Danek Audi 80 B4 2.0 + LPG Ostrołęka | No i tu jest właśnie pies po.... W większości parowników II gen. są dwie śruby regulacyjne. Jedna (przeważnie mała, często na jakiś "dziwny" klucz) blisko elektrozaworu na parowniku, do regulacji I przelotu, czyli wymuszenia rozprężenia pewnej ilości gazu bez udziału podciśnienia w kolektorze (i to jest ta śruba od wolnych obrotów). Druga do ustalenia składu mieszanki poprzez regulację "czułości" membrany. Prawidłowe wyregulowanie obu ma zasadniczy wpływ na pracę instalki. Komp LPG i krokowy mają za zadanie tylko ustalić precyzyjnie skład mieszanki tak by była optymalna. Jak ustawisz zakres działania krokowego odpowiednio szeroko, a parownik wyregulujesz tak sobie to owszem silnik może pracować znośnie, ale mogą się pojawić takie objawy jak ulatnianie się nadmiaru odparowanego, a niespalonego gazu i smród w kabinie, lub chwilowe "zalewanie" silnika gazem i dławienie go. Nie można rozpatrywać regulacji instalki II gen. bez uwzględnienia całości jako takiej. Tak więc regulację zawsze należy zaczynać od prawidłowego wyregulowania parownika. |