MotoNews.pl
7 Gdzie w mk5 jest centralka z centralnego zamka? (123038/45)
  

Gdzie w mk5 jest centralka z centralnego zamka?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
gdzie jest ta centralka? i powiedzcie mi jeszcze jesli mozecie, czy mozna do niej podlaczyc kazdy uniwersalny alarm tak aby obslugiwal ta centralke z pilota?
dzieki za info
  
 
Nie jestem pewnien, ale z tego co słyszałem takowej nie ma...
Że niby siłowniki są spięte razem wszystkie i to mastery sterują, nie centralka.
Mówił mi to gość od alarmów...ale nie wydaje mi się to prawdziwe więc głowy nie daje.
Twierdził, że w MKV nie da sie tak łatwo wysterować seryjnego centralnego plusami lub minusami ze zwykłego alarmu, bo czas impulsu jest zbyt krótki czy coś takiego...doradził mi "dołożyć" siłownik który by szarpał linkę, po wielu próbach olałem temat. jak bede miał chwile wróce do pierwotnej koncepcji czyli sterowania oryginalnymi silownikami. Jak coś wymyślisz to podrzuć jakąś fotorelację co wyrzeźbiłeś
Pozdro)
  
 
prostym rozwiazaniem jest dla mnie kupic uniwersalny centralny i uniwersalny alarm.. spina sie je razem.. a kabelki z silownikow orginalnych podpialbym tylko do tej uniwersalnej centralki. ale szkoda kasy jesli mozna zaoszczedzic
  
 
mozna podłączyc obojetny alarm i wszystko bedzie śmigac najlepiej gdyby alarm dawał na wyjścia plusa a jak bedzie dawał minusa to niewielka przerobka i tez bedzie a czas impulsu wystarcz 1 sekunda
  
 
no dobra.. ale orginalnymi silownikami wkoncu cos steruje czy nie... bo zaczynam sie gubic jest gdzies jakas centralka do tego sterowania silownikami centralnego?
  
 
nie ma centralki wpinasz sie w kable idące od siłownika w drzwiach kierowcy i wszystko śmiga na 1 kabelek musisz dac impuls do otwierania a na drugi do zamykania a z kad te impulsy wezmiesz to juz zalezy od ciebie czy z alarmu czy centralki na pilota
  
 
To niby z kąd wymontował mój mechanik centralke do zamka w rs skoro jej nie ma? CVhyba ze z innego auta i mi prezent zrobił?Bo chyba nie możliwe zeby w rs ie była a w zwykłaj mkV nie
  
 
to spytaj mechanika gdzie ona była bo bym chetnie sie do niej dobrał
  
 
Cytat:
2005-11-12 17:38:11, koval666 pisze:
nie ma centralki wpinasz sie w kable idące od siłownika w drzwiach kierowcy i wszystko śmiga na 1 kabelek musisz dac impuls do otwierania a na drugi do zamykania a z kad te impulsy wezmiesz to juz zalezy od ciebie czy z alarmu czy centralki na pilota


wlasnie caly czas o tym mowie, ze podepne pod mastera zakupiona centralke alarmu i bedzie smigac. ale nadal uwazam ze centralka powinna gdzies byc przeciez tego mastera tez musi cos wysterowac?
  
 
NIE MA !!

Nie ma Centralki. Mastery wszystkim sterują.

Podpinasz obojetnie jaki alarm pod kable które ida do drzwi albo kierowcy albo pasażera.
Trzeba tylko kupić alarm który ma sterowanie plusem (+).
Można równie dobrze podłączyć alarm który ma sterowanie minusem (-) ale trzeba wtedy zastsować przekaźnik aby zamienić minusa na plus.

Wiem co pisze, bo sam osobiscie to robiłem w swoim.

W drzwiach nalezy szukać dwóch kabli:
biały- otwieranie
żółty - zamykanie
  
 
Arecki mechabik wyciagnol ci alarm fabryczny wiem bo mam to ustrojstw i jest tam podlaczony miedzy innymi centralny ale jak to wywalisz to tez bedzie central dzialal a zeby zasterowac centralem wystarczy sie wpiac w kabelki od silownika
  
 
dzieki wam za podpowiedz... w takim razie wciele pierwotny plan w zycie
  
 
Cytat:
2005-11-14 22:35:18, liked pisze:
dzieki wam za podpowiedz... w takim razie wciele pierwotny plan w zycie



tylko pamietaj ze musisz miec sterowanie plusem a nie minusem.

Najlepiej powiedz temu kto od kogo będziesz kupował, na pewno doradzi ci jak podłaczyć przekaźnik.
  
 
Musziswz kupic taka kastke ktora zamienia sterowanie centralnym z + na -. Koszt 20zł. Wiem bo kupowalem. I w tym caly problemik. mozna podlaczyc kazdy alarm. Kazdy kto zaklada alarmy Ci doradzi i napewno bedzie mial taki przekazniczek.
  
 
Popieram, nie ma żadnej centralki. Są dwa obwody - zmykania i otwierania sterowane plusem. Wystaczy podać na sekundę plusa i on już tam po zamknięciu lub otwarciu zostaje. Dłuższe czasy (3 sek) wykorzystuje się w siłownikach pneumatycznych.
  
 
A w przypadku fabrycznego centralnego na pilota jak to jest?
  
 
Cytat:
2005-11-14 17:33:50, ARECKI_TOM pisze:
To niby z kąd wymontował mój mechanik centralke do zamka w rs skoro jej nie ma? CVhyba ze z innego auta i mi prezent zrobił?Bo chyba nie możliwe zeby w rs ie była a w zwykłaj mkV nie



pamietaj ze w rs'ie jest inaczej to rozwiazane - masz inne zamki dodatkowe czujniki na wkladkach i takie tam
  
 
Witam!
Gdzie szukać centralki od fabrycznego alarmu???
Z góry dzięki.
  
 
jeju jeju ale namieszane w escorcie sa siłowniczki i w kazdym jest wkładka która działa na zasadzie pozycjonera czyli sa dwie opcje otwarty zamkniety i pierwszy zamek który zostanie mechanicznie zasterowany pociaga za nim kolejne zamki niestety w tylnych drzwiach ford chciał oszczedzic na kablach i dał tylko 3 a nie 4 jak to jest w drzwiach przednich ale ja mam to przerobiaone i kazdymi drzwiami moge sterowac >
a co do centralki to ona podaje sygnał + na jeden lub drugi kabelek z tych 4 w przednich drzwiach bo 2 pozostałe to + i - do recznego czyli mechanicznego sterowania wiec najprostszy układ logiczny wystarczy do rozpoczecia cyklu zamykania badz otwierania pod warunkim ze ten sygnał trwa około 0.5 sekundy bo zanim to wszystko sie ruszy to chwilke schodzi potem on juz sam obiera konkretna pozycje otwarta lub zamknieta i pytałem o taka zabawke sterowanie z pilotem to koszt do 150zł oczywiscie bez alarmu
seryjna centralka powinna znajdowac sie koło skzynki bezpieczników
a w mondeo spotkałem sie jeszcze z systemem potwierdzajacym zamkniecie wszystkich dzwi ale to juz jest bayera
  
 
Czy można gdzieś znaleźć instrukcję lub schemat fabrycznego alarmu?
pozdr.