[Coupe I] p³yn ch³odniczy wylewa sie!!!

  
Sortuj wg daty:
rosn±co malej±co
Cze
Mam problem
Wczoraj zauwa¿y³em,¿e jak stan±³em na poboczu WY£¡CZY£EM SILNIK przy powrocie ze szko³y oko³o 40 km otwar³em maskê,a tam nagle w zbiorniczku wyrównawczym by³o tyle p³ynu ch³odniczego ¿e wylewa³ siê przez t± rurke odpowietrzaj±c±(jakby jakie¶ ci¶nienie wypycha³o).
A normalnie by³o p³ynu na F czyli do wierzchu zbiorniczke du¿o brakowa³o.
Dodam , ¿e jak jade d³u¿ej(3km) oko³o 180 km/h to co¶ zaczyna ¶mierdzieæ(jakby jak±¶ gum± spoalon± albo co¶ takiego) i musze zwolniæ to znowu przestaje po jakims czasie.
Co jest grane bo nie zabardzo sie orientuje?

[ wiadomo¶æ edytowana przez: speedmaster dnia 2005-11-13 15:41:20 ]
  
 
Uszczelka pod g³owic± do wymiany- sprawa raczej pilna skoro wypycha tak du¿o tego p³ynu
  
 
A jak z temperatur± nie jest za wysoka. Mo¿e winny jest termostat, jak siê nie otworzy to wywala p³yn przez zbiorniczek.
  
 
Witam!
Ja nie zapêdza³bym siê we wnioskach, ¿e to od razu uszczelka pod g³owic± Po co robiæ niepotrzebne koszty je¿eli to nie to ??
Mia³em podobny problem i kumpel mi poradzi³ ¿ebym najpierw spróbowa³ wymieniæ korek od wlewu do ch³odnicy. On jest jednocze¶nie korkiem i rodzajem termostatu. Jak siê wysra to wyrzuca p³yn do zbiorniczka a potem na ziemiê. Koszt ok 20 PLN. Wymieni³em i jak rêk± odj±³. Wiêc zacz±bym od tego. Je¿eli to nie pomo¿e to faktycznie mo¿e byæ uszczelka .
Pozdro!
  
 
Temperatura po rozgarzaniu i potem jest chyba ok, trochê nad po³owê skali i nie wzrasta.Ale s³ysza³em wieczorem po zgaszeniu silnika jakie¶ chlupanie w przewodach z p³ynem ch³odniczym tych grubych .
  
 
Ja te¿ podzielam zdanie domana1001. Zobacz najpierw korek. W korku s± dwa zaworki: nadci¶nienia i podci¶nienia. Je¿eli ten od nadci¶nienia siê nie otwiera to mo¿e byæ problem taki jak opisujesz...ale mo¿e to byæ te¿ termostat (nie otwiera siê do koñca), a najgorzej faktycznie USZCZELA

A w oleju masz wodê lub odwrotnie???

Pozdrawiam
  
 
Sprawd¼ najpierw (wymieñ) korek. Jak nie to raczej uszczelka. Termostat raczej nie ma tu nic do rzeczy- jak siê nie otwiera to po prostu siê grzeje silnik.
  
 
zwróæ tez uwagê na twardo¶æ przewodów gumowych od uk³aduch³odzenia, je¿eli s± bardzo twarde, na ciep³ym silniku tzn, ¿e jednak uszczelka.
  
 
ja tak mia³em (wywala³o przez zbiorniczek) po tym jak nieumiejêtnie wymieni³em p³yn ch³odz±cy - nie ustawi³e ogrzewania na maxa i nie wla³em do ch³odnicy pod korek. Powodem by³o potê¿ne zapowietrzenie.
  
 
A wiêc tak:
-przewody s± dosyæ miêkkie idzie je w dwóch palcach zgniataæ te grube oczywi¶cie.

Mo¿e e-gen ma racjê bo dolewa³em ostatnio p³ynu ch³odz±cego bo uby³o jak mi gaz zak³adali i wtedy wla³em tak sobie normalnie do zbiiornika wyrównawczego, pozatym to co¶ w tych przewodach chlupie jakby by³o w nich powietrze mówie o tych grubych co id± od silnika do górnej czê¶ci ch³odnicy i jak je ¶ciskam to czyje ¿e jest w nich powietrze.
  
 
Cytat:
zwróæ tez uwagê na twardo¶æ przewodów gumowych od uk³aduch³odzenia, je¿eli s± bardzo twarde, na ciep³ym silniku tzn, ¿e jednak uszczelka.


Nie zawsze to oznacza ze uszczelka pad³a! ja mam zawsze twarde przewody jak silnik jest ciep³y i nie mam k³opotów z uk³adem ch³odzenia ani silnikiem! Nic nie ucieka, ani sie nie wylewa! Kiedys ciek³o przez pompe wody ale po wymianie jest ok!
  
 
Tez bym sprawdzil na poczatku korek od chlodnicy kiedys, zdjalem korek potem zalozylem i w 5 dni zjadlo caly plyn z zbiorniczka, w warsztacie juz ostrzyli zeby na wymiane chlodnicy, ale jeszcze raz zalozylem korek i skonczyly sie wycieki.
  
 
Na 99,9% to korek na ch³odnicy - ma on dwa zaworki tak jak juz kto¶ pisa³ - jeden od nadci¶nienia, który otwiera siê po przekroczeniu pewnego ci¶nienia w uk³adzie (i ten jest u ciebie uszkodzony) oraz drugi, podci¶nieniowy do zassania p³ynu ze zbiorniczka wyrównawczego.


MISTERnull
  
 
je¿eli uszczelka pod g³owic± to wówczas objawia siê to bardzo du¿ym parowaniem z uk³adu wydechowego oraz dostawaniem siê wody do oleju co by³oby widaæ na bagnecie (taka galaretka). Wtedy te¿ p³ynn ch³odniczy by³by t³usty.
  
 
spoko sprawdze ten korek i powiem jak sie sprawa ma.
dziêki