MotoNews.pl
  

Wymontaowanie pływaka z butli LPG

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Po przejechaniu 250 km pływak w butli (walcowa) zaczyna stukać. Chciałbym wyjąć go z butli i usunąć usterkę. Z mechaniką radzę sobie dobrze, ale instalacji gazowej jeszcze nie rozbierałem.
1) Nie wiem czy po odkręceniu przewodu dolotowego i wylotowego do wielozaworu będę potrzebował nowe uszczelnienia aby spowrotem szczelnie je zamontować.
2) Czy pod pokrywą gdzie jest wielozawór jest uszczelka i z czego jest wykonana?
3) Czy po spuszczeniu resztek gazu z butli, naprawie pływaka a potem po napełnieniu będzie nadal "poduszka powietrzna"?

Czy ktoś z grupowiczów wymontowywał wielozawór z butli?

Pozdrawiam.
  
 
Pod wielozaworem jest zwykla uszczelka gumowa i jezeli jej nie uszkodzisz podczas wyjmowania to powinna nadawac sie do ponownego uzycia.Nie zmieniaj geometrii ramienia plywaka bo mozesz stracic troche pojemnosci zbiornika albo nie bedziesz mial odcięcia tankowania przy 80% pojemnosci.
  
 
carinus - dzięki za odpowedź, już myślałem że nikt nie wymontowywał wielozaworu.
Z odpowiedzi wynika że owe 20% poduszki powietrznej uzyskuje się za pomocą pływaka (gdzieś mi się obiło o uszy że poduszkę powietrzną uzyskuje się w zbiornikach wtłaczając do nich azot - ale nie było to na pewno o instalacjach LPG).
Nadal nie wiem czy uszczelnienia wejścia i wyjścia przy wielozaworze są jednorazowe czy może bedę mógł je wykorzystać ponownie. Przypuszczam że to aluminiowe pierścionki które zgniatane są podczas dokręcania nakrętek na wężykach metalowych (albo mosiężnych).
A czy ten pływak powinien mieć jakiś dławik który uniemożliwia szybkie wahanie podczas jazdy? Gdy poruszę samochodem widzę jak wskazówka przy wielozaworze wychyla się tam i z powrotem (przy tym te stuki które chcę usunąć).
  
 
Cytat:
2005-11-14 20:42:42, progan pisze:
gdzieś mi się obiło o uszy że poduszkę powietrzną uzyskuje się w zbiornikach wtłaczając do nich azot - ale nie było to na pewno o instalacjach LPG)


Na pewno nie było - używa się tego w naczyniach(zbiornikach) przeponowych w instalacjach c.o. i c.w.u. no ale jak sama nazwa wskazuje tam jest gumowa przepona między wodą a azotem.
W skrócie - nie ta bajka