[126] zatarty jeden tłok w silniku od 127

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
To moze zaczne od początku
Mam 126p z silinikiem od 127 900 ccm




Trzeba było rozebrać motor
No i się okazało że jest mały ZONG



a to sa trzy pozostałe tłoki


Lipa jest jeszcze jedna
3 cylindry są w rozmiarze 65,6 mm i tez takei sa te 3 dobre tłoki
natomiast
4 cylinder jest w rozmiarze 65 mm i to jest ten pekniety tłok
Chyba ktoś zapomanił rozbić szlił 4 cylindra choś teraz juz sam nic nie rozumiem
Z tego co się doczytałem to ten rozwalony tłok jest od 127 a reszta od czegoś innego
Macie może jakieś propozycje, co zrobić. Chętnie wysłucham

[ wiadomość edytowana przez: bartii dnia 2005-11-11 09:19:27 ]

[ wiadomość edytowana przez: bartii dnia 2005-11-11 09:23:38 ]

[ wiadomość edytowana przez: bartii dnia 2005-11-11 09:25:59 ]

[ wiadomość edytowana przez: bartii dnia 2005-11-11 09:27:29 ]

[ wiadomość edytowana przez: bartii dnia 2005-11-11 09:28:39 ]

[ wiadomość edytowana przez: lukaszc dnia 2005-11-11 14:54:22 ]
[ powód edycji: tytułowanie wątków ]
  
 
Wiem jedno-remont.Tlok pewnie narobil balagany wiec tuleja cylindra jest albo do szlifu albo trza kupic nowa,no chyba,ze gladz jest dobra w co ciezko mi bedzie uwierzyc. A moze nizapomnial tylko myslal,ze bedzie good....
  
 
Gładzie sa dobre
Spękane kawałki tłoka trzymały pierścienie
Pierścieie wytrzymały
No ale teraz jest pytanie, które tłoki powinny faktycznie być w tym silniku
  
 
jezeli w tych mniejszych fiatach jesttak jak w wiekszych, tzn nadwymiary sa co 0,2 mm to 3 tloki masz na trzeci szlif, a ten pekniety jest nominalny. Zawiez blok do szlofieza, neich albo zrobi tulejowanie tych trzech na nominal, albo (tansza opcja) rozhonuje nominalny na 3 nadwymiar. Kupijesz wtedy jeden tlok nadwymiarowy, wywazasz by wszystkie mialy ta sama mase i jest ok. Przy okazji- moglby ktos wyedytowac temat tak, by bylo wiadomo o co chodzi? Bo obecny temat kojarzy sie raczej z ogrodnictwem
  
 
Tak tyle wiem
Tylko jakos nie chce mi sie rozbierac do konca bloku i go rozwiercać na 3 szlif to tych 3 pozostałych.
Myślałem bardziej o opcji bardziej hard easy
Wsadzic tak jak jest, tylko kupić jeden nominalny tlok i do niego pierscienie.
Czyli było by 3 x tloki nadwymiarowe i 1 x serja
Żeby było szybciej
Tylko jak to bedzie chodziło jezeli nie bedzie nic wywazone
Albo inny nowy motor zapodać
  
 
3 tłoki masz od 127 mki, a ten jeden który się rozpierdzielił od cc.
Musisz rozebrać silnik i oddać blok aby przygotowali ten jeden cylinder albo pod tłok nominalny (tulejowanie) albo pod większy tłok (rozwiercenie) . Wszystko zależy co powie szlifierz po mierzeniu .Jeżeli gładzie nie mają progów to wrzucic nowe pierścienie ew.
Kupiłeś taki silnik "rozwalony" czy w czasie jazdy to się stało? bo wygląda na to że ktoś już robił tu na jednym cylindrze tulejowanie tylko coś nie za bardzo dobrze to zrobił.
  
 
Cytat:
2005-11-11 16:08:41, Art126 pisze:
3 tłoki masz od 127 mki, a ten jeden który się rozpierdzielił od cc.



Jak to, a ja myślałem że odwrotnie
Tu taj Moj rozwalony wyglada identycznie jak te na zdjeciach, a te 3 dobre maja dłuższe kołnierze.
Tak wiec juz nie rozumiem

Kupiłeś taki silnik "rozwalony" czy w czasie jazdy to się stało? bo wygląda na to że ktoś już robił tu na jednym cylindrze tulejowanie tylko coś nie za bardzo dobrze to zrobił.
Tzn auto już jeżdziło chyba 2 sezony w kjs, było kupione w takim stanie, a cylindry nie sa tulejowane - jeszcze
ewentulnie moga być rozwiercane

[ wiadomość edytowana przez: bartii dnia 2005-11-11 16:49:16

[ wiadomość edytowana przez: bartii dnia 2005-11-11 16:51:53 ]
  
 
Nie wnikam który tłok jest jaki, ale różnice w cenie sa ogromne. W wakacje robiłem remont 903 i dowiadywałem sie jakie są ceny tłoków. Do 899 tłok kosztuje około 30-40zł do 903 ponoć prawie 250......Stąd tez takie kombinacje.


To sa tylko moje uwagi a ceny to nie cennik;]
  
 
ano takie kombinacje. ja sam mam tloki z 899 - trzeci szlif...w Moto Szlifie w zabrzu gosc stwierdzil prosto - ze nowych niesprowadzi do 127 chyba ze mu dam zaliczki 500zl.....no i wyszlo wlasnie ze z 899 sa duuuuuzo tansze. tloki nowe i pierscienie - pod to od razu zrobili szlify....i bangla.
  
 
musiałem popełnić błąd w jakimś wczesniejszym temacie, te z krótszym kołnierzem są z cc , ale jeszcze jutro dam znać jak pójde do garażu, bo dziś za dużo alkocholu
  
 
dzięki
był bym wdzięczny jak byś mógł sprawdzić

[ wiadomość edytowana przez: bartii dnia 2005-11-13 17:39:50 ]
  
 
Cytat:
2005-11-13 17:39:24, bartii pisze:
dzięki był bym wdzięczny jak byś mógł sprawdzić [ wiadomość edytowana przez: bartii dnia 2005-11-13 17:39:50 ]


Jestem praktycznie pewien że ten jeden tłok jest z cc i najprawdopodobniej ktoś robił tulejowanie na jednym cylindrze, nie wiem dlaczego w tamtym temacie napisałem że ten z krótszym płaszczem jest z fiata 127, coś mi się pomerdało, jutro dam znać na 100 %
  
 
potwierdzam już na 100% to co napisałem poniżej
  
 
po taniosci mam tloki nominalne do 127 razem z nowymi pierscionkami