darcie opon a co za tym idzie takie ustawienie kół, U mnie na dodatek ściągało w prawo i nosiło po drodze. po wymianie gum wszystko ok. pozdr.
  
 
U mnie w mk3 jest to samo(już pytałem na forum)-nowe tuleje,kolumny,wahacze.Znajomy wulkanizator-mechanik po obejrzeniu zdartych opon od wewnątrz stwierdził,że wahacze są od innego typu essiego-za długie.Czy to możliwe?
  
 
Kurcze, wy to czasem umiecie dobić człowieka....

Tuleje w jednym wahaczu wymieniałem, no ale oba koła sa tak samo pochylone. NIe jest to jakieś wielkie pochylenie, jak to moze sugerować rysuneczek, ale jednak dla mnie zauważalne. Oponek do tej pory nie zjadało mi krzywo (no ale moze dlatego ze miałem standardowe 13"), a na 15" to nie wiem bo już zdarte kupiłem

a właśnie, czy moze to tak siedzieć przez to że oponki są nierówno zdarte?? bo moze to wy tym problem...
  
 
Mireko możliwe z tego co wiem zakładają do mk3 wachacze od mk4 są inaczej wygięte przy sworzniu kulistym
  
 
master ja miałem delikatnie pochylone przednie koła zawiecha ideał zbieznosc ideał koła 16 i nie zauwazyłem objawów zdzierania gum złego prowadzenia czy jakis innych.
  
 
Cytat:
2005-11-09 21:16:05, Darek pisze:
Mireko możliwe z tego co wiem zakładają do mk3 wachacze od mk4 są inaczej wygięte przy sworzniu kulistym

A silnik benzyna,a diesel ma znaczenie na rodzaj wahaczy?
  
 
benzyna a diesel ma identyko
  
 
Ja mam dokladnie to samo...

Jednak zauwazylem ze w znacznym stopniu u mnie zostaly zdarte opony po wewnetrznej... Czesciowo miala na to wplyw zbieznosc ktora ustawilem, gumy wymienilem i teraz zobaczymy na zimowkach czy dlalej bedzie haratalo opony...

Znajomy mechanik z serwisu FORDA powiedzial ze mozna to niby jakos naciagnac... wymiana wachaczy rowniez pomoze (prawdopodobnie)...
  
 
U mnie były wybite tuleje i sworznie (po roku czasu i ok 20kkm od wymiany). Co prawda nie zauważyłem żeby autko tak stało /---- ale opony zdarły się niemiłosiernie po wewnętrznej (do osnowy). Zresztą jeszcze nie widziałem żeby opony się zdarły od zewnątrz bardziej.
Za to latem fajnie piszczały w zakrętach. No i może przy okazji wymiany oponek szarpnę się na nowe większe fele
  
 
tak mi w oczy wpadło
warto poczytać :
1. klik
2.klik
3.klik
  
 
Po zrobieniu zbierzności autko zaczeło mi ściągac na prawą strone i juz nie na nowych oponach, zauważam po jakis 500km minimalnie większe zużucie po zewnętrznej stronie. Czy to można tak szybko zauważyć i co musiałbym z tym zrobić? Czy jeszcze raz musze sprawdzić zbierznośc?