MotoNews.pl
  

Seat cordoba-problem z instalacją DIEGO

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Założyłem 2 miesiące temu instalacje gazu sekwencyjnego DIEGO
do Cordoby 1.4 60KM typ silnika AKK.Wszystko było ok. do pierwszego przeglądu. Od tego czasu samochód na benzynie gaśnie zaraz po zapaleniu (na biegu jałowym jak jest zimny),przerywa itp. Jak sie rozgrzeje to jest w miare dobrze. Zadne regulacje nie pomagają a po dzisiejszej jest jeszcze gorzej. Jak się gwałtownie doda gazu to auto jakby się dławiło. Zaznaczam że w ASO Seata czyścili mi przepustnice,sprawdzali świece wprowadzali jakieś nastawy podstawowe.
Pomóżcie
  
 
Cytat:
2005-11-09 21:42:23, slawek43332 pisze:
... Jak się gwałtownie doda gazu to auto jakby się dławiło. ...



Taki efekt daje zbyt bogata mieszanka ....

  
 
mam dokladnie to samo. Instalacja DT(shit)Gas.
dzisiaj wybieram sie do gazownika. To ze mam za bogatą mieszanke - to wiem , bo mam diodowy wskaznik sondy.
Dzisiaj mam mi regulowac od nowa - i w czasie jazdy tez.
obecnie sonda pracuje w zakresie do 0,7-0,8 V .
Zobaczymy co bedzie po regulacji....

  
 
jak sie kasuje bledy w seatach? czy wypiecie klemy np. na noc wystarcza aby komp powrocil do ustWIEN FABRYCZNYCH?
  
 
U mnie sonda na gazie pokazuje nawet 15-16 V. Zapamiętuje te wartości i przerzuca później na benzyne i dlatego tak kiepsko chodzi samochód,przynajmniej tak mi powiedzieli w ASO.
Wykasować błędów komputera nie moż na przez odłączenie od akumulatora.
  
 
Cytat:
2005-11-12 22:12:53, slawek43332 pisze:
U mnie sonda na gazie pokazuje nawet 15-16 V. Zapamiętuje te wartości i przerzuca później na benzyne i dlatego tak kiepsko chodzi samochód,przynajmniej tak mi powiedzieli w ASO. Wykasować błędów komputera nie moż na przez odłączenie od akumulatora.

i tu jest caly problem panowie poprostu zly sklad mieszanki na gazie .pozdrowienia .ps ja zalozylem wylacznik do kasowania pamieci tymczasowej w kompie benz. i jest ok. no i tankuje tylko w dobrych stacjach ,wole dac troche wiecej za gaz ,bo i mniej mi pali /nawet roznica siega 2l/
  
 
Cytat:
2005-11-13 08:55:26, piotriix pisze:
... zalozylem wylacznik do kasowania pamieci tymczasowej w kompie benz. i jest ok.



dawaj, dawaj - piotriix !
co, jak , gdzie , który kabelek .
'... bo chyba, gdzieś te nasze seaciki nie lubia gazu ...
  
 
Gregor_SW
zadzwon na skype pod ten sam login albo tel505783091 bo to duzo tlumaczenia
  
 
piotriix. Założenie wyłącznika do kasowania pamięci to tylko likwidowanie objawy, a nie przyczyny i wg mnie stanowi tylko półśrodek.

Co do napiecia lambda 15-16V to dla mnie jest to niewyobrażalne, gdyż zawsze myślałem, że sonda pracująca w zakresie 0-1V jest w stanie wygenerować napięcia tylko z tego zakresu (no może jakaś tolerancja 10%)...
Jeżeli mamy emulację sondy L, to te napiecie nie "przenoszą" się do komputera benzynowego, który podczas pracy na gazie odbiera sygnał emulacji i na jego podstawie stwierdza, że mieszanka jest OK.

Kwestia kasowania pamięci błędów. Wszystko zależy od sterownika ECU. W niektórych autach można skasować błędy poprzez odłaczenie aku (wystarczy klema minusowa), w niektórych trzeba zwierać odpowiednie piny w złączu diagnostycznym, a w jeszcze innych trzeba jechać do ASO i użyć specjalnego oprogramowania.

Podajcie konkretne modele samochodów, to sprawdzę czy się da/nie da poprzez odłaczenie aku.
  
 
Piter34 - ja to sie chyba do Ciebie do Krakowa wybiore ... bo gazownika juz odpuszczam..
  
 
Gregor_SW. Zapraszam do Krakowa.
Aczkolwiek zaznaczam, że ze mnie to taki raczej teoretyk, niż praktyk. Okiełznałem swojego Dreama XXI (bez N), ale praktyki z innymi instalkami nie mam.
Ale tak na marginesie, to ten Twój DT Gas System trudno w konfiguracji się nie wydaje.
  
 
Cytat:
2005-11-17 21:45:40, piter34 pisze:
piotriix. Założenie wyłącznika do kasowania pamięci to tylko likwidowanie objawy, a nie przyczyny i wg mnie stanowi tylko półśrodek. Co do napiecia lambda 15-16V to dla mnie jest to niewyobrażalne, gdyż zawsze myślałem, że sonda pracująca w zakresie 0-1V jest w stanie wygenerować napięcia tylko z tego zakresu (no może jakaś tolerancja 10%)... Jeżeli mamy emulację sondy L, to te napiecie nie "przenoszą" się do komputera benzynowego, który podczas pracy na gazie odbiera sygnał emulacji i na jego podstawie stwierdza, że mieszanka jest OK. Kwestia kasowania pamięci błędów. Wszystko zależy od sterownika ECU. W niektórych autach można skasować błędy poprzez odłaczenie aku (wystarczy klema minusowa), w niektórych trzeba zwierać odpowiednie piny w złączu diagnostycznym, a w jeszcze innych trzeba jechać do ASO i użyć specjalnego oprogramowania. Podajcie konkretne modele samochodów, to sprawdzę czy się da/nie da poprzez odłaczenie aku.

ujales to bardzo trafnie i wlasciwie nic dodac sie nie da no moze tylko ze w diego jako taka emulacja nie wystepuje komp gazowy nie ingeruje w sonde i w systemach obd i w niektorych obd II tak juz jest ze jest bardzo malo odporny na zmiany jakosci paliwa. a piszac o wylaczniku zgadzam sie ze to polsrodek ale wynika on z tak roznej jakosci gazu ze nie sposob idealny dopasowac sklad mieszanki na gazie mimo wielu prob ustawiania itd / osobiscie to robilem / kazda zmiana jakosci gazu konczyla sie nawrotem problemow z odpalaniem . teraz poprostu reset i wszysko ok. niestety w tej sekwencji emulacja nie wchodzi zupelnie w rachube. bo jej zastosowanie zupelnie zmieni sposob pracy sondy a ona ma caly czas probkowac bo cala praca paliwa gazowego steruje komp benz/ gazowy wprowadza tylko korekcje/
  
 
co do napiecia na sondzie mysle ze gosc zgybil przecinki po 1 bo napiecie w instalacji sam raczej jest ok 12 do 14 v no chyba ze to ciezarowy
  
 
piotriix.
Zapomniałem, że rozmawiamy o DIEGO. Oczywiście w IV generacji, w sterowaniu na podstawie czasu otwarcia wtrysków benzyny, nie występuje emulacja sondy lambda. Jeśli pojawia się check, to znaczy, że mapy gazowe są źle zrobione i silnik pracuje na nieodpowiedniej mieszance. Na domiar złego w wyniku tego komp benzynowy wprowadza sobie na podstawie sygnału sondy korektę swojego czasu wtrysku i modyfikuje mapy korekt, czyli tzw. adaptację. W takiej sytuacji możemy się po jakimś czasie pożegnać z poprawna pracą silnika na bezynie...
  
 
dokladnie tak wlasnie jest przy 4 generacji / w sumie ciekawe czy we wszystkich instalkach/ pozdrowienia ps. za malo gazownikow rowniez o tym wie
  
 
Panowie - ja mam DT Gas System zamontowany i regulowany u partacza. Po wielu bojach udało mi sie zrobic - to co opisywał Piter34 - czyli przeprowadzenie regulacji na luzie i w trakcie jazdy z ręcznym wprowadzeniem korekt. Auto paliło na trasie 8-8,3 l/100 .
Wreszcie gazownik zmusił swego Mietka - i Mietek zrobił tak jak chce klient (nawet się nie bardzo przykładając).

Efekt:
robiłem dwie trasy , w dwa kolejne dni - po 260 km (ostatni weekend nieco "zimawy")
pierwszy dzień spalanie - 6,4 /100
w drugi dzień 7,2/100 - ale tankowałem na stacji .. która ma złą opinię

czyli : MOŻNA !

co nie zmienia faktu, że jak Mietek robił moje auto to przyjechał klient Astrą 1,4 i żalił sie że auto mu pali 12/100 . Mietek wsadził mu sonde w rurke na tyle auta , przegazował madrze popatrzył na wskazania analizatota - wydarł karteczkę z wydrukiem i powiedział :".. wszystko jest w porzadku , nic nie poradze na takie spalanie , widać to auto tak ma..." (q&wa!)
  
 
pochwale się :
po kolejnej trasie (540 km) spalanie 7,2 / 100 (dokladnie 7,14 )