MotoNews.pl
  

Escort 16V -Lovato- nie przerzuca jak zimny ..dlaczego :( ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Instalacja II gen. Loavto.

Escort 94r. 1,6 16v - na benzynce chodzi idealnie (autko jest w swietnym stanie,przebieg 135tys., kompresja i reszta super). Ale niestety mam problemy z gazem..mianowicie silnik musi sie rozgrzac zanim przerzuci na gaz (jak nie jest dobrze rozgrzany to po przygazowaniu zeby przerzucic na gaz - gasnie...tak jakby nie dochodzil w ogole gaz....nawet jak sie by chcialo trzymac gaz to zgasnie..ot jakby w ogole nie bylo gazu). Potem jak juz sie nagrzeje i przerzuci to chodzi bezproblemowo....nie wiem co jest grane ?? (zaznaczam ze instalka nie ma zadnego czujnika temperatury ani niczego podobnego.. - przy obecnych temperaturach musze przejechac z 5-7km zanim łaskawie mi przerzuci na gaz...)

Gaziarze wymienili mi juz (w ramach gwarancji) chyba wszystko co istotne (nowy reduktor, komputer i te "cewki" pod maską) ale nadal jest to samo. Tak jak mowilem na benzynce chodzi idealnie..mroz czy nie mroz..trzyma obroty i ogolnie jest bezproblemowy. Ponoć to jeszcze ewentualnie moze byc jakas cewka przy butli z gazem....teraz bede jechal na wymiane, ale obawiam sie ze to nadal moze nie byc to.

Bede wdzieczny za jakiekolwiek sugestie...moze jak dam im gotowe rozwiazanie to sobie poradza... . Juz mi rece opadaja...jedyna radosc ze przejechalem 15 tysiecy a cala instalka jest nowa (ale biorac pod uwage ze do pracy mam tylko 10km a temperatura spada...to humor mi sie psuje).
  
 
ja mam to samo - dzisiaj musiałem przejechac 15 km na benzynie zeby mi sie przełączył łaskawie na gaz!!!!A temoerature ma już wtedy ze 80 st!!!!! Tamtej zimy tak nie miałem a teraz cos sie spierd.....! ja mam czujnik temperatury na 30st ustawiaony i przełanczanie po obrotach 2200! jutro jade do gazownika izeby utawic tem. na +5 st. i wyłączyć przejscie po obrotach! Podejżewam jeszcze , że dzieje sie tak dlatego bo pare miesięcy temu dolałem do płynu w chłodnicy uszczelniacza (ale ciutke) który moze przytkał kanaliki w parowniku! jutro bedziemy sprawdzać co i ja u gazownika to dam znać
Moja ma przejechane 15 tkm , nowy filtr gazu !
  
 
Wymienili te cewke i nadal jest zle...w zasadzie wszystko mi juz wymienili i nie pomaga...ma ktokolwiek jakas koncepcje ?
  
 
A jak z obiegiem wody przez parownik. Czasem gazownicy źle podłączaja przewody wodne, co powoduje niewłaściwy przepływ wody przez parownik, stąd nie łąpie w szybko łaściwej temperatury. Sprawdź jeszcze jaka jest ustawiona temperatura przy której ma być przełączanie z beny na gaz.
  
 
No ale ja nie mam zadnego czujnika temperatury przy gazie..wiec jak sie uprzec to powinien przerzucac od razu (tzn konkretnie po przekroczeniu 2 tys obrotow) a tu kicha..echhh denerwuje mnie takie partactwo.
  
 
Cytat:
2005-11-19 15:56:00, andri pisze:
No ale ja nie mam zadnego czujnika temperatury przy gazie..wiec jak sie uprzec to powinien przerzucac od razu (tzn konkretnie po przekroczeniu 2 tys obrotow) a tu kicha..echhh denerwuje mnie takie partactwo.



takie przełączanie od razu po odpaleniu na LPG niszczy parownik
  
 
Andri, nie napisałeś jaka to instalacja, jeśli II gen. to:
1. Sprawdź czy parownik się dobrze rozgrzewa i czy wogóle jest przez niego obieg płynu. Jak Ci parownik się nie nagrzewa tylko zamarza to gaz się nie rozpręża i zalewa (nawet dosłownie) silnik gazem.
2. Jeśli z grzaniem parownika jest ok. to moim skromnym zdaniem regulacja szczególnie I przelotu, (ile ten parownik ma przejechane?).
3. Jeśli parownik jest prawidłowo wyregulowany to w programie kompa LPG zwiększ/zmniejsz czas nakładania się faz benzyna/gaz.
4. Jeśli to wszystko powyżej nie pomaga to poszukaj gdzieś zagniecionego przewodu doprowadzającego gaz do parownika.
To tyle co mi przychodzi do głowy.
  
 
Cytat:
2005-11-23 11:08:40, mss pisze:
takie przełączanie od razu po odpaleniu na LPG niszczy parownik



Witam. Nie niszczy - tylko szybciej zużywają się membrany w parowniku. Jednak dopiero przy dość dużych ujemnych temperaturach, powiedzmy od -10 st. C.

Andri:
Faktycznie to możesz mieć - jak napisał Danek - problem z obiegiem wody m.in. przez parownik, który się nie nagrzewa dostatecznie szybko (a wystarczy 15 - 20 st. C) i stąd problem z prawidłowym rozprężeniem gazu.

Ja osobiście mam problem z termostatem (nie mam czasu wymienić) nie domyka się, a co za tym idzie nie dogrzewa mi się silnik, ale ja przełączanie mam na obroty ~ 2000/min.
Odpalam oczywiście na Pb, a przechodzę na gaz po około 2-3 min. lub 1-1,5 km spala mi 13 l. gazu na 100 km po mieście.
  
 
Mam co prawda landi-renzo ale problem miałem zblizony do Twojego. Nie przełączał mi na gaz przy 2000 obr. (też nie posiadam czujnika temp) Coprawda u mnie nie przełączał na gaz i wracał na benzyne i znowu na gaz aż w końcu zgasł zupełnie-wariował. Wymieniłem kable wysokiego napięcia, świece, odłączyłme kompa od gazu wszystko ładnie podłączyłem i działa. Elegancko sie przełącza od razu po odpaleniu - choćby dzisiaj -3 st C. A było tak jak u Ciebie przełączał się dopiero po rozgrzaniu. Co sugeruje??
Po pierwsze sprawdź świece
Po drugie odłącz kompa gazu przedmuchaj i porządnie podłącz z powrotem na końcu możesz kombinować z kablami. Tyle co mogę pomóc pozdrawiam
  
 
No i pisze tak jak obiecałem! byłem u gazownika - wyregulował, przyokazji dowiedziałem sie ze sonda mi sie kończy ale jescze pozyje troszke!
Wyłaczyłem całkowice czyjnik temperatury, a obroty przechodzenia na LPG mam ustawione na 2200-! jak zimny i go naGAZ biore to ok, troszke muli ale wiadomo zimny...
Ale najlepsze jaja to że auta nie przezuca na GAZ w czasie jazdy?????????????Nawet jak silnik jest gorący! A stojąc na parkingu (nawet jak zimny -5st. to przezuci)?????????????
Pomocy
  
 
Tomasz1023 jak Masz ustawiony sposób przełączania, przy opadających czy rosnących obrotach? Wbrew pozorom czasem ustawienie przy rosnących obrotach i wysokim progu może powodować, że Ci się nie przełączy w czasie jazdy, bo np. zanim silnik osiągnie próg i mógłby się przełączyć Ty zmieniasz bieg na wyższy i dalej jedziesz na benie. Poza tym na jałowym pewnie wchodzi na sporo wyższe obroty niż ustawiony próg. I na koniec jeszcze jedno, może w programie Masz błednie ustawiony sposób pomiaru obrotów.