Świecące sie ładowanie w E-34 520 24v

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich,to mój pierwszy post tutaj...

Mam problem...podczas jazdy w E-34 520 24v przy ok 3000 obr przy jednostajnej jeżdzie na autostradzie zaczyna sie delikatnie świecic ładowanie, na wolnych obrotach tego nie ma,gdy przegazuje ładowanie gaśnie,na niższych obrotach tez tego nie ma,
Tylko podczas jednostajnej długiej jazdy,przygasa deska i delikatnie zaczyna sie świecic ładowanie....
Pomóżcie...
  
 
Może to być wina regulatora napięcia, lub diod w alternatorze, wizyta u elektryka wyjaśni przyczynę.
  
 
Dzięki! tylko w którym miejscu jest regulator napięcia?
  
 
Regulator napięcia jest przy alternatorze, takie plastikowe pudełeczko okrągłe z tyłu alternatora. do tego jest to również szczotkotrzymacz.
  
 
Regulator znajduje sie z tylu tam gdzie podlaczone sa przewody do alternatora.Powinien byc przykrecony dwoma srubkami.Odkrecasz i wyciagasz.
  
 
Możesz wymienic same szczotki,u mnie ostatnio padł regulator i skończyło sie na zagotowaniu aku. Moze najpierw sprawdz sam aku a dopiero potem dalej regulator i alternator. u mnie ładownaie świeci się po odpaleniu silnika do chwili jak go nie przygazuje,i tylko na zimnym.ale wszystko jest ok,i nie wiem dlaczego się świeci
  
 
miałem identyczne objawy i to był regulator napięcia. wymiana załatwiła cały problem. pozdro
  
 
Dobra,ale regulator kosztuje X a same szczotki Y. w sumie nie można sprawdzić samego regulatora,ale szczotki zobaczysz czy są zużyte czy nie
  
 
Wielkie Dzięki!!!
  
 
Dalej kapa...Mam alternator Valeo,regulator napięcia kosztuje 350zł (do Boscha 37zł) ale to nic elektryk powiedział że wlutuje nowe szczotki ale muszę go wymontować .. i nie wiem jak.
Panowie jak ściągnąć pasek klinowy i odkręcić ten alternator (mocowany jest w dwóch miejscach jedno miejsce to normalna śruba ale w drugim miejscu jest rolka po której pracuje pasek[ten alternator ma koło pasowe które napędza alternator a druga rolka jest obok a pod nią jest sruba] i czy przy odłączaniu odpiąć klemę z akumulatora)
Pozdrawiam Ziaro
  
 
Mocowany jest na dwie śruby.
Na jednej z nich jest rolka napinająca (odkręcasz śrubę i wyciągasz razem z rolką). Odłącz akumulator, bo przy odłączaniu kabli od alternatora łatwo zrobić zwarcie !
Skontroluj pasek czy masz dobrze naciągnięty i w jakim jest stanie bo może warto wymienić przy okazji.

Pozdrawiam Marek
  
 

Dzięki Marek

Mam jeszcze jedno pytanko czy w miejsce alternatora Valeo 90A można załozyć Boscha 90A,czy jest on w inny sposób mocowany?
czy dochodzące do niego kable sa takie same?
Pozdrawiam Ziaro
  
 
mozna
  
 
To sie podłacze z całkiem innej beczki i prosze o wyrozumiałosc
Auto MB 407 2.4D i problem podobny tyle ze swieci cały czas ładowanie i ze zwiekszaniem predkosci obrotowej przygasa az do całkowitego wygasniecia..
Szczotki i regulator podmieniane (nie nowe)i nadal to samo pasek naciagniety dalej..

Pytam bo alternator to alternator a tu w koncu mechanicystarszemu chciałem autko naprawic a trace wątek juz...
  
 
stawiam na diodę lub diody w alterku
  
 
Cytat:
2005-11-17 01:02:03, Ziaro pisze:
Dalej kapa...Mam alternator Valeo,regulator napięcia kosztuje 350zł (do Boscha 37zł) ale to nic elektryk powiedział że wlutuje nowe szczotki ale muszę go wymontować .. i nie wiem jak.


Ta cena to miało być chyba 35zł, a nie 350 a co do szczotek, to można je samemu wymienić,to żadna filozofia. U mnie regulator można wyjąć bez wyciągania alternatora,troche lipa dla samych szczotek go wyciągać . Mam pytanie odnośnie alternatora Bosha, nie mów że chcesz kupić nowy??
  
 

Powaga,regulator ze szczotkami do 90A Valeo kosztuje 350zł a do Boscha 37zł.Zamiennik regulatora do Valeo 160zł.Alternator 90A Boscha moge mieć za 200zł.Chciałem mój alternator wymontowac w sumie do sprawdzenia.
  
 
Cytat:
regulator ze szczotkami do 90A Valeo kosztuje 350zł


napisze tylko jedno. zmień sklep.
używany alternator boscha kosztuje około 100pln.
Cytat:
ze swieci cały czas ładowanie i ze zwiekszaniem predkosci obrotowej przygasa az do całkowitego wygasniecia


najprawdopodobniej masz wytarte pierścienie w alternatorze, te po których chodzą szczotki.
pozdrawiam